Domnisoara populara – cea mai rapidă dactilografă din lume!
https://www.ziarulmetropolis.ro/domnisoara-populara-cea-mai-rapida-dactilografa-din-lume/

Plasat în anii ‘50, Domnisoara populara spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

Un articol de Petre Ivan|18 decembrie 2013

Plasat în anii ‘50, filmul „Domnisoara populara“ spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

„Populaire“/„Domnișoara populară“, comedia franţuzească în regia lui Régis Roinsard, va avea premiera vineri, 20 decembrie.

Filmul a fost nominalizat la Premiile César 2013 în cadrul a cinci secţiuni: Cel mai bun film de debut: Régis Roinsard (regizor) şi Alain Attal (producător), Cea mai bună imagine, Cea mai bună scenografie, Cea mai bună coloană sonoră originală, Cele mai bune costume.

Actriţa belgiană Déborah François (The Child, The Page Turner, The First Day of the Rest of Your Life) interpretează rolul secretarei, în timp ce francez Romain Duris (L’Auberge Espagnole, Heartbreaker, Russian Dolls, Adventures of Arsene Lupin, Molière) este, aici, şefului ei.

„Populaire” este primul lungmetraj al regizorului Régis Roinsard. Acesta spune că dintotdeauna şi-a dorit să spună poveşti prin intermediul imaginilor: „În şcoală obişnuiam să fotografiez copii consideraţi ciudaţi. Să fiu foarte sincer, cred că şi eu eram unul dintre ei, asta pentru că petreceam tot timpul înregistrînd filme de la televizor pentru ca apoi să le pot diseca mai târziu“.

Domnisoara populara şi ideea concursului de dactilografie-viteză

Prin 2004, Régis Roinsard a dat peste un documentar despre istoria scrisului la maşină, care includea o secvenţă scurtă cu competiţii de dactilografiat viteză. „Acele 30 de secunde au fost atât de fascinante pentru mine încât am văzut imediat potenţialul unui film. Am schiţat încă de atunci liniile principale. Această lume a scrisului la maşină mi s-a părut atât de excentrică! E incredibil cum a putut deveni un sport. Am fost deasemenea captivat de legătura dintre om şi maşină…”, îşi aminteşte Roinsard.

Domnisoara populara

Rose (personajul principal), denumit după bunica regizorului, a fost inspirat din Audrey Hepburn. „Am văzut şi documentare despre cum era tineretul din anii ‘50. Am urmărit o serie de filme cu Audrey Hepburn, cum ar fi Sabrina, Love in the Afternoon, Funny Face şi My Fair Lady, de unde ne-am şi inspirat pentru personajul Rose”, spune Régis Roinsard

„Populaire” este distribuit în România de Independenţa Film.

Foto cu Domnisoara populara – Independenţa Film

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.