Domnisoara populara – cea mai rapidă dactilografă din lume!
https://www.ziarulmetropolis.ro/domnisoara-populara-cea-mai-rapida-dactilografa-din-lume/

Plasat în anii ‘50, Domnisoara populara spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

Un articol de Petre Ivan|18 decembrie 2013

Plasat în anii ‘50, filmul „Domnisoara populara“ spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

„Populaire“/„Domnișoara populară“, comedia franţuzească în regia lui Régis Roinsard, va avea premiera vineri, 20 decembrie.

Filmul a fost nominalizat la Premiile César 2013 în cadrul a cinci secţiuni: Cel mai bun film de debut: Régis Roinsard (regizor) şi Alain Attal (producător), Cea mai bună imagine, Cea mai bună scenografie, Cea mai bună coloană sonoră originală, Cele mai bune costume.

Actriţa belgiană Déborah François (The Child, The Page Turner, The First Day of the Rest of Your Life) interpretează rolul secretarei, în timp ce francez Romain Duris (L’Auberge Espagnole, Heartbreaker, Russian Dolls, Adventures of Arsene Lupin, Molière) este, aici, şefului ei.

„Populaire” este primul lungmetraj al regizorului Régis Roinsard. Acesta spune că dintotdeauna şi-a dorit să spună poveşti prin intermediul imaginilor: „În şcoală obişnuiam să fotografiez copii consideraţi ciudaţi. Să fiu foarte sincer, cred că şi eu eram unul dintre ei, asta pentru că petreceam tot timpul înregistrînd filme de la televizor pentru ca apoi să le pot diseca mai târziu“.

Domnisoara populara şi ideea concursului de dactilografie-viteză

Prin 2004, Régis Roinsard a dat peste un documentar despre istoria scrisului la maşină, care includea o secvenţă scurtă cu competiţii de dactilografiat viteză. „Acele 30 de secunde au fost atât de fascinante pentru mine încât am văzut imediat potenţialul unui film. Am schiţat încă de atunci liniile principale. Această lume a scrisului la maşină mi s-a părut atât de excentrică! E incredibil cum a putut deveni un sport. Am fost deasemenea captivat de legătura dintre om şi maşină…”, îşi aminteşte Roinsard.

Domnisoara populara

Rose (personajul principal), denumit după bunica regizorului, a fost inspirat din Audrey Hepburn. „Am văzut şi documentare despre cum era tineretul din anii ‘50. Am urmărit o serie de filme cu Audrey Hepburn, cum ar fi Sabrina, Love in the Afternoon, Funny Face şi My Fair Lady, de unde ne-am şi inspirat pentru personajul Rose”, spune Régis Roinsard

„Populaire” este distribuit în România de Independenţa Film.

Foto cu Domnisoara populara – Independenţa Film

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.