Drumul spre Oscar începe cu o idee: Gustav Möller, „una dintre marile revelații ale anului”
https://www.ziarulmetropolis.ro/drumul-spre-oscar-incepe-cu-o-idee-gustav-moller-una-dintre-marile-revelatii-ale-anului/

Considerat de către New York Times „una dintre marile revelaţii ale anului”, Gustav Möller, regizorul filmului „Vinovatul” / „The Guilty”, propune un thriller plin de suspans în care un ofiţer de poliţie primeşte un apel de urgenţă de la o femeie care susţine că a fost răpită.

Un articol de Liliana Matei|6 noiembrie 2018

„Un film cu un concept superior, un buget redus și abilitatea de a-ți încorda fiecare mușchi al corpului.” (Variety)

Vinovatul este filmat în întregime într-un call center claustrofobic, căștile, telefoanele și computerele fiind singurele elemente de recuzită, iar restul personajelor principale fiind doar auzite prin telefon, nu văzute și în persoană. 85 de minute de adrenalină în care debutantul Gustav Möller reușește imposibilul, ținîndu-te pe muchia scaunului cu un thriller minimalist filmat în timp real, într-un interior unic, cu un personaj care vorbește non-stop la telefon.

„Într-un fel a fost o idee extremă și am spus, OK… suntem în fața jocului de ruletă și ar trebui să punem totul pe negru … și să depunem cu adevărat effort astfel încât să facem lucrurile să meargă”, spune regizorul propus de Danemarca la Premiile Oscar 2018. Gustav Möller, acum în vârstă de 30 de ani, a început să scrie scenariul alături de doi colegi de facultate în 2015, când a absolvit Școala Națională de Film din Danemarca.

„Ideea filmului mi-a venit când am dat peste un apel 911 al unei femei răpite. Femeia călătorea cu mașina iar răpitorul se afla lângă ea, drept pentru care a vorbit în coduri la telefon. La început, am fost acaparat de suspansul apelului, ca oricare alt ascultător. Dar, apoi, am început să mă gândesc la motivul pentru care a fost atât de intrigant. Chiar dacă tocmai ce ascultasem o înregistrare audio, am simțit de parcă totul s-ar fi întâmplat în fața ochilor mei. Am văzut femeia, mașina în care se afla, drumul pe care mașina mergea și chiar răpitorul care stătea lângă ea. Mi-am dat seama că fiecare persoană care ar fi ascultat acea convorbire telefonică, ar fi avut imagini diferite: o altă femeie, un alt răpitor, și tot așa. Am început să mă gândesc: ce ar fi dacă aș folosi această idee de creare de imagini mentale într-un film?”, mai spune Gustav Möller.

Imprevizibil până la ultimul apel. (Indiewire)

Primit bine atât de public cât și de presa internațională, Vinovatul este un film ce ilustrează într-o manieră bulversantă cum cele mai bune intenții se pot transforma într-o formă de abuz. Vinovatul / The Guilty a avut avanpremiera internațională la Sundance Film Festival la începutul anului 2018. De atunci și până acum, filmul a fost nominalizat și premiat în peste 30 de festivaluri din întreaga lume: Premiul Publicului, Premiul pentru Cea mai bună regie, Cel mai bun scenariu sau Cel mai bun actor în rol principal sunt doar câteva dintre trofeele obținute de film.

În România, Vinovatul / The Guilty se lansează vineri, 9 noiembrie, în 39 de cinematografe din 25 de orașe, distribuit de Bad Unicorn, cu sprijinul Ramboll.

Programul complet va fi disponibil în curând aici.

Detalii pe pagina de Facebook.

Foto: Nikolaj Moeller

 

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

Page 1 of 25812345...102030...Last »