„După dealuri”, marele câştigător al galei Best Film Fest 2013. Cristian Mungiu, desemnat cel mai bun regizor
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-dealuri-marele-castigator-al-galei-best-film-fest-2013-cristian-mungiu-desemnat-cel-mai-bun-regizor/

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România. Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de […]

Un articol de Andrada Văsii|25 ianuarie 2013

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România.

Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de specialitate.

Astfel, „După dealuri” a fost desemnat cel mai bun film românesc al anului 2012, devansând lungmetrajele „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, şi „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu.

Filmul lui Mungiu, care a primit două premii la Festivalul de la Cannes, anul trecut, pentru scenariu (Cristian Mungiu) şi interpretare feminină (Cristina Flutur şi Cosmina Stratan), a fost desemnat şi cel mai bun lungmetraj european al anului 2012, fiind urmat de „Motoare sfinte/ Holy Motors”, de Leos Carax, şi „Artistul”, de Michel Hazanavicius.

Cel mai bun actor român al anului 2012 a fost desemnat Şerban Pavlu („Toată lumea din familia noastră”), urmat de Andi Vasluianu („Despre oameni şi melci”) şi Valeriu Andriuţă („După dealuri”).

La categoria „cea mai bună actriţă”, pe primul loc s-a clasat Cosmina Stratan, urmată de Cristina Flutur şi Mihaela Sîrbu („Tatăl fantomă”).

Cristian Mungiu a fost desemnat şi cel mai bun regizor, urmat fiind la această categorie de Radu Jude („Toată lumea din familia noastră”) şi Tudor Giurgiu („Despre oameni şi melci”).

În Topul 10 al celor mai bune filme ale anului trecut, pe primul loc s-a situat „După dealuri”, urmat, în ordine, de „Motoare sfinte”, „Le Havre”, de Aki Kaurismaki, „Artistul”, de Michel Hazanavicius, „Un spion care ştia prea multe/ Tinker Taylor Soldier Spy”, de Thomas Alfredson, „Băiatul cu bicicletă”, de Jean Luc şi Pierre Dardenne, „Oslo, 31 august”, de Joachim Trier, şi „Şapte psihopaţi şi un câine”, de Martin McDonaght. Pe ultimele două locuri din Top 10 al filmelor anului 2012 se clasează „Din dragoste pentru Roma”, de Woody Allen, şi „Doamne, ce măcel!”, de Roman Polanski.

Filmul cu cel mai mare succes de public în 2012 a fost declarat „Epoca de Gheaţă 4: Continente în derivă”, iar premiul pentru filmul românesc cu cel mai mare succes de public i-a revenit lui Tudor Giurgiu, pentru „Despre oameni şi melci”.

 

 

Sursa: Mediafax 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.