Emil Boroghină: ”Mă simt legat de festivalul Monodrame de la Bacău”
https://www.ziarulmetropolis.ro/emil-boroghina-ma-simt-legat-de-festivalul-monodrame-de-la-bacau/

Emil Boroghină vorbeşte despre ”Bacău Fest – Monodrame”, într-un interviu realizat de fotograful Simion Buia. Teatrul Municipal Bacovia organizează în perioada 21-26 aprilie 2017 cea de-a XXIII ediţie a Festivalului Internaţional al Recitalurilor Dramatice.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2017

Concursul este rezervat unui singur actor care, în scenă, își va dovedi capacitatea de a împleti varii mijloace de expresie (text, mișcare, teatru-dans, animație etc) pentru a oferi spectacole complexe, de referință pentru scenele românești și străine. Prestațiile din concurs vor fi evaluate de un juriu care va acorda UN SINGUR PREMIU-TROFEUL BACĂU FEST-MONODRAME.

Acestui premiu i se vor adăuga Premiul onorific „ȘTEFAN IORDACHE”, acordat de elevi din liceele Municipiului Bacău, și Premiul „Actori pentru Actor” – DINU APETREI, acordat de actorii din Teatrul Municipal “Bacovia” din Bacău.

Iată ce mai puteți vedea zilele acestea în festival

Luni, 24 aprilie:

  • Ora 11.00 – Pub Valhalla – spectacol lectură al unui nominalizat la Concursul de Dramaturgie
  • Ora 17.00, CONCURS – Hotel Decebal – IULIA VALENTINA VERDEȘ, Before breakfast, după Eugene O’Neill, regia Constantin Florescu, Teatrul Municipal Ariel, Râmnicu Vâlcea.
  • Ora 18.30, CONCURS – Pub Valhalla – SIMONA CODREANU, Gări înlăcrimate: fragmente dintr-un vodevil inexistent după Anton Pavlovici Cehov, regia Nicoleta Dănilă, Proiect independent Targu Mures.
  • Ora 20.30, RECITAL – Teatrul Bacovia – CERASELA IOSIFESCU, Obsesii, scenariu de Claudiu Sfirschi – Lăudat după Margarita Karapanou, regia Yannis Paraskevopoulos, ARCUB, București.

Marți, 25 aprilie:

  • Ora 11.00 – Pub Valhalla – spectacol lectură al unui nominalizat la Concursul de Dramaturgie
  • Ora 17.00, CONCURS – Pub Valhalla – ALEX BUESCU, Opiniile unui clovn, după Heinrich Böll, regia Anca Maria Colțeanu, Teatrul Luni, București.
  • Ora 18.30, CONCURS – Hotel Decebal – VALENTINA ZAHARIA, Venus și Adonis, după William Shakespeare, regia Ioana Petre, Teatrul Mignon, București.
  • Ora 20.30, RECITAL – Teatrul Bacovia – The Sunset Limited, după Cormac McCarthy, regia Andreea și Andrei Grosu, Unteatru, București cu Richard Bovnoczki şi Şerban Pavlu.

Miercuri, 26 aprilie:

  • Ora 11.00 – Pub Valhala – COLOCVIU DE TEATROLOGIE
  • Ora 18.00, RECITAL – Hotel Decebal – Ada Lupu, Povestea păsării fara cuib, text laureat al concursului de Dramaturgie, editia 2016 de Ada Lupu, regia Iris Spiridon, Teatrul National “Vasile Alecsandri”, Iasi.
  • Ora 20.00, RECITAL – Teatrul Bacovia – FLORIN PIERSIC JR., O mie de motive, după Duncan Macmillan, regia Horia Suru, Club Point, București.
  • Ora 21.30 – Sala Mare a TMB – FESTIVITATEA DE PREMIERE.

Prețuri de acces:
– Abonamente: 150 lei/75 lei, pret redus pensionari (Acces la toate Recitalurile Extraordinare)
– Recital Extraordinar: 35 lei/30 lei/15 lei/pensionari, 8 lei/elevi și studenti;
– Recitaluri in concurs: 10 lei;
– Spectacolul “O mie de motive”: 50 lei/general, 25 lei/pensionari, 15 lei elevi și studenți.

(sursa programului www.kristofer.ro)

10
/08
/15

Marți, 18 august, de la ora 20.30, are loc un concert din cadrul seriei SoNoRo Conac, la Muzeul Național "George Enescu" din București. Din program: Bach, Mozart, Enescu. Evenimentul cultural este și unul caritabil, pentru că fondurile strânse îi voi ajuta pe copii din județul Mureș.

10
/08
/15

''Doamna comediei românești'', una dintre reprezentantele Generației de Aur a teatrului românesc, împlineşte astăzi 86 de ani. Tamara Buciuceanu-Botez a debutat în 1952, pe scena Teatrului Giulești (actualul Odeon), cu rolul Marfa din ''Makkar Dubrava''.

09
/08
/15

Libertatea e o temă eternă, care, mai ales în zilele noastre, este deosebit de importantă, provocatoare şi contrariantă, aşa cum remarca un critic din Muntenegru, după premiera spectacolului Un Đilas obişnuit de Radmila Vojvodić, montat la Teatrul Naţional din Podgorica, spectacol selectat în programul Festivalului Internaţional de Teatru NETA 2015 (28 august-4 septembrie), cu o unică reprezentaţie pe scena Sălii Studio a Naţionalului bucureştean, marţi 1 septembrie, de la ora 18.00.

09
/08
/15

Editura Polirom lansează în această săptămînă pe piaţa de carte o nouă colecţie, „Studii Româneşti/Romanian Studies/Études Roumaines/Rumänische Studien”, un proiect ce se adresează specialiştilor, dar şi publicului larg interesat de istoria şi cultura română.

08
/08
/15

Câştigătorul Premiului Oscar, actorul Ben Kingsley acceptă o nouă provocare şi face schimb de identitate cu Ryan Reynolds, odată cu premiera filmului Self/Less: Transfer de viaţă, care va putea fi urmărit în cinematografe din 7 august, fiind distribuit de Freeman Entertainment.

08
/08
/15

În această vară, la Institutul Cultural Român se dezvoltă cunoștințe și se cultivă pasiuni: de pe 10 august, artiști, jurnaliști și scriitori vin în sala și în grădina ICR (Aleea Alexandru 38, București) să-și împărtășească experiențele, pe înțelesul celor mici, dar și pe gustul celor mari.

07
/08
/15

Câteodată, viața privată a muzicienilor este mai palpitantă decât ficțiunea. Știați că Bach a avut 20 de copii, Mozart avea un umor scatologic, iar Wagner a întreținut relații amoroase scandaloase?

07
/08
/15

Performance-ul Explicit Content cu Sergiu Matiş va fi prezentat la teatrul Schauspielhaus din Viena, luni, 10 august, la ora 23.00 şi miercuri, 12 august, la ora 21.00. Reprezentaţiile au loc în cadrul ImPulsTanz 2015, festivalul internaţional de dans de la Viena care se va încheia pe 16 august.

07
/08
/15

Muzicienii austrieci Johann Strauss Ensemble, supranumiți de presa internațională "Regii Valsului", vor străbate ţara noastră într-un turneu național, între 10 şi 21 decembrie. Concertul de la București va avea loc pe 21 decembrie în proaspăt renovata Sală Mare a Teatrului Național.

07
/08
/15

Astăzi obişnuim să purtăm masca potrivită. Interesul pentru mimică, pentru figură şi mască pare să se disipe tot mai mult în contemporan. Poate că s-a transfigurat în performance, s-a transmutat în multi-medialitatea spectacolului contemporan, pe o scenă unde se tinde către spargerea celui de-al patrulea perete. O scenă unde se cere tot mai mult integrarea publicului printre actori şi unde interactivitatea este importantă.