Eternal Winter – un film bazat pe 250.000 de povești reale – a câștigat trofeul Cinepolitica 2019 
https://www.ziarulmetropolis.ro/eternal-winter-un-film-bazat-pe-250-000-de-povesti-reale-a-castigat-trofeul-cinepolitica-2019/

Ajuns la cea de-a opta ediţie, Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica şi-a desemnat câştigătorii. Filmul Eternal Winter, în regia lui Attila Szász, ce comemorează sute de mii de maghiari deportaţi în lagărele de muncă forţată, a câştigat Trofeul Cinepolitica.

Un articol de Petre Ivan|22 aprilie 2019

Pe lângă marele premiu, juriul a oferit și o distincție specială pentru Cel mai Bun Film Politic din competiție care a mers către Murer – Anatomy of a trial (r. Christian Frosch), în timp ce documentarului Omul Roșu (r. Mugur Vărzariu) și lung metrajului The Dive (r. Yona Rozenkier) le-a fost acordată o Mențiune specială.

THE DIVE

Premiat deja la festivaluri de film importante, Eternal Winter a cucerit deopotrivă publicul, dar și juriul festivalului, care a acordat filmului Trofeul Cinepolitica „pentru subiectul profund, producția amplă și calitatea cinematografică de excepție”.

Murer – Anatomy of a trial, un film care ne-a făcut părtași la unul dintre cele mai cunoscute procese din Austria și care a transformat o sală de judecată într-un front al ideologiilor și  al abominabilului, a fost apreciat de către juriul Cinepolitica și a primit distincția pentru Cel Mai Bun Film Politic „pentru dezvăluirile istorice cutremurătoare și pentru încărcătură psihologică atent direcționată”.

Omul Rosu

Nici Omul Roșu (r. Mugur Vărzariu) nu a scăpat de aprecierile celor trei jurați, primind o mențiune specială pentru „acuitatea, umorul și originalitatea cu care tratează un subiect din realitatea românească actuală”.

Juriul competiției a fost format din Bogdan Ficeac – scriitor, scenarist și jurnalist român, Sever Voinescu – jurnalist și analist politic și Dumitru Borțun – Doctor în Filosofie și Conferențiar la SNSPA.

În perioada 18 – 21 aprilie, la Cinema Elvire Popesco, spectatorii Cinepolitica au putut vedea cele mai noi și puternice filme cu tematică predominant politică, lungmetraje, filme de ficțiune sau documentare, reunite sub sloganul „Not so politically correct”.

Foto: Cinepolitica, Eternal Winter – facebook

 

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.