EUROPALIA ROMÂNIA – Spectacolul de dans contemporan TRACES, sold-out la Bruxelles, vine la Bucureşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/europalia-romania-spectacolul-de-dans-contemporan-traces-sold-out-la-bruxelles-vine-la-bucuresti/

Spectacolul de dans contemporan TRACES, prezentat în premieră mondială în cadrul EUROPALIA ROMÂNIA în luna decembrie a anului trecut, va avea o reprezentaţie unică în 9 ianuarie, la Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti, deschizând astfel turneul internaţional al companiei Ultima Vez / Wim Vandekeybus

Un articol de Petre Ivan|9 ianuarie 2020

Evenimentul este organizat de Institutul Cultural Român, în parteneriat cu Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” Bucureşti şi Europalia Arts Festival Bruxelles.

„Institutul Cultural Român este onorat să prezinte şi la Bucureşti spectacolul de dans contemporan TRACES. Este unul dintre proiectele cu mare impact în EUROPALIA ROMÂNIA, dar şi pentru public. Un spectacol exploziv, de muzică şi dans, TRACES este o colaborare reuşită România – Belgia, aşa că ne bucurăm să putem prezenta la Bucureşti acest spectacol intens, plin de energie”, a declarat Mirel Taloş, preşedinte interimar al ICR.

„Toate reprezentaţiile spectacolului TRACES au fost sold-out în Belgia. Producţia este unică pentru că vorbeşte despre relaţia dintre om şi natură şi despre faptul că în România există ultimele păduri virgine din  Europa”, a declarat Andreea Căpitănescu, curator al proiectului. „Muzica are un rol important, fiind inspirată de cea autentică românească, reorchestrată, iar coregrafia este co-creată de dansatori, reprezentând o reîntoarcere a coregrafului Wim Vandekeybus la ceea ce l-a consacrat”, a adăugat ea.

Conceptul lui Wim Vandekeybus abordează o revenire la corp, la reacţia instinctivă, la energia imediată care a dictat ritmul primelor sale spectacole. Viziunea ține cont și de realitatea contemporană, complexă, haotică şi contingentă a corpurilor, TRACES simbolizând explorarea urmelor naturii pe care corpul le-a uitat.

„Concertul dansat” al lui Wim Vandekeybus este pus în scenă cu zece dansatori, conduşi de o coloană sonoră originală, realizată de Trixie Whitley, Marc Ribot, Shahzad Ismaily, Ben Perowsky şi Daniel Minsteris.

Compania Ultima Vez a fost fondată în 1986 de coregraful, regizorul de scenă şi cineastul Wim Vandekeybus. De la înfiinţare, Ultima Vez şi-a dezvoltat activităţile în calitate de companie internaţională de dans contemporan cu sediul la Bruxelles şi în Flandra.

Wim Vandekeybus s-a născut la Herenthout, pe 30 iunie 1963. După studii liceale, Wim Vandekeybus a plecat la Louvain, pentru a studia psihologia. În 1985, a obţinut o audiţie la celebrul coregraf Jan Fabre care i-a oferit un rol în „The Power of Theatrical Madness”. Un an mai târziu, Vandekeybus a fondat compania Ultima Vez. Primul său spectacol, „What the Body Does Not Remember”, a devenit un succes internaţional. În toate producţiile sale atât de diferite, Ultima Vez rămâne fidelă propriului limbaj de mişcare. Tensiune, conflict, corpul cu care se confruntă mintea, riscuri şi impulsuri. De fiecare dată, pasiunea, intuiţia şi instinctul vor lua o altă formă în spectacolele sale.

EUROPALIA

Festivalul Internaţional de Artă EUROPALIA este considerat manifestarea culturală de cea mai mare amploare din Belgia, fiind organizat sub patronajul Familiei Regale a Belgiei, o dată la doi ani, în Belgia și în țări învecinate – Franța, Olanda, Luxemburg și Germania sau Marea Britanie.

Institutul Cultural Român este coordonatorul participării României la cea de-a 27-a ediţie a Festivalului EUROPALIA, proiect de anvergură desfășurat în perioada octombrie 2019 – februarie 2020 şi implementat în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Culturii şi Identității Naționale și Secretariatul General al Guvernului, alături de Asociația EUROPALIA International, organizatorul tradițional al manifestării. Cea de-a 27-a ediție a Festivalului EUROPALIA este dedicată României.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.