EXIT la teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/exit-la-teatrul-odeon/

Teatrul Odeon are plăcerea să vă invite   vineri, 7 decembrie, ora 19.30, Sala Studio la spectacolul lectură   EXIT   de Fausto Paravidino traducerea Cerasela Barbone regia Kovács Zsuzsánna cu: Crina Mureşan, Relu Poalelungi, Sabrina Iaşchevici, Silvian Vâlcu   Spectacolul are loc în prezenţa autorului, urmat de discuţii cu publicul   INTRAREA LIBERĂ   […]

Un articol de Andrada Văsii|4 decembrie 2012

Teatrul Odeon are plăcerea să vă invite

 

vineri, 7 decembrie, ora 19.30, Sala Studio

la spectacolul lectură

 

EXIT

 

de Fausto Paravidino
traducerea Cerasela Barbone
regia Kovács Zsuzsánna
cu: Crina Mureşan, Relu Poalelungi, Sabrina Iaşchevici, Silvian Vâlcu

 

Spectacolul are loc în prezenţa autorului, urmat de discuţii cu publicul

 

INTRAREA LIBERĂ

 

Exit este al doilea spectacol lectură, după Nunzio de Spiro Scimone din data de 26 noiembrie, prezentat în cadrul  proiectului internaţional de promovare a dramaturgiei contemporane Fabulamundi. Playwriting Europe, organizat împreună cu Asociaţia Culturală PAV din Roma, Italia şi cu sprijinul Institutului Italian de Cultură din Bucureşti

 

Sinopsis

A şi B sunt un cuplu, dar ceva nu mai funcţionează. O chestiune de politică internă între un profesor universitar şi soţia lui. Vorbesc între ei şi cu publicul, pentru a înţelege care sunt motivele crizei care se dezvăluie a fi multiple: politica, copiii, lipsa lor, sexul, gelozia şi chiar o chestie de şosete.

Povestea lor nu pare să mai aibă soluţii de ieşire din criză, aşa că pleacă în afara casei în căutarea sinelui. Aceasta este acum o chestiune de politică externă. E inutil să spunem că în afara cuibului vor întâlni alte personaje: C, o tânără studentă şi D, un alt bărbat, care cel mai probabil este menit să fie liantul ce le uneşte destinele. Exit este o piesă profundă, delicată şi amuzantă, care ne arată încercările protagoniştilor de a ieşi dintr-o reţea strânsă de legături, sau dintr-o viaţă care nu se mai potriveşte cu aşteptările lor. Între acţiune şi naraţiune adresată publicului, căile lor avansează simultan, intersectându-se în modul cel mai neaşteptat, până la reglarea socotelilor.

 

Fausto Paravidino

S-a născut la Genovaîn 1976, iar în momentul de faţă locuieşte mai mult la Roma.La 19 ani a început să frecventeze şcoala de Recitaţie a Teatrului Stabile din Genova, apoi s-a mutat la Roma, unde a continuat să fie actor de teatru, apoi de cinema şi televiziune şi a început să scrie piese de teatru: Trinciapollo, Gabriele, 2 Fraţi, Boala familiei M, Natură moartă într-un şanţ, Alune (pentru proiectul Connection al “National Theatre” din Londra), Genova 01 (pentru Royal Court), Morbid, Exit, Cazul B, Jurnalul Marieipia, care sunt reprezentate mai peste tot în Europa şi au câştigat numeroase premii în Italia şi în străinătate.

Traduce din limba engleză mai ales opere de Shakespeare şi Pinter, a scris pentru Radio 2 şi Radio 3, iar ca regizor a pus în scenă piesele sale, dar şi ale altor autori. Primul său film ca regizor, Texas, scris împreună cu Iris Fusetti şi Carlo Orlando, a fost prezentatla Festivalul de Film dela Veneţia în 2005.

Piesa sa, Boala familiei M, a fost montată în 2008 de Radu Afrim la Teatrul Naţional din Timişoara şi în 2011 la Paris, la Comédie Française.

Piesa Exit, scrisă în 2011, a fost regizată de Paravidino însuşi la Teatro Stabile din Bolzano.

 

Kovács Zsuzsánna s-a născut în 1986, la Sf. Gheorghe. A absolvit în 2008 U.N.AT.C. I. L. Caragiale, Facultatea de Teatru, secţia Regie, iar în 2011 Masterul în Arta Regizorului de Teatru, în cadrul aceleeaşi universităţi. A montat spectacolul Nefericiţii de Füst Milán (găzduit de Teatrul Odeon), care a fost prezentat şi la Paris în cadrul „Nuits Théâtrales au Palais de Behague” şi Central Park West de Woody Allen la Godot Cafe – Teatru, București. A făcut asistenţă de regie la spectacolele Mizantropul, regia Bocsárdi László şi Pasărea Albastră, regia Victor Ioan Frunză. În 2011 a primit pentru Nefericiţii Premiul pentru cea mai bună regie şi cel mai bun spectacol la Gala Absolvenţilor.

 

Proiectul Fabulamundi. Playwriting Europe este dedicat dramaturgiei contemporane, traducătorilor, autorilor şi textelor lor.

Obiectivul constă în a crea un teritoriu comun pentru construirea unei dramaturgii europene, propunând un discurs critic asupra textelor noi de teatru printr-o platformă de confruntare şi schimb reciproc între dramaturgiile naţionale şi diversele tipologii de punere în scenă, totul pentru a individualiza diferenţele şi punctele de contact.

Traducerea textelor şi răspândirea lor este primul pas necesar pentru a începe procesul de cunoaştere şi aprofundare reciprocă între ţările europene participante. Autorii îşi vor însoţi peste hotare propriile opere, citite şi interpretate pe scenele din străinătate, şi se vor întâlni cu artiştii şi publicul ţării gazdă.

Fabulamundi doreşte astfel să contribuie la crearea unui teatru european care să fie comun şi în acelaşi timp să acumuleze experienţe, conţinuturi şi practici distinctive pentru fiecare ţară.

În această primă ediţie 2012 ţările participante la acest proiect la nivel de autori şi texte sunt: Italia, Spania, Germania şi România.

 

 

 

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.