Experiențe în Realitatea Virtuală
https://www.ziarulmetropolis.ro/experiente-in-realitatea-virtuala/

THE VR CINEMA, primul cinema de realitate virtuală din România, din cadrul Veranda Mall, găzduieşte în premieră secţiunea Experienţe în Realitatea Virtuală, din cadrul Festivalul Filmului Francez. Ajuns la cea de-a 21-a ediţie, Festivalul este organizat de Institutul Francez din Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|6 noiembrie 2017

Evenimentul se deschide joi, pe 9 noiembrie, la Cinema Elvire Popesco,durează o săptămână și are loc în mai multe orașe din țară.

Publicul are ocazia de a experimenta noua secțiune cu experiențe de realitate virtuală, începând cu 10 noiemebrie, la VR Cinemadin Veranda Mall. Programul filmelor VR este următorul:

Marți: 17:00 – 22:00

Miercuri: 16:00 – 22:00

Joi – Vineri: 14:00 – 22:00

Sâmbătă-Duminică: 12:00 – 22:00

Printre scurtmetrajele 360 prezente la Festivalul Filmului Francezse numără Lifeline, în regia lui Victor Michelot,  care urmărește povestea de dragoste prin fumul și luminile de neon ale unui club de noapte, sau scurtmetrajul premiat la Festivalul Tribeca,Sergeant James,unde spectatorul simte alături de un băiețel pus la încercare atunci când se apropie de ora de culcare, și toate obiectele din jurul lui par ca au prins viață.

Documentarul care aruncă o privire magică asupra istoriei cinematografului, Kinoscope, regizat de Philippe A. Collin și Clément Léotard enumeră și onorează deopotrivă personalități fondatoare, regizori sau personaje de film.

THE VR CINEMA este locul care a deschis ușile oricuidorește să încerce o experiență cinematografică deosebită.

Rezervările pentru vizualizări se pot face aici.

Foto: Experiențe în Realitatea Virtuală – facebook

24
/02
/22

CARTEA DE CINEMA Cinefilii care au îndrăgit celebra autobiografie a lui Ingmar Bergman, “Lanterna magică”, apărută şi în română la Editura Meridiane în 1994, s-ar putea să fie puţin dezamăgiţi sau măcar surprinşi de continuarea volumului, lansată la noi cu titlul “Imagini. Viaţa mea în film” şi scoasă recent de Editura Nemira (în traducerea Ioanei Ghişa şi cu o prefaţă de Andrei Gorzo).

21
/02
/22

LEGENDELE DE LA METROPOLIS Arta ei a însemnat enorm pentru filmul românesc. Pe scenă, prezența ei aducea întotdeauna un adevăr puternic, ce însoțea publicul după ce spectacolul s-a terminat.

15
/02
/22

96 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2021, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 16-a ediție a Galei Premiilor Gopo. Cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești va avea loc în luna aprilie.

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?