„Febra Lalelelor”, un film ca un tablou olandez
https://www.ziarulmetropolis.ro/febra-lalelelor-un-film-ca-un-tablou-olandez/

Filmul „Tulip Fever / Febra Lalelelor” urmăreşte povestea unui artist, Jan Van Loos (Dane DeHaan), care se îndrăgoseşte de o tânără măritată, Sophia Sandvoort (Alicia Vikander), când i se comandă pictarea portretului ei în timpul Tulip maniei din Amsterdamul secolului al XVII-lea. „Tulip Fever / Febra Lalelelor”, distribuit de Forum Film România, rulează în cinematografele din toată ţara.

Un articol de Petre Ivan|26 Septembrie 2017

Povestea de iubireşi toate intrigile se desfăşoară pe fundalul unei epoci aproape picturale, în care casele, decorurile şi hainele compuneau de la sine tablouri în mişcare.

Filmul abundă în culoari şi texturi, iar jocul de lumini şi umbre din camerele casei familiei Sandvoort pun în valoare acest lucru.

„Deşi vorbim despre un film de epocă, l-am abordat cu o sensibilitate modernă. A fost foarte important să îi aducem pe actori şi pe spectatori într-o lume văzută la 360°. Nu am vrut să fim constrânşi de faptul că este un film de epocă, aşa că am vrut să avem o lume reală”, spune regizorul Justin Chadwick, care povesteşte că a fost nevoie să se construiască platourile în aşa fel încât totul să fie natural şi fluid, iar camera să nu se oprească niciodată, să urmărească personajele pe străzile înguste.

Cred că adevăratul pericol cu orice film de epocă este acela că toată atenţia cade pe costume şi decoruri. Avem toate aceste lucruri în faţa camerei, dar nu am vrut să le tratăm politicos. Am vrut ca totul să fie real, să lăsăm povestea să se dezvolte în jurul nostru, nu în faţa noastră. – Justin Chadwick

Filmul „Febra Lalelelor” a fost filmat timp de nouă săptămâni în Kent, Essex, Norfolk, Suffolk şi la Studiourile Pinewood în vara anului 2014.

Chadwick, care a mai lucrat cu designerul de producţie Simon Elliott cu câţiva ani în urmă, spune despre acesta: „Simon este un designer foarte creativ şi are o echipă uimitoare. Împreună au realizat un peisaj extraordinar. Au construit întreaga lume a filmului, inclusiv un canal. Filmul îi introduce pe spectatori direct în acea perioadă, astfel că ne-am putut mişca camera în această lume bazându-ne pe imaginaţia acestei echipe.”

Foto: Febra Lalelelor – facebook

 

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »