Ferrari-ul lui Alain Delon, vândut pentru 14,2 milioane de euro
https://www.ziarulmetropolis.ro/ferrari-ul-lui-alain-delon-vandut-pentru-142-milioane-de-euro/

O maşină Ferrari 250 SWB California, parte a colecţiei Baillon şi care i-a aparţinut pentru scurt timp actorului francez Alain Delon, a fost vândută pentru 14,2 milioane de euro, fiind vedeta unei licitaţii organizate de casa Artcurial în cadrul evenimentului Salon Rétromobile de la Paris.

Un articol de Petre Ivan|8 februarie 2015

Automobilul este unul dintre cele mai căutate şi apreciate modele din istoria mărcii italiene, iar maşina vândută vineri la Paris i-a aparţinut pentru scurt timp, între 1963 şi 1965, actorului francez Alain Delon, în perioada în care acesta a jucat în filmul „Ghepardul/ Il gattopardo”, informează lepoint.fr, citat de Mediafax.

De asemenea, acest automobil a fost deţinut de Alain Delon în perioada în care acesta avea o relaţia cu actriţa Jane Fonda.

Maşina sport, produsă în anul 1961, a fost descoperită într-un garaj din California. Cu puţin timp înainte de licitaţie, Alain Delon s-a arătat nemulţumit de faptul că numele său a fost folosit „pentru a face să crească preţul maşinii”.

Modelul 250 SWB California face parte din seria 250, cea mai apreciată gamă din perioada de început a mărcii italiene Ferrari, produsă în perioada 1953 -1964.

Ferrari-ul lui Alain Delon

Ferrari-ul lui Alain Delon

În cadrul aceleiaşi licitaţii organizate la Paris au mai fost vândute alte câteva maşini, printre care un rar Maserati A6G 2000 Frua Gran Sport, evaluat la 800.000 de euro, descoperit în acelaşi garaj cu maşina lui Alain Delon, şi care a fost cumpărat pentru 1,72 de milioane de euro.

Alain Delon, o legendă a cinematografiei franceze şi europene

Născut pe 8 noiembrie 1935 la Sceaux, în apropiere de Paris, Alain Delon, o legendă a cinematografiei franceze şi europene, a jucat în peste 100 de filme într-o carieră de 50 de ani, iar unele dintre aceste pelicule – „Rocco şi fraţii săi”, „Ghepardul”, „Laleaua neagră”, „Clanul sicilienilor” – sunt considerate veritabile capodopere ale celei de-a şaptea arte.

Foto: Alain Delon, Ferrari – cinemagia, facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.