Filme de top din selecția CANNES 2019, la cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/filme-de-top-din-selectia-cannes-2019-la-cinema/

Lungmetraje realizate de cineaşti precum Pedro Almodóvar, fraţii Dardenne, Ken Loach şi Elia Suleiman, selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes vor fi aduse în România de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2019

Independenţa Film, casa de distribuţie care promovează filme independente de referință, de nișă sau câștigătoare ale unor premii internaționale prestigioase, va aduce pe ecranele din România în lunile următoare unele dintre cele mai așteptate titluri din competiția oficială de la Cannes 2019: “Pain and Glory” / “Dolor y gloria”, în regia lui Pedro Almodóvar, “Young Ahmed” / “Le jeune Ahmed” al fraților Jean-Pierre și Luc Dardenne, “Sorry We Missed You” (Ken Loach), “It Must Be Heaven” (Elia Suleiman) și “The Beanpole” al regizorului rus Kantemir Balagov, selectat în secțiunea Un Certain Regard.

Lista va fi completată de alte titluri în săptămânile următoare. “Pain and Glory” / “Dolor y gloria”, filmul autobiografic al regizorului spaniol Pedro Almodóvar, care îi are în rolurile principale pe Antonio Banderas și Penelope Cruz, punctează cu emoție aspecte mai puțin cunoscute din viața autorului și este, totodată, o odă a dragostei lui pentru cinema.

De două ori recompensaţi cu Palme d’Or, fraţii Dardenne revin la Cannes cu un nou film social: “Young Ahmed” / “Le jeune Ahmed”, povestea lui Ahmed, un puști de 13 ani, prins între provocările vârstei și convingerile religioase extreme. Și tot un film social propune și regizorul britanic Ken Loach: “Sorry We Missed You” – povestea unei tinere familii care se confruntă cu datorii mari în urma crizei din 2008 și care se luptă pentru a se menține pe linia de plutire într-o piață a muncii dominată de joburi de scurtă durată.

It Must Be Heaven

“It Must Be Heaven” al regizorul palestinian Elia Suleiman, care este, de asemenea, și personajul central al filmului, explorează cu umor, prin intermediul unei călătorii în afara Palestinei, teme ca identitatea, naționalitatea și apartenența, în timp ce filmul “The Beanpole” al regizorului rus Kantemir Balagov ne poartă prin Leningradul anului 1945, pe urmele a două tinere femei ce luptă pentru a-și reconstrui viața printre ruinele celui de Al Doilea Război Mondial.

Competiția Cannes FF 2019 este completată de titluri ca “The Dead Don’t Die”, de Jim Jarmusch, “Il traditore”, de Marco Bellochio, “The Wild Goose Lake”, de Diao Yinan, „Parasite”, de Bong Joon Ho, “Roubaix, une lumiére!”, de Arnaud Desplechin, “Atlantique”, de Mati Diop, “Matthias et Maxime”, de Xavier Dolan, “Little Joe”, de Jessica Hausner, “Les misérables”, de Ladj Lee, “A Hidden Life”, de Terrence Malick, “Bacurau”, de Kleber Mendonça Filho și Juliano Dornelles, “La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, “Frankie”, de Ira Sachs, “Portrait de la Jeune Fille en Feu”, de Céline Sciamma și “Sybil”, de Justine Triet.

Foto: CANNES 2019 – facebook

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.