Filme multipremiate, în proiecții speciale la BIFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/filme-multipremiate-in-proiectii-speciale-la-biff/

Câteva dintre cele mai premiate filme recente, printre care „Synonyms”, câştigătorul Ursului de Aur, şi noile lungmetraje realizate de Claire Denis şi Paolo Sorrentino, vor putea fi văzute în proiecţii speciale la cea de-a 15-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (Bucharest International Film Festival – BIFF), care va avea loc între 24 şi 30 iunie.

Un articol de Liliana Matei|11 iunie 2019

Laureat al premiului criticii la Festivalul de la San Sebastian, „High Life” (2018), cel mai nou film al regizoarei franceze Claire Denis, cu Robert Pattinson și Juliette Binoche în distribuție, va putea fi văzut în premieră în România în deschiderea BIFF. Filmul are în centru o fiică și un tată care se luptă să supraviețuiască în spațiu, unde trăiesc în izolare.

Considerat unul dintre cele mai ambițioase, originale și controversate filme ale anului, „Synonyms” („Sinonime”, 2019), regizat de israelianul Nadav Lapid, premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin, va avea parte de două proiecții speciale în cadrul BIFF. Parțial autobiografic, filmul este despre un tânăr israelian traumatizat care ajunge la Paris, unde își reneagă naționalitatea și limba.

Celebrul regizor Paolo Sorrentino a revenit în 2018 cu „Loro” (foto sus), un film cu numeroase nominalizări și premii la galele industriei italiene de film. Prezentat de asemenea în premieră în România la BIFF, „Loro” este un film biografic, în binecunoscutul stil al cineastului italian, despre viața lui Silvio Berlusconi, jucat de marele actor Toni Servillo.

„Les Hirondelles de Kaboul” („Rândunicile din Kabul”, 2019)

Prezentat recent în secțiunea Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes și în competiția de la Annecy, „Les Hirondelles de Kaboul” („Rândunicile din Kabul”, 2019), de Zabou Breitman și Eléa Gobbé-Mévellec, este o emoționantă animație, bazată pe cartea cu același titlu a scriitorului franco-algerian Yasmina Khadra. Un film despre viața într-un Kabul în ruine și sub ocupație talibană.

Festivalul este organizat de Fundația Charta sub Înaltul Patronaj al ASR Principele Radu.

„High Life” (2018)

Manifestare organizată în cadrul Sezonului România – Franța 2019.

Proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.

Sprijinit de: Centrul Național al Cinematografiei (CNC), Institutul Cultural Român (ICR), Institutul Francez, Muzeul Țăranului Român, Primăria Capitalei, prin creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București, Uniunea Cineaștilor din România (UCIN), Dacin Sara.

„Synonyms” („Sinonime”, 2019)

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.