Filmele care se văd în competiție la București Docuart Fest 6
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-care-se-vad-in-competitie-la-bucuresti-docuart-fest-6/

Festivalul documentarului românesc anunţă selecţia competiţională oficială şi pregăteşte 6 zile de proiecţii, întâlniri cu regizori, dezbateri şi sesiuni de master class, în perioada 26 septembrie – 1 octombrie la Cinema Muzeul Țăranului (str. Monetăriei nr. 3), Sala ARCUB Lipscani şi Știrbei Center (str. Știrbei Vodă nr. 104 – 106).

Un articol de Liliana Matei|1 septembrie 2017

A 6-a ediție a Docuart Fest și-a ales competitorii din peste 100 de înscriși. Cei 31 de participanți finali se împart în trei secțiuni competiționale: principală, studențească și documentar TV, trecând de o comisie de preselecție formată din doi critici de film și un regizor. Vedeți lista completă a filmelor intrate în competiție.

„În acest an, secțiunea studențească a fost cea mai entuziasmantă și mai diversă: au predominat, evident, observaționalele, dar au fost și anchete și esee și exerciții de stil. Am fost fericită să constat că, pe lângă direcțiile deja „tradiționale”, au existat și documentare studențești inclasabile, care au preferat s-o ia pe drumuri puțin bătătorite”, spune criticul de film Anca Grădinariu.

Regizori din toată țara, debutanți și profesioniști, independenți și din televiziuni, se reunesc în cel mai mare spațiu dedicat documentarului românesc și vin să vorbească publicului despre producțiile lor în cadrul sesiunilor de întrebări și răspunsuri care sunt programate după fiecare proiecție. De asemenea, cineaști și specialiști vin la Docuart Fest să discute pe marginea filmului documentar. Cristian Tudor Popescu și Dan Curean sunt doar doi dintre susținătorii sesiunilor de master class, iar cadrul discuțiilor se lărgește și cu alte evenimente care vor fi anunțate în curând.

Criticul Cristi Mărculescu, membru al comisiei de preselecție, remarcă caracterul actual și distinctiv al filmelor care alcătuiesc selecția: „Întâlnim documentare de investigație și de contemplație, filme venite cu agende vizuale și politice. Competiția principală și cea de documentar TV reflectă preocupările de acum ale întregii societăți românești: recuperarea și decodarea trecutului, reconsiderarea relațiilor dintre societate și natură.”

Pe lângă filmele din competiție, Docuart Fest 6 anunță un conținut cinematografic divers. Astfel, celelalte secțiuni necompetiționale sunt:

  • Focus, dedicată regizorului Copel Moscu, din portofoliul căruia sunt prezentate 9 filme documentare;

  • La început a fost documentarul, secțiune realizată în parteneriat cu UNATC, care prezintă documentarele din studenție ale unor regizori ca Florin Iepan , Cristian Mungiu, Radu Muntean, Călin Peter Netzer, Ionuț Teianu și alții;

  • Static și dinamic, secțiune care își propune să arate moduri de includere a fotografiei în filmul documentar;

  • O secțiune cu documentare de arhivă prin care sunt marcați 90 de ani de la moartea regelui Ferdinand.

De marți până duminică, Docuart Fest lasă intrarea liberă cinefililor și amatorilor de film documentar, propunându-și să ofere o lecție despre puterea și diversitatea documentarului românesc.

Regizorul Adina Popescu și ea membră a comisiei de preselecție, vorbește despre necesitatea existenței unui eveniment dedicat acestui gen: „Cred că este important să avem un festival de documentar 100% românesc pentru că producțiile sunt puține, uneori cu low budget sau chiar no budget și merită să fie mai vizibile, să ajungă la un public, să fie încurajate”.

Evenimentul este organizat de Asociația Docuart și are ca scop susținerea și revigorarea producției de documentar românesc, odată cu familiarizarea publicului cu aceste producții. București Docuart Fest este finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul Programului cultural „București Oraș participativ” și Centrul Național al Cinematografiei.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.