Filmele sentimentale influenţează opiniile politice
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-sentimentale-influenteaza-opiniile-politice/

Conform uni studiu făcut de cercetătorii americani de la Universitatea din Notre Dame, Indiana, filmele sentimentale au o influenţă mai mare asupra opiniilor politice ale unei persoane decât ştirile şi campaniile electorale. Conform studiului efectuat asupra unui grup de persoane.

Un articol de |30 decembrie 2013

Conform uni studiu făcut de cercetătorii americani de la Universitatea din Notre Dame, Indiana,  filmele sentimentale au o influenţă mai mare asupra opiniilor politice ale unei persoane decât ştirile şi campaniile electorale.

O echipă de cercetători în ştiinţe politice de la Universitatea din Notre Dame, Indiana, a efectuat un experiment asupra unui grup de persoane.

Acestea au vizionat o serie de filme hollywoodiene cu un mesaj liberal subiacent, conform independent.co.uk.

S-a constatat faptul că spectatorii care „nu erau pregătiţi” să aibă o atitudine critică faţă de filmele vizionate au fost mai predispuşi la „o schimbare de stânga” în atitudini decât ceilalţi.

Cercetătorii, care şi-au propus să exploreze puterea mesajelor politice din filmele cu succes la public, au descoperit că „acestea au capacitatea de a schimba atitudini, mai ales în chestiuni care nu au fost acoperite de presă”.

În jur de 300 de studenţi ai Universităţii din Notre Dame – jumătate dintre aceştia considerându-se conservatori – au fost chestionaţi în legătură cu preferinţele lor politice, au vizionat un film, apoi au fost întrebaţi din nou care sunt simpatiile lor politice.

Filmele sentimentale

Unii au fost rugaţi să vizioneze un film de „control”, considerat fără niciun fel de tendinţe politice, în timp ce alţii au vizionat „Mai bine nu se poate/ As Good as It Gets”, cu Jack Nicholson în distribuţie, şi „Omul care aduce ploaia/ The Rainmaker”, cu Matt Damon în rolul principal.

Todd Adkins, coordonatorul studiului, a afirmat că în cazul celor care au vizionat filme cu mesaje liberale – fie subtile, fie mai directe – a fost remarcată o probabilitate mai mare de a adopta simpatii de stânga, indiferent de convingerile lor politice de până atunci.

„Spectatorii au aşteptarea de a se simţi bine şi nu sunt pregătiţi să întâlnească şi să evalueze mesajele politice, aşa cum se întâmplă în timpul campaniilor electorale şi a ştirilor”, a declarat Todd Adkins, în studiul publicat în ediţia din decembrie a revistei Social Science Quarterly, notează Mediafax.

Pe lângă punerea în lumină a influenţei politice potenţiale a filmelor cu succes la public, studiul arată că „o asemenea influenţă persistă în timp şi nu este moderată de partizanat, ideologie sau cunoştinţe politice”, a precizat Todd Adkins.

Foto cu Filmele sentimentale:  Sleepless in Seattle, As Good as It Gets – Cinemagia

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.