Filmul “După dealuri”, de Cristian Mungiu, premiat la Festivalul de la Salonic
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-dupa-dealuri-de-cristian-mungiu-premiat-la-festivalul-de-la-salonic/

Filmul “După dealuri”, de Cristian Mungiu, a primit premiul publicului, acordat în cadrul secţiunii Balkan Survey de la Festivalul Internaţional de la Salonic (2 – 11 noiembrie), potrivit site-ului evenimentului. The Fischer Audience Award pentru un film din cadrul secţiunii Balkan Survey a fost acordat peliculei “După dealuri”. Distincţia a fost ridicată, în numele regizorului, […]

Un articol de Andrada Văsii|12 Noiembrie 2012

Filmul “După dealuri”, de Cristian Mungiu, a primit premiul publicului, acordat în cadrul secţiunii Balkan Survey de la Festivalul Internaţional de la Salonic (2 – 11 noiembrie), potrivit site-ului evenimentului.

The Fischer Audience Award pentru un film din cadrul secţiunii Balkan Survey a fost acordat peliculei “După dealuri”. Distincţia a fost ridicată, în numele regizorului, de criticul de film Codruţa Creţulescu, potrivit unui comunicat postat pe site-ul festivalului, a cărui gală de premiere a avut loc duminică seară.

 Cristian Mungiu a fost omagiat la cea de-a 53-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Salonic (Grecia), organizat în perioada 2 – 11 noiembrie, în cadrul evenimentului fiind proiectate peliculele cineastului român, de la scurtmetrajul “Mâna lui Paulista” până la cel mai nou lungmetraj al acestuia, “După dealuri”, dublu premiat la Cannes.

Tributul adus lui Cristian Mungiu a făcut parte din secţiunea Balkan Survey a evenimentului de la Salonic. Programul a inclus prezentarea filmografiei complete a cineastului, dar şi lansarea unei cărţi cu eseuri şi cronici referitoare la filmele realizate de Mungiu.

 Astfel, în programul-tribut au rulat scurtmetrajele “Mariana” (1997, 16′), “Mâna lui Paulista” (1998, 15′), “Nici o întâmplare” (1999, 17′), “Zapping” (2000, 15′), “Corul pompierilor” (2000, 30′), “Turkey Girl” 2005, 20′) şi lungmetrajele “Occident” (2002), “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007), “Amintiri din Epoca de Aur” (2009) şi “După dealuri” (2012).

“După dealuri”, care este şi propunerea României la Oscar, la categoria “cel mai bun film într-o limbă străină”, spune povestea a două fete care au crescut împreună şi care se reîntâlnesc după câţiva ani de despărţire. Alina se întoarce din Germania să o ia cu ea pe Voichiţa, prietena ei din copilărie faţă de care se simte încă foarte ataşată. Voichiţa şi-a găsit însă calea în credinţă, iar maicile printre care trăieşte la mănăstire ţin locul familiei pe care nu a avut-o niciodată. Alina luptă cu toate puterile să recâştige afecţiunea Voichiţei, făcându-i pe cei din jur să se întrebe de unde vine forţa care o animă.

Programul Balkan Survey de la Salonic a fost completat de o serie de filme din această regiune, printre care s-au numărat şi producţiile româneşti “30-40-50”, de Iulia Rugina, Eva Pervolovici & Stanca Radu, “Chefu'”, de Adrian Sitaru şi “Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude.

Pe de altă parte, cea mai importantă distincţie a Festivalului de la Salonic – premiul pentru cel mai bun film/ trofeul Alexandru de Aur – a fost acordată filmului “A Hijacking” de Tobias Lindholm.

În competiţia din acest an a festivalului a rulat şi “O lună în Thailanda”, debutul în lungmetraj al lui Paul Negoescu.

Pe lângă filmul lui Negoescu, coproducţia românească “Aglaja”, de Krisztina Deák, a rulat în programul Open Horizons.

 

Sursa:Mediafax

16
/10
/19

„Turandot“ de Puccini continuă să fie unul dintre cele mai mari succese de operă ale regizorului Andrei Şerban. Montat iniţial pentru Los Angeles Olympic Arts Festival, „Turandot“ a avut premiera în 1984 la Royal Opera şi Covent Garden, cu o distribuţie excepţională.

16
/10
/19

Vineri, 18 octombrie, de la ora 19:00, Curtea Veche Publishing, Institutul Gurdjieff din România și Librăriile Cărturești vă așteaptă la o discuție despre volumul „Întâlniri cu oameni remarcabili” de G.I Gurdjieff. La discuție vor participa regizorul Andrei Șerban, Laszlo Hollan (reprezentant al Institutului Gurdjieff din Paris), Cantemir Mambet (traducătorul cărții, preşedinte al Institutului Gurdjieff din România).

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

15
/10
/19

Actriţa Tamara Buciuceanu a murit, marţi, la vârsta de 90 de ani. Marţi dimineaţă, purtătorul de cuvânt al Spitalului Elias, Silvius Negoiţă, declara despre Tamara Buciuceanu: "Este într-o stare gravă la Terapie Intensivă. Nu a părăsit niciun moment Secţia de Terapie Intensivă. Este intubată şi ventilată mecanic, în stare critică".

15
/10
/19

Noul album byron, ce va fi lansat în București pe 9 noiembrie la Arenele Romane, este un album despre noi, despre România, dedicat n o u ă . "Nouă" – un carusel muzical cu 12 piese despre emigranți dar și despre noi, cei rămași acasă. Un album despre inconștientul colectiv, despre tăceri și mersul nostru zilnic pe ață.

15
/10
/19

Joi, 17 și vineri, 18 octombrie, de la ora 19.00, în Sala Mare a Ateneului Român, Orchestra simfonică şi Corul Filarmonicii "George Enescu", condusă de Alexander Walker, va avea în program oratoriul Visul lui Gerontius de Edward Elgar. Soliști invitați sunt tenorul Oliver Johnston, mezzosoprana Aura Twarowska și basul Marius Boloș , iar Corul Filarmonicii „George Enescu“ va fi condus de maestrul Iosif Ion Prunner. Concertul este realizat cu sprijinul Societății Elgar din Marea Britanie.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

14
/10
/19

INTERVIU Pe Teodora Velescu, Simona Dabija și Georgeta Corca le vedem, la Centrul Național al Dansului, în „Daughters”, spectacol semnat de coregrafa Simona Deaconescu și inspirat de motivațiile și modalitățile de expresie ale fiicelor generației hippie, copilele teribile ale post-punkului.

Page 1 of 83212345...102030...Last »