Formația Heartbreak Cinema a lansat „Fuckaholic”
https://www.ziarulmetropolis.ro/formatia-heartbreak-cinema-a-lansat-fuckaholic/

Grupul de rock alternativ Heartbreak Cinema a lansat o piesă cu un mesaj puternic, care nu poate trece pe lângă urechile ascultătorilor. Punk-ul nu a fost creat pentru a fi confortabil, iar „Fuckaholic” demonstrează rădăcinile genului, prin expunerea experienţelor negative ale Mariei Teodora şi a colaboratoarei Iris Danciu

Un articol de Petre Ivan|30 octombrie 2023

Orice femeie rezonează, din păcate, cu mesajul noii piese Heartbreak Cinema. Fără vorbe pe ocolite, versurile descriu frustrarea, traumele și sentimentul de redobândire a sinelui ale Mariei Teodora, solista trupei, și ale lui Iris Danciu, artista cu care formația a colaborat pentru o atingere a flair-ului său autentic asupra sunetului. Per total, atât piesa, cât și videoclipul arată un mare deget mijlociu îndreptat spre abuzatori, manipulatori, perverși și persoane care atribuie vina victimelor de abuz.

Maria Teodora: „Ne-am dorit, încă de la începuturile proiectului Heartbreak Cinema, să abordăm și astfel de subiecte delicate… Doar că nu știam exact cum și de unde să începem, ca mai apoi, de la o simplă discuție cu Iris la finalul unui concert, să ajungem la un proiect care relatează astfel de experiențe traumatice.

În mare, am ținut să punctăm existența ierarhiilor, a oamenilor cu o anumită influență materială, socială, profesională (etc.), care profită de un anumit statut pe care îl au pentru a satisface nevoile și interesele proprii profesionale, dar mai ales personale. Practic, «împlinirea» de orice natură a acestor persoane, în schimbul sănătății fizice și psihice ale victimelor.

Cât despre piesă, chiar dacă la un prim play s-ar observa doar blamarea și denigrarea acestor abuzatori, reprezintă în același timp si un fel de împuternicire pentru victime, cu privire la faptul că nu sunt singure și că sunt încurajate să își facă auzită povestea (dacă asta vor!), în orice mod ar dori să se exprime, întrucât este dreptul lor.

Deși este un subiect sensibil pentru multă lume, poate chiar taboo, am vrut să creștem gradul de informare, conștientizare și responsabilizare a publicului asupra existenței acestor abuzuri si vrem , pe viitor, să ne implicăm și mai mult în astfel de cauze”.

Iris Danciu: Scopul și mesajul piesei m-au nimerit fix unde doare cel mai tare. Nu o zic ca pe un lucru rău, ba dimpotrivă – când m-au abordat Radu și Maria, o astfel de colaborare mi-a dat șansa să îmi expun anumite traume în cel mai bun mod, și anume prin muzică.

A fi o persoană rea nu ține de gen, dar în cazul de față vorbim despre patriarhat și nu putem să trecem cu vederea abuzurile de putere care se întâmplă în acest context. Mai precis, abuzatorii se ascund după niște aparențe foarte bine puse la punct, fiind niște colegi, prieteni, artiști foarte buni. Dincolo de asta, între patru pereți și patru ochi, se întâmplă complet altceva. Și cine te va crede? Sau, mai rău, să fii obligată să taci, ca nu cumva să strici reputația frumos construită din minciuni. Dar ghici ce? Nu voi contribui la aparențe, căci rana nedreptății e mult prea adâncă. Sunt mult prea multe persoane și fapte care rămân nepedepsite.

Unde-i karma? Aici intervine piesa, care m-a ajutat să mă exteriorizez în acest sens. Chiar dacă sunt cuvinte urâte, este adevărul meu și nu am cum să schimb asta. Am devenit mult mai atentă la astfel de semnale de alarmă și tot asta îmi doresc de la persoanele care vor asculta piesa: să fie în siguranță și să-și asculte intuiția. Sau, de ce nu, să asculte piesa pe repeat – și să-și redobândească puterea”.

Radu Bădilaș: Muzica prinde și mai mult gust când vine la pachet cu un mesaj important. În cazul de față, e chiar unul de actualitate, fiind plin internetul de știri despre cazuri de abuz, la care te sperii mai tare citind comentariile decât articolul în sine. Olimpiada de blamare a victimelor se desfășoară zilnic pe Facebook și este un spectacol macabru pe care nu îl mai putem ignora.

Nici nu pot să număr toate poveștile pe care le-am auzit de la prietene și prieteni despre lipsa de umanitate (mai presus de lipsa de bun simț) a anumitor oameni care sunt obișnuiți cu putere și influență, fără loc de consecințe. După ce s-au adăugat la mormanul de scrisori nescrise și cazurile reale prin care au trecut Iris și Maria, am decis să profităm de natura asumată și necenzurată a proiectului Heartbreak Cinema pentru a da o formă muzicală frustrărilor. Cum era de așteptat, a ieșit un rock supărat, cu infuzie de revoltă, presărat cu forță feminină, fără limită de cuvinte obscene, livrat ca atare.

Durerea victimelor e cu siguranță mult prea greu de vindecat, dar uneori e nevoie doar de un «fuck you!» sincer și gutural, venit dintr-un suflet care a stat încordat pentru prea mult timp. Cu încredere!”

Piesa „Fuckaholic” e disponibilă pe toate platformele de streaming.

Facebook | Instagram

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

10
/04
/24

Massive Attack, Bring Me The Horizon, Queens of The Stone Age, Chase and Status, Sean Paul și Paolo Nutini – așa arată capul de afiș al celei de-a 10-a ediții a festivalului Electric Castle. Alți 300 de artiști din toate genurile muzicale vor fi prezenți la castelul Banffy, din Bonțida, între 17 și 21 iulie, pentru a crea o nouă ediție epică, eclectică, exotică, explozivă.

09
/04
/24

Sorin Zlat Trio propune iubitorilor de jazz un nou concert pe scena Sălii Mari de la ARCUB – Hanul Gabroveni, Changing Times, un mix între cool jazz, post-bop, jazz contemporan și muzică de avangardă, pe 24 aprilie, de la ora 19.00.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.