Forța imprevizibilului: „Banii sunt bani”, din 21 septembrie la cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/forta-imprevizibilului-banii-sunt-bani-din-21-septembrie-la-cinema/

„Banii sunt bani” / „Money’s money”, noul thriller al regizorului georgian Géla Babluani, explorează acelaşi teritoriu noir cu care ne-a obişnuit de la debutul său premiat la Sundance: lumea ascunsă a violenţei, relaţia oamenilor cu banii şi capcanele pe care unii şi le pot construi, dacă se lasă ghidaţi de lăcomie.

Un articol de Liliana Matei|17 septembrie 2018

Produs în Franța, „Banii sunt bani” surprinde trei prieteni seduși de ideea de a avea un câștig rapid, care vor să dea lovitura furând o valiză de bani a unui tip înstărit din Le Havre, însă ajung prinși într-o pânză de evenimente departe de controlul lor.

„Când oamenii ajung în situații total neașteptate, fac alegeri mult mai interesante, care pe mine mă interesează cinematografic. Cu cât e mai imprevizibilă situația, cu atât alegerile sunt mai instinctive. Mă interesează cum ajunge cineva să facă o gafă uriașă, să o încurce rău de tot sau, la polul opus, să se salveze dintr-o situație aparent fără scăpare”, mărturisește Géla Babluani într-un interviu pentru The Electric Sheep, revistă online dedicată unei cinematografii subversive.

Capacitatea regizorului de a explora aspecte mai întunecare ale firii umane prin scenarii capabile să te țină la marginea scaunului de cinema, întrebându-te ce urmează, a fost remarcată în Seattle Times de criticul Moira MacDonald, care scria în 2006: „La doar cei 26 de ani pe care îi are, Géla Babluani pare a ști mai multe despre crearea de suspans decât au învățat unii regizori în întreaga carieră”.

„Revelația anului”, așa cum îl introducea Cineuropa pe cineast la debutul său în lungmetraj (cu filmul „13 Tzameti”), Géla Babluani îi amintește criticului de film de la The New York Times, Stephen Holden, de un Polanski la început de drum, cu întorsături de situație și trucuri regizorale captivante.

Născut în Georgia, la Tbilisi (țara era atunci parte din URSS), Géla Babluani este fiul celebrului regizor de film Temur Babluani, care a produs singurul film georgian nominalizat vreodată la Premiile Oscar („A Chef in Love”). Își dezvoltă o atenție deosebită pentru imagine de mic, având ca influențe condițiile în care tatăl său își edita filmele. La 17 ani pleacă în Franța la studii, unde rămâne și se stabilește. Primul său lungmetraj, „13 Tzameti” (2005), distribuit în România de Transilvania Film, este premiat la Festivalul de Film de la Sundance cu Marele Premiu al Juriului: „World Cinema – Dramatic”, film prezentat și la Festivalul de Film de la Veneția (distins cu 2 premii). În 2008, obține titlul de Cel mai bun film european la Premiile Gopo.

„Banii sunt bani” / „Money’s money” va fi distribuit în cinematografele din țară din 21 septembrie de Transilvania Film. Filmul va rula în cinematografele din România începând cu 21 septembrie, distribuit de Transilvania Film.

28
/05
/20

CRONICĂ DE FILM La unele documentare ne uităm pentru că ne interesează mai ales un autor sau un stil. Iar pe altele le privim în primul rând pentru subiect. Din a doua categorie face parte „Becoming” (2020), de Nadia Hallgren – un film despre Michelle Obama produs şi difuzat de Netflix.

22
/05
/20

O serie de interviuri reunite sub umbrela InspiraTIFF, un proiect nou conceput de echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania, va fi difuzată săptămânal pe platforma de streaming TIFF Unlimited, începând din 25 mai. Primul invitat al jurnalistului Mihnea Măruță este regizorul Cristi Puiu, unul dintre cei mai valoroși invitați ai TIFF, prezent la Cluj cu toate filmele sale în ultimii 20 de ani.

19
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Pentru că încă nu putem merge la cinema şi la festivaluri, rămânem tot la platformele cu filme accesibile din fotoliul de acasă. De data asta, vă recomandăm trei scurtmetraje foarte speciale, realizate de britanicul Jonathan Glazer, thailandezul Apichatpong Weerasethakul şi americanul Jonas Mekas şi disponibile pe MUBI.

17
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera recentă la HBO şi disponibil pe platforma HBO GO, „Natalie Wood: Ce rămâne în urmă” (2020) este un documentar biografic realizat de Laurent Bouzereau despre una dintre cele mai cunoscute actriţe americane. Filmul are ca punct de pornire moartea suspectă a vedetei la doar 43 de ani.

13
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil să apară și primele filme realizate în izolare. Radu Jude a lansat un scurt autoportret conceput la invitația Arte/ZDF. Iar Dan Chișu a încercat un lungmetraj, un simplu excercițiu autocomplezent despre un regizor care roagă actori să joace într-un film despre viața în carantină.

07
/05
/20

PREVIEW Din multitudinea de oferte de filme care pot fi văzute de acasă în perioada asta de izolare, vă propunem câteva titluri clasice maghiare, puse la dispoziţie online şi gratuit, cu subtitrare în engleză, chiar de Arhiva de Film din Ungaria.

Page 1 of 26212345...102030...Last »