”Gară pentru doi”, la Cinemateca Română
https://www.ziarulmetropolis.ro/gara-pentru-doi-la-cinemateca-romana/

Colecţia Filme de aur din cinematografia rusă continuă! Cu această ocazie, Cinemateca Eforie îi invită pe cinefili miercuri, 2 noiembrie, la vizionarea unui film de excepţie: Gară pentru doi.

Un articol de Petre Ivan|25 octombrie 2016

Gara unui orășel, martora bucuriilor și necazurilor pasagerilor în tranzit. O chelneriță de la restaurantul acesteia, trecută de prima tinerețe. Un pianist care pierde trenul, pașaportul și banii și care urmează să petreacă ani buni în închisoare pentru o crimă comisă de soția sa.

Doi necunoscuți pe care totul pare să-i despartă. Două interpretări memorabile și o odă adusă iubirii fără vârstă, ce poate fi aflată chiar și pe un peron de gară…

”Gară pentru doi” – INFO

Regia: Eldar Riazanov

Scenariul: Emil Braghinski, Eldar Riazanov Imaginea: Vadim Alisov

Scenografia: Aleksandr Borisov Muzica: Andrei Petrov Textul cântecului: Eldar Riazanov

În rolurile principale: Ludmila Gurcenko, Oleg Vasilașvili, Nikita Mihalkov, Nonna Mordiukova, Mihail Kononov, Anastasia Voznesenskaia, Tatiana Doghileva, Olga Volkova.

Miercuri, 2 noiembrie, la Cinemateca Eforie!

Prețul biletelor: 10 lei pt spectatorii fără abonament la Cinemateca, 8 lei pentru abonați, 5 lei pentru abonații elevi, studenți sau pensionari, 3 lei pentru abonații studenți la facultăți cu profil cinematografic.

Foto: Gară pentru doi – facebook

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.