„Gloria” unei fapte bune (și decăderea ei), din 26 ianuarie în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/gloria-unei-fapte-bune-si-decaderea-ei-din-26-ianuarie-in-cinematografe/

A fost întotdeauna dificil să fii o persoană onestă, morală într-o lume coruptă şi, aşa cum demonstrează „Gloria” este şi din ce în ce mai ridicol. Această nouă realizare a cinematografiei bulgare, regizată de Kristina Grozeva şi Petar Valchanov pe baza unui scenariu scris alături de Decho Taralezhkov, este filmul câştigător al Menţiunii speciale a Juriului în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania, 2017. „Gloria” va ajunge în cinematografele din România începând cu 26 ianuarie, fiind distribuit de Transilvania Film.

Un articol de Petre Ivan|17 ianuarie 2018

Când Tsanko Petrov (Stefan Denolyubov), un muncitor la căile ferate, găseşte milioane de leva pe şine, ia decizia să predea întreaga sumă poliţiei. Statul îl recompensează cu un ceas de mână, doar că acesta se strică numaidecât.

În acelaşi timp, Julia Staikova (Margita Gosheva), şefa departamentului de PR din Ministerul Transporturilor, îi pierde vechiul ceas. Astfel începe lupta disperată a lui Petrov de a-şi recupera ceasul, dar şi demnitatea.GLORIA

“Gloria” este o traducere exacta pentru marca ceasului rusesc Slava, deși titlul este menit să rezoneze dincolo de ceasul iubit. Importanța titlului este un element cheie în film, deoarece ceasurile multiple – biologice și temporale – sunt inevitabil prezente din momentul deschiderii, când o voce anunță timpul ținând cont și de secunde.

Lucrând într-o gară, Tsanko Petrov (Stefan Denolyubov) se asigură că ceasul său este exact, dar și ascultă cu o jumătate de ureche la televizor un raport despre corupția guvernului. Aceste două teme, a timpului și a corupției, stau la baza filmului “Gloria” și radiază spre o concluzie obscură.

“Din punct de vedere vizual, “Gloria” găsește un fel de realism omniprezent care ar putea să reamintească anumitor spectatori că Bulgaria și România împart ocazional mai mult decât o graniță geografică.

Valchanov, prin montajul filmului, știe cum să obțină efectul maxim prin alinierea secvențelor într-un mod deosebit, iar finalul plin de suspans, însoțit de o melodie de jazz deliberat de incongruentă, este o lecție în trepidarea subevaluată în afara camerei.” declară Jay Weissberg în cronica sa de pe Variety.

După premiera din cadrul Festivalului de Film de la Locarno, filmul Gloria” a câștigat imediat o mare parte din public pentru modul inedit prin care expune tema corupției, o temă des discutată în ultimul timp, în majoritatea societăților.

Prezența filmului în cadrul competiției festivalului de la Locarno, 2016, a fost recompensată cu Premiul “Don Quijote” (mențiune specială). Această distincție a fost completată cu numeroase alte premii, printre care și Mențiunea specială a Juriului în cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, 2017.

„Gloriava fi distribuit în cinematografele din România din 26 ianuarie, de Transilvania Film.

Foto: Gloria – facebook

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.

29
/11
/13

CRONICA DE CARTE Proaspăt apărută la editura Polirom, „Filmar”, noua carte a lui Cristian Tudor Popescu, alias CTP, este o colecţie de texte, în majoritate despre cinema, ce reconfirmă un critic de film tăios în verdicte şi un scriitor cu un stil care atrage şi convinge.

27
/11
/13

Între 29 noiembrie-3 decembrie, noua ediţie a festivalului de film românesc de la New York, Making Waves: New Romanian Cinema, pune stăpânire pe Film Society of Lincoln Center, iar între 5-10 decembrie, Jacob Burns Film Center va deveni gazda festivalului.

27
/11
/13

Marea Britanie a fost marea câştigătoare anul acesta la Gala Emmy, la New York, primind trei trofee, inclusiv pentru cel mai bun actor (Sean Bean), dar şi cel pentru excelenţă (J.J. Abrams).

26
/11
/13

În cartea „Suntem ceea ce sunt amintirile noastre“ (Editura All), Marin Moraru face, printre multe altele, scurte portrete memorabile a zeci de mari actori, de la predecesori iluştri, la colegi de generaţie deveniţi prieteni de suflet şi la noile talente.