„Glory”, un film despre corupţia din Bulgaria, a câştigat trofeul Cinepolitica 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/glory-un-film-despre-coruptia-din-bulgaria-a-castigat-trofeul-cinepolitica-2018/

„Gloria/ Glory”, filmul tandemului bulgar Kristina Grozeva şi Petar Valchanov, o parabolă socială ce explorează corupţia, diferenţele de clasă şi prăpastia dintre zonele urbane şi cele rurale din Bulgaria contemporană, a câştigat Trofeul Cinepolitica 2018

Un articol de Petre Ivan|23 aprilie 2018

Premiat deja la festivaluri de film importante, precum cele de la Locarno şi TIFF, „Gloria” a cucerit deopotrivă publicul, dar şi juriul Cinepolitica, „pentru felul în care portretizează politica balcanică actuală, mixând o poveste dramatică cu elemente de comedie, dar mai ales pentru maniera în care un film de ficţiune este construit prin mijloace specifice unui film documentar”.

La aceeaşi gală, documentarul „Of Fathers and Sons”, de Talal Derki, a primit o menţiune specială. „Of Fathers and Sons”, un documentar dur şi complex regizat de sirianul de origine kurdă Talal Derki, face brutal spectatorii părtaşi la intimitatea unei familii de fundamentalişti islamici. „Este un film care ar putea fi controversat în România, pentru care probabil că publicul nu este pregătit, iar cine îl vede, ar trebui să o facă cu mintea deschisă”, a adăugat juriul Cinepolitica 2018.

În perioada 18 – 22 aprilie, la Cinema Elvire Popesco şi Institutul Balassi din Bucureşti, spectatorii Cinepolitica au putut vedea 16 filme de ficţiune şi documentare, printre care s-au numărat „În intuneric/ In The Fade”, cea mai nouă producţie semnată de Fatih Akin, „Interpretul/ The Interpreter”, un „road movie” dulce-amărui în regia lui Martin Sulik, cu marele cineast ceh Jiri Menzel în rolul principal, şi multipremiatul lungmetraj de debut al regizorului român Daniel Sandu, „Un pas în urma serafimilor”.

Organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine, Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica este patronat de Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” (UNATC) şi de Universitatea Naţională de Arte (UNArte). Evenimentul este finanţat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC).

Foto: Cinepolitica, Gloria/ Glory

https://www.facebook.com/cinepolitica.filmfestival/

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.