Grand Prix Nova – spectacol live la sfârşit de festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/grand-prix-nova-spectacol-live-la-sfarsit-de-festival/

Festivalul Internaţional Grand Prix Nova s-a încheiat în acest weekend cu un spectacol regizat de Mihai Lungeanu, „Ce ştie oraşul“, cu George Mihăiţă şi Virginia Mirea.

Un articol de Andrada Văsii|6 octombrie 2013

Festivalul Internațional Grand Prix Nova s-a încheiat în acest weekend cu un spectacol regizat de Mihai Lungeanu.

Momentul de final din cadrul Grand Prix Nova a fost marcat de spectacolul de la Teatrul de Comedie „Ce știe orașul”. Având la bază un text semnat de Ion Valjan, producția s-a ridicat la măsura așteptărilor tuturor celor prezenți.

Attila Vizauer, managerul festivalului Grand Prix Nova, a deschis evenimentul, subliniind importanța acestui text, un adevărat cadou pentru cei care emiteau prima oară pe undele radio, acum 85 de ani. „Ce ştia satul“ este prima piesă montată de Teatrul Naţional Radiofonic, iar Mihai Lungeanu a adus la zi acest text, în „Ce ştie oraşul“.

După discursul lui Attila Vizauer, pe scena Teatrului de Comedie au urcat actorii. Intrarea lui George Mihăiță a fost salutată cu un ropot de aplauze, iar audienţa s-a pregătit pentru un spectacol de zile mari. Intrarea Virginei Mirea pe scenă, pe parcursul piesei, a fost întâmpinată cu aceeaşi bucurie.

George Mihăiţă, un soţ înşelat, în Festivalul Grand Prix Nova

Mihai Lungeanu dă indicații scenice. Actorii ascultă cu atenție și se conformează. „Ce știe orașul” din cadrul Festivalului Grand Prix Nova, a fost ocazia perfectă de a arunca un ochi în bucătăria teatrului radiofonic. Spectatorii au putut să vadă ce artificii folosesc realizatorii unui spectacol de la radio, cum se aprinde ţigara, ca să se audă şi în boxe, cum se deschide o şampanie sau cum trebuie să sune un telefon.

Fiind un actor care umple scena de la un capăt la altul, George Mihăiță a făcut față cu brio momentelor în care a fost nevoit să joace stând pe scaun. Totuși, micile scene în care s-a ridicat în picioare și a început să-și joace rolul, ca într-o comedie autentică, au fost recompensate cu aplauze, semn că publicul i-a apreciat încă o dată latura energică.

Citiți și: REPORTAJ Teatrul cu ochii închişi

Grand Prix Nova

George Mihăiță, alături de Virginia Mirea, pe scena Teatrului de Comedie, la Festivalul Grand Prix Nova

Virginia Mirea, partenera sa de scenă, a dat şi mai multă savoare spectacolului, în rol de soție spășită, indiferentă, curioasă sau răzbunătoare.

Citiți și: George Mihăiţă: „Suntem o ṭară tristă, dar nu avem spectatori trişti“ 

Muzica live i-a integrat pe spectatori în atmosfera restaurantului în care cei doi soți au discutat despre divorț. Deși puțin previzibil, textul le-a permis actorilor (George Mihăiță și Virginia Mirea) să își desfășoare talentul la adevăratul lui nivel. Grimasele, gesturile și privirile lor au compensat lipsa mişcării scenice.

De multe ori simțeai nevoia să închizi ochii, ca și când ai asculta spectacolul la radio, iar vocea lui George Mihăiță te călăuzea printr-o poveste cu un bărbat înșelat de o femeie care îşi dorea să-l rănească şi după divorţ.

Festivalul Grand Prix Nova s-a încheiat cu un spectacol cum rar îţi este dat să vezi. Teatrul radiofonic a fost ascultat şi „văzut“ de o sală plină.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Foto credit: Radio România Muzical, Alexandru Dolea, Festivalul Grand Prix Nova

24
/10
/14

O primă „Întâlnire a teatrelor municipale din România” a avut loc recent la Turda, în cadrul celei de-a treia ediții a Festivalului de Teatru și Arte Performative „Teatru pe Drumul Sării” (16-19 octombrie), organizat de Teatrul „Aureliu Manea”.

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.

24
/10
/14

Ștefan Tarara, laureat cu premiul I la Concursul Internațional George Enescu, secțiunea vioară va concerta vineri, 31 octombrie 2014, de la ora 19.00, în sala de spectacole a Colegiului de Artă „Octav Băncilă” din Iaşi. La pupitrul Orchestrei Simfonice se va afla dirijorul Cristian Lupeș.

24
/10
/14

„- Dacă ai putea să-ţi vezi faţa şi mişcările. Ce lene ţi-e să trăieşti! Doamne, ce lene! [...] - Cred, Ivan Petrovici, că noi suntem atât de buni prieteni, fiindcă amândoi suntem aşa de plictisiţi şi de plicticoşi...” (dialog între Elena Andreevna şi Ivan Petrovici în „Unchiul Vanea” de A. P. Cehov). Unchiul Vanea de A. P. Cehov, în regia lui Yuri Kordonsky; luni, 27 octombrie, la TVR 2, TVR HD şi online pe TVRplus.ro

24
/10
/14

Actrița Jacqueline Bisset, care joacă rolul soției fostului șef al FMI Dominique Strauss-Kahn, în controversatul Welcome to New York, al lui Abel Ferrara, se va întâlni cu spectatorii din București după proiecția specială a filmului din această seară, de la ora 22.00, la Cinema Elvira Popescu.

24
/10
/14

După premiera oficială de la Teatrul Naţional „Radu Stanca” din 5 octombrie și reprezentaţia specială din cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, spectacolul „Oidip”, în regia lui Silviu Purcărete, va avea două reprezentaţii la Teatrul Bulandra (Sala Toma Caragiu): miercuri, 29 octombrie, ora 21:00 şi joi, 30 octombrie, ora 18:00.

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran