Hapciu în RE major – Prima operetă la Opera Comică pentru Copii
https://www.ziarulmetropolis.ro/hapciu-in-re-major-prima-opereta-la-opera-comica-pentru-copii/

Cea dintâi premieră a anului 2016, „Hapciu în RE major”, adaptare după celebra operetă „Mam’zelle Nitouche” (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac şi Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituţiei se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, şi duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

Un articol de Petre Ivan|5 februarie 2016

Regia spectacolului „Hapciu în RE major” aparține maestrului Cristian Mihăilescu, scenografia poartă semnătura Andreei Koch, coregrafia fiind concepută de Cătălin Caracaș, iar dirijorul Ciprian Teodorașcu asigură conducerea muzicală.

<<Mam’zelle Nitouche>> este prima operetă creată vreodată şi-n acelaşi timp prima operetă montată pe scena Operei Comice pentru Copii. Aşa cum vă puteţi da seama, alegerea n-a fost deloc întâmplătoare. După ce titlurile de operă, de balet, musical şi vodevil au încântat generaţii întregi de tineri Hapciuspectatori, iată sosirea unui alt gen de teatru muzical, care dintotdeauna a fost sortit succesului. Creativitatea neobosită a regizorului, care şi-a dat mâna cu dirijorul, dar şi disponibilitatea întregului colectiv dau naştere unui spectacol inedit, în care, spre surpriza mea, reprezentanţi din toate profesiile teatrului se regăsesc pe scenă. – t Felicia Filip, directorul instituției.

„Hapciu în RE major” ilustrează, prin comicul de situații și dialogul spumos, debutul nepremeditat al unei eleve de pension în lumea teatrului.

Asistată involuntar în transformarea ei artistică de către profesorul de muzică, tânăra Denise descoperă cu entuziasm culisele, actorii, scena și… marea dragoste!

Anul acesta, Opera Comică pentru Copii pregătește alte două noi producții: “Jack și vrejul de fasole” (balet, premiera în luna aprilie) și “Viva la mamma” (musical, premiera în luna mai). Biletele se pot achiziționa prin rețeaua bilete.ro – cu 48 de ore înainte de spectacol – și de la casa de bilete a Operei Comice pentru Copii (Calea Giulești nr. 16) – în zilele în care sunt programate reprezentații, cu o jumătate de oră înainte de începere – în limita locurilor disponibile.

Foto: Hapciu în RE major – Opera Comică pentru Copii

17
/01
/15

Fundația Calea Victoriei a împlinit în această iarnă șapte ani de existență. Alături de lectorii fundației, cursanții au descoperit lumi fabuloase, s-au delectat cu sunetele rafinate ale muzicii clasice și s-au bucurat de poveștile efervescente ale unor oameni speciali, printre care: Georgeta Filitti, Neagu Djuvara, Adina Nanu, Vintilă Mihăilescu și Tiberiu Soare.

15
/01
/15

Abonamentele pentru ediția 2015 a Festivalului Enescu (30 august – 20 septembrie, București), care au fost puse în vânzare joi dimineața, la ora 10.00, prin rețeaua Eventim s-au epuizat în 10 secunde – pentru concertele de la Ateneul Român, respectiv 10 minute – pentru concertele de la Sala Palatului.

15
/01
/15

Grupul american Fleetwood Mac ocupă primul loc în topul artiştilor cu cele mai scumpe bilete la concertele pe care le-a susţinut în 2014, potrivit unui clasament realizat de revista Forbes.

13
/01
/15

Genialul Amadeus, un artist al superlativelor despre care se spunea adesea că îşi compunea partiturile cu o naturaleţe şi o rapiditate care nu puteau fi justificate decât printr-o inspiraţie artistică divină, muzicianul care în doar 35 de ani de viaţă a compus peste 600 de lucrări este cel căruia îi este dedicat evenimentul programat vineri, 16 ianuarie (ora 19.00), la Sala Radio.

12
/01
/15

Pianista română Alina Azario este câştigătoarea "discului de muzică clasică al anului 2014 în România", după ce a reuşit să strângă cele mai multe voturi în cadrul campaniei derulată pe site-ul romania-muzical.ro. Discul, apărut în 19 martie 2014, sub sigla casei A@A Records, cuprinde lucrări semnate de compozitorii Jean Philippe Rameau şi Claude Debussy.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.