În cautarea unui tablou al Fridei Kahlo…
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-cautarea-unui-tablou-al-fridei-kahlo/

Expoziţia „Frida Kahlo and Diego Rivera: Polish Context” a fost deschisă la ZAMEK Culture Centre din Poznan în încercarea de a da de urma tabloului „The Wounded Table” văzut ultima dată în 1955, la Varşovia.

Un articol de Petre Ivan|4 decembrie 2017

„Cine ne poate spune ce s-a întâmplat cu tabloul pierdut sau unde îl putem găsi?”, stă scris alături de fotografia celei mai mari lucrări a Fridei Kahlo, „The Wounded Table”, un tablou suprarealist căruia i-a fost pierdută urma la Varşovia, în urmă cu mai mult de jumătate de secol.

O replică alb-negru a picturii, un dublu autoportret al lui Kahlo, poate fi văzută până pe 21 ianuarie în această expoziţie, la ZAMEK Culture Centre – un castel construit pentru Wilhelm II, care urma să fie reşedinţă a lui Adolf Hitler.

Câteva zeci de lucrări ale celor doi artişti mexicani, care au avut legături cu Polonia, sunt expuse alături de unele semnate de fotograful Bernice Kolko şi unul dintre cei mai devotaţi elevi ai mexicancei, Fanny Rabel, apropiaţi ai celor doi.

O încăpere pictată în albastru este dedicată expoziţiei din 1995 de la Varşovia, unde a fost văzută ultima dată lucrarea „The Wounded Table”.

Trebuie să fie undeva. Nu poate să fi dispărut pur şi simplu. Un tablou atât de mare. Decât dacă nu l-au ars în vreun cuptor în anii 1950”, „Acesta este unul dintre motivele pentru care au făcut această expoziţie. Pentru că cineva din Polonia şi-ar putea aminti că a mai văzut această pictură undeva. –  Helga Prignitz-Poda, curatoarea ZAMEK Culture Centre

Tabloul ar valora astazi  în jur de 17 milioane de euro, conform specialistilor.

În anul 2000, o pictură murală a lui Diego Rivera, „Glorious Victory”, care dispăruse la mijlocul anilor 1950 a fost descoperită în depozitele Muzeului Puşkin din Moscova.

Foto: Frida Kahlo, „The Wounded Table” – facebook

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.