În cautarea unui tablou al Fridei Kahlo…
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-cautarea-unui-tablou-al-fridei-kahlo/

Expoziţia „Frida Kahlo and Diego Rivera: Polish Context” a fost deschisă la ZAMEK Culture Centre din Poznan în încercarea de a da de urma tabloului „The Wounded Table” văzut ultima dată în 1955, la Varşovia.

Un articol de Petre Ivan|4 decembrie 2017

„Cine ne poate spune ce s-a întâmplat cu tabloul pierdut sau unde îl putem găsi?”, stă scris alături de fotografia celei mai mari lucrări a Fridei Kahlo, „The Wounded Table”, un tablou suprarealist căruia i-a fost pierdută urma la Varşovia, în urmă cu mai mult de jumătate de secol.

O replică alb-negru a picturii, un dublu autoportret al lui Kahlo, poate fi văzută până pe 21 ianuarie în această expoziţie, la ZAMEK Culture Centre – un castel construit pentru Wilhelm II, care urma să fie reşedinţă a lui Adolf Hitler.

Câteva zeci de lucrări ale celor doi artişti mexicani, care au avut legături cu Polonia, sunt expuse alături de unele semnate de fotograful Bernice Kolko şi unul dintre cei mai devotaţi elevi ai mexicancei, Fanny Rabel, apropiaţi ai celor doi.

O încăpere pictată în albastru este dedicată expoziţiei din 1995 de la Varşovia, unde a fost văzută ultima dată lucrarea „The Wounded Table”.

Trebuie să fie undeva. Nu poate să fi dispărut pur şi simplu. Un tablou atât de mare. Decât dacă nu l-au ars în vreun cuptor în anii 1950”, „Acesta este unul dintre motivele pentru care au făcut această expoziţie. Pentru că cineva din Polonia şi-ar putea aminti că a mai văzut această pictură undeva. –  Helga Prignitz-Poda, curatoarea ZAMEK Culture Centre

Tabloul ar valora astazi  în jur de 17 milioane de euro, conform specialistilor.

În anul 2000, o pictură murală a lui Diego Rivera, „Glorious Victory”, care dispăruse la mijlocul anilor 1950 a fost descoperită în depozitele Muzeului Puşkin din Moscova.

Foto: Frida Kahlo, „The Wounded Table” – facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.