Independența Film vine acasă la tine cu Parazit și alte filme premiate cu Palme d’Or
https://www.ziarulmetropolis.ro/independenta-film-vine-acasa-la-tine-cu-parazit-si-alte-filme-premiate-cu-palme-dor/

Independenţa Film, casa de distribuţie care promovează în România de peste 20 de ani filme independente de referinţă, aduce acum şi pe Vimeo cele mai bune titluri din portofoliul companiei. Printre acestea se numără 6 filme câştigătoare ale Palme d’Or, inclusiv filmul anului 2019, Parazit.

Un articol de Petre Ivan|22 mai 2020

Premiate la Cannes, Veneția, Berlin sau pur și simplu producții independente cu succes la public, filmele distribuite de Independența Film de-a lungul anilor vor fi disponibile pe https://vimeo.com/independentafilm. Costul unui bilet pentru un film este de 3$, iar utilizatorul poate vedea filmul într-un interval de 3 zile.

Premianții de la Cannes

Pe contul Vimeo al Independența Film, care va fi actualizat constant cu noi titluri, sunt disponibile pentru moment 14 filme, dintre care 6 premiate cu Palme d’Or. 

  • Parazit/ Parasite (r. Bong Joon-Ho, Coreea de Sud, 2019)
  • O afacere de familie/ Shoplifters (r. Hirokazu Koreeda, Japonia, 2018)
  • Pătratul/ The Square (r. Ruben Östlund, Suedia-Germania-Franța-Danemarca, 2017)
  • Eu, Daniel Blake/ I, Daniel Blake (r. Ken Loach, Laura Obiols, Marea Britanie-Franța, 2016)
  • Dheepan (r. Jacques Audiard, Franța, 2015)
  • Adèle: Capitolele 1 și 2/ La vie d’Adèle (r. Abdellatif Kechiche, Franța-Belgia-Spania, 2013)
  • Catalogul de filme, care va primi titluri noi în perioada următoare, conține cele mai apreciate producții distribuite de Independența Film în ultimii ani:

    • Durere și glorie/ Dolor y gloria (r. Pedro Almodóvar, 2019) – Cannes 2019, Premiul pentru cel mai bun actor în rol principal (Antonio Banderas);
    • Paradisul, probabil/ It Must Be Heaven (r. Elia Suleiman, 2019) –  Cannes 2019, Premiul FIPRESCI și Mențiune Specială;
    • Războiul Rece/Cold War (r. Pawel Pawlikowski, 2018) –  Cannes 2018, Premiul pentru cel mai bun regizor;
    • Sub lacul de argint/ Under the Silver Lake (r. David Robert Mitchell, 2018) – Cannes 2018, nominalizat la Palme d’Or 2018, și Mențiune Specială la Sitges 2018;
    • Toată lumea știe/ Todos lo saben (r. Asghar Farhadi, 2018) –  Cannes 2018, nominalizat la Palme d’Or;
    • Capernaum – Haos și speranță/ Capernaum (r. Nadine Labaki, 2018) – Cannes 2018, Premiul Juriului;
    • Uciderea cerbului sacru/ The Killing of a Sacred Deer (r. Yorgos Lanthimos, 2017) –  Cannes 2017, Premiul pentru cel mai bun scenariu;
    • În întuneric/ In the Fade (r. Fatih Akin, 2017) – Cannes 2017, Premiul pentru cea mai bună actriță (Diane Kruger).
02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.