Îngerii vin degeaba… la teatrul Masca
https://www.ziarulmetropolis.ro/ingerii-vin-degeaba-la-teatrul-masca/

Sâmbãtã, 24 noiembrie, teatrul Masca va fi locul în care îngerii vin degeaba. Sau ṭara. Povestea piesei vorbeşte despre America Latinã, mai exact despre un sat populat cu personaje parcã rupte din cãrṭile consacrate ale scriitorilor latini. Acesta este toposul în care un înger alege sã poposeascã. Contextul ? Dictatorul local îşi exercita puterea prin decrete […]

Un articol de Andrada Văsii|21 noiembrie 2012

Sâmbãtã, 24 noiembrie, teatrul Masca va fi locul în care îngerii vin degeaba. Sau ṭara. Povestea piesei vorbeşte despre America Latinã, mai exact despre un sat populat cu personaje parcã rupte din cãrṭile consacrate ale scriitorilor latini. Acesta este toposul în care un înger alege sã poposeascã. Contextul ? Dictatorul local îşi exercita puterea prin decrete şi încerca sã se substituie Divinitãṭii.

 

Intrebându-se dacã acesta este miracolul pe care l-au aşteptat atâta timp, oamenii încep sã se prindã într-un joc greoi, nemilos şi plin de faṭete ale improbabilului uman.

 

Mihai Mãlaimare declarã despre piesã : Țara unde Îngerii vin degeaba vă invită să descoperiți o lume în care realul se împletește cu fantasticul, în care istoria este un exercițiu al uitării și libertatea, un cuvânt golit de sens”.

 

Dacã somnul raṭiunii naşte monştri, aici speranṭa neprevãzutului a contribuit la hilarul momentului. O piesã grea, apãsãtoare care va determina o mişcare interioarã profundã şi perpetuã în fiecare spectator.

12
/11
/17

Festivalul International EUROPAfest, organizat de jmEvents, sărbătorește, în 2018, 25 de ani printr-o ediție aniversară. Primul eveniment muzical din Romania căruia Casa Regală i-a acordat Înaltul Patronaj încă din anul 2005, va oferi un regal de jazz, blues, pop și muzică clasică cu artiști din întreaga lume.

12
/11
/17

Scriitorul Bogdan Suceavă se va întâlni în perioada 17-23 noiembrie cu cititorii din Bucureşti şi Cluj, cu prilejul apariţiei celui mai nou volum, „Istoria lacunelor. Despre manuscrise pierdute”, publicat recent la Editura Polirom, disponibil şi în format electronic.

11
/11
/17

Spectacolul „Calul alb” de Ioana Păun, cu Ilinca Manolache, se va juca miercuri, 15 noiembrie, de la ora 19.00, la Teatrul „Andrei Mureșanu” din Sfântu Gheorghe, Sala Arta.

10
/11
/17

Opera Națională București prezintă sâmbătă, 11 noiembrie, de la ora 18:30 premiera –eveniment ,,Iubire nesfârșită (Opus 73)” de Ludwig van Beethoven și ,,Sacre du Printemps” de Igor Stravinsky. Regia și coregrafia poartă semnătura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic de balet al Operei Naționale București. Scenografia a fost creată de arhitectul Octavian Neculai, iar la pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

10
/11
/17

Astăzi, 10 noiembrie, începe Sibiu Jazz Competition, cel mai longeviv concurs internaţional de jazz din România. Anul acesta, pentru prima dată de la lansare, concursul se desfăşoară separat de Sibiu Jazz Festival, având identitate vizuală şi date de desfăşurare proprii.

10
/11
/17

Până în martie, anul trecut, nimeni nu putea înțelege această nedreptate a Hollywoodului: Ennio Morricone, cel mai influent și prolific compozitor de muzica de film, omul care a revoluționat muzica de film, a creat coloana sonoră a peste 500 de filme şi a compus peste 100 de melodii devenite clasice, să nu primească niciodată prestigioasa statuetă Oscar pentru o coloană sonoră.

09
/11
/17

"Ayrton Senna, comedia muzicală" a avut premiera pentru presă, marţi seară, la Teatrul Riachuelo, din Rio de Janeiro, iar realizatorii speră ca prin acest spectacol să păstreze vie în memoria brazilienilor legenda pilotului triplu campion mondial de Formula 1.

09
/11
/17

"Lucian Pintilie este unul dintre puţinii regizori români înaintaţi în vârstă şi activi în perioada comunistă care îi influenţează pe realiştii sceptici ai generaţiei tinere, dintre care cei mai mulţi dispreţuiesc perspectiva obtuză şi alegorică, precum şi politica de compromis a vechii generaţii (...)” scria cunoscutul critic de film american A.O. Scott, în urmă cu 5 ani, în New York Times.