Ioana Flora, „o actriţă intensă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-flora-o-actrita-intensa/

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaştilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producţie independentă în regia lui Dan Chişu.

Un articol de Petre Ivan|9 mai 2014

Ioana Flora este o actriţă intensă, care consumă din ea în timp ce joacă, şi instinctivă – simte mereu nuanţa cu o precizie uluitoare. Poate să ducă în spate un film întreg, cum a fost cazul cu Déjà Vu”, a spus despre ea Cristian Tudor Popescu, membru al juriului Uniunii Cineaștilor din România.

La rândul său, academicianul Răzvan Theodorescu, Președintele juriului, a declarat:„Ioana Flora a luat un premiu extrem de important, cel pentru cea mai bună interpretare feminină.

Cu atât mai important este faptul că a fost în competiție cu două cunoscute actrițe – Luminița Gheorghiu, eroina ultimelor luni și a ultimilor ani, și Ana Ularu. Este un merit deosebit faptul că întregul juriu s-a orientat către Ioana Flora.”

Gala Premiilor Uniunii Cineaștilor din România (UCIN) reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

Ioana Flora. Biografie

Actriță de film, teatru și televiziune, Ioana Flora a debutat într-unul dintre rolurile principale din Marfa și banii (regia: Cristi Puiu), alături de Dragoș Bucur și Alexandru Papadopol, primul lungmetraj din cinematografia românească actuală selectat de Festivalul Internațional de Film de la Cannes, în 2001, Ioana Flora în cadrul prestigiosului program Quinzaine des Réalisateurs.

Au urmat Pescuit sportiv (regia: Adrian Sitaru, 2007) – film pentru care Ioana avea să primească Premiul pentru Cea mai bună actriță, la Festivalul de la Salonic – Periferic (2009), în regia lui Bogdan George Apetri (Premiul Gopo pentru Cea mai bună actriță într-un rol secundar și Premiul Pro Cinema) şi Domestic, de Adrian Sitaru.

Ioana Flora este, de asemenea, unul dintre cei 20 de actori selecționați în 2012 la Berlinale, la Talent Actors Stage, din peste 4300 de candidaţi.

În teatru, a debutat la Piatra Neamț, în regia lui Vlad Mugur.

În prezent poate fi văzută la Odeon, Godot Café-Teatru și teatre de stat, independente sau în spații neconvenționale pentru piese de teatru din București și din țară.

Foto cu Ioana Flora – Christian Schwarzenberg şi Iulia Alexandra Voicu

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.