Ivanov- o poveste autentică despre neîncetata luptă dintre parvenire şi dreptate
https://www.ziarulmetropolis.ro/ivanov-o-poveste-autentica-despre-neincetata-lupta-dintre-parvenire-si-dreptate/

Următoarea reprezentaţie a piesei Ivanov în regia lui Andrei Şerban va fi pe 28 ianuarie ora 18:30 la Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu, din proximitatea parcului Grădina Icoanei. Este bine când unica soluţie pentru o seară ceţoasă de ianuarie este o piesă de teatru, pe care o ştii cel puţin după rezonanţa numelui regizorului şi […]

Un articol de Judy Florescu|18 ianuarie 2013

Următoarea reprezentaţie a piesei Ivanov în regia lui Andrei Şerban va fi pe 28 ianuarie ora 18:30 la Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu, din proximitatea parcului Grădina Icoanei.

Este bine când unica soluţie pentru o seară ceţoasă de ianuarie este o piesă de teatru, pe care o ştii cel puţin după rezonanţa numelui regizorului şi a celor din distribuţie, dar la care mergi poate pentru a-ţi forma,  sau reforma, propria idee despre Cehov, teatru şi particularităţile sale.

Pe regizorul Andrei Șerban am avut ocazia să îl văd şi să îl ascult în conferinţa intitulată „Despre Cehov sau Cine mai vrea să meargă la Moscova?”, ce a avut loc în Sala Atelier de la Teatrul Naţional Bucureşti în ianuarie 2011. Andrei Şerban ne-a povestit despre montarea piesei Ivanov, despre faptul că Teatrul Bulandra şi-a închis Sala Toma Caragiu de la Grădina Icoanei pentru repetiţiile sale şi că personajul principal numit în buletin tot Ivanov.

“ Exact ca în viaţă, poţi avea milă şi tandreţe faţă de altcineva cinci minute, dar după aia, gata, tot la tine te gândeşti.Poate dumneavoastră sunteţi mai buni.” (Andrei Şerban, DVD, Conferinţele TNB, 2011)

Nu am simţit când au trecut cele 4 acte ale piese întinse pe trei ore şi jumătate de emoţii aprinse şi stinse cu replici foarte actuale despre neîmplinirea umană şi de căile abordate pentru obţinerea desăvârşirii sufleteşti, materiale şi a ecunoaşterii sociale. Actorii sunt frumoşi fiindcă întrr-o simplă vorbă surprinzi mai multe emoţii; chiar şi când plâng sunt frumoşi-  acel tablou al expresivităţii lor rămâne cumva intact şi continuă să te inspire şi după terminarea piesei.

Energia supremă şi vitalitatea incandescentă cu care ne învăluie domnul Victor Rebengiuc, prin fiecare reacţie, mimică şi joc scenic sunt ca o lecţie de viaţă, iar dintre replicile personajului său, Contele, carismatic şi profund, mi-au rămas întipărite în suflet:

“ Mai rău decât e, nu are cum să fie. „

„Când ai speranţă suporţi şi bătrâneţea. „

„E bine de tine că nu ai nici o concepţie despre viaţă.”

Nu ştiu dacă există o relaţie în sine a actorilor cu personajele lor, dacă există o înţelegere reciprocă între cele două părţi sau un acord de punere în valoare  a operei artistice, totuşi un lucru rămâne de netăgăduit: unii oameni se nasc pentru a ne impresiona permanent, pur şi simplu;  reprezintă un model de eleganţă şi vivacitate în modelarea artei pe scenă, iar noi suntem suficient de norocoşi să asistăm la făurirea ei.

02
/09
/17

Ediția 2017 a Festivalului Internațional George Enescu (2-24 septembrie, București, România) aduce lucruri inedite prin mai multe premiere: muzica clasică face pact cu tehnologia în trei opere cu proiecții multimedia live, muzica contemporană devine vedeta ediției și 30 dintre cei mai bine cotați compozitori contemporani ai momentului din lume vin la București pentru un dialog fără precedent între public, artiști români și artiști străini de anvergură, în timp ce un număr record de 37 de lucrări de George Enescu sunt interpretate în Festival, iar relația dintre matematică și muzică este prezentată într-o expoziție în premieră în România.

01
/09
/17

Festivalul documentarului românesc anunță selecția competițională oficială și pregătește 6 zile de proiecții, întâlniri cu regizori, dezbateri și sesiuni de master class, în perioada 26 septembrie – 1 octombrie la Cinema Muzeul Țăranului (str. Monetăriei nr. 3), Sala ARCUB Lipscani și Știrbei Center (str. Știrbei Vodă nr. 104 - 106).

31
/08
/17

Se împlinesc, iată, 20 de ani de când Diana, prințesa de Wales, murea în urma unui controversat accident de mașină petrecut în Tunelul Alma din Paris, la primele ore ale zilei de 31 august 1997. Rândurile care urmează surprind tragedia acelei zile, dar și fragmente emoționante din viața celei mai iubite prințese din câte au existat.

31
/08
/17

În urmă cu 20 ani, pe 31 august, Prinţesa Diana își pierdea viața. Cea mai iubită prințesă britanică a murit la 36 de ani, într-un accident de mașină produs în pasajul de sub podul Alma, din Paris. Se afla în mașină cu prietenul ei, Dodi Al-Fayed, și cu șoferul, care au decedat și ei. Echipajele de salvare au ajuns în câteva minute, dar a fost nevoie de mai bine de o oră să taie carcasa mașinii ca să o scoată dintre fiarele contorsionate și să o transporte la spital.

30
/08
/17

Cochetele veacului al XVII-lea, cu pielea înroșită de la diverse mâncăruri picante sau vinuri rare, sau cu tenul devastat de varicelă și alte boli, aveau un adevărat arsenal de batiste, pomezi, ape angelice și creme parfumate pentru obținerea carnației ideale.

29
/08
/17

Pe 2 septembrie are loc prima ediție Walk & Shoot destinată începătorilor în fotografie. Fotograful coordonator va fi Alex Axon, iar echipa de povestitori va fi asigurată de Merg.În.România.

29
/08
/17

Tocmai s-a sfârșit cea de-a opta ediție a Divan Film Festival (Divanul Degustătorilor de Film și Artă Culinară). Cum a fost?

29
/08
/17

Jucăm cu Armenia şi aceasta este o veste cu adevărat bună, având în vedere că singura victorie oficială la cârma echipei României a germanului Daum este în faţa acestei echipe.

29
/08
/17

Calul era unicul motiv de mândrie al lui Florea. Căruţa nu, pentru că în zilele geroase de iarnă din ea mai rămâneau doar osiile și roțile, restul intra pe foc.

29
/08
/17

Una dintre cele mai iubite și cunoscute ecranizări din istoria cinematografiei românești, Moromeții, va avea parte de o continuare, la 30 de ani de la lansarea filmului regizat de Stere Gulea. Personajele lui Marin Preda se întorc pe marele ecran sub regia aceluiași cineast și surprinse de camera directorului de imagine Vivi Drăgan Vasile.