Jeanne Moreau, diva absolută, în octombrie, la TV5MONDE
https://www.ziarulmetropolis.ro/jeanne-moreau-diva-absoluta-in-octombrie-la-tv5monde/

Se spune că nimic nu este mai potrivit pentru o seară de toamnă ploioasă decât un film clasic. Pentru cea de-a doua jumătate a lui octombrie, TV5MONDE a programat câteva dintre filmele-cult ale icon-ului Jeanne Moreau.

Un articol de Petre Ivan|17 octombrie 2016

Cunoscută ca primul sex-simbol francez care a pozat pentru coperta Time Magazine, Jeanne Moreau a primit un omagiu pentru întreaga carieră, adus de Sharon Stone, în 1998, în cadrul decernării Premiilor Oscar.

Este cea mai înaltă distincție acordată de Academia Americană de Film unei actrițe internaționale, ca recunoaștere a contribuției aduse istoriei cinematografului mondial.

Moreau, muza lui  François Truffaut, a colaborat cu mari cineaști precum Wenders, Fassbinder, Antonioni sau Orson Welles.

Ce filme cu celebra actriță puteți vedea?

LE DOS AU MUR – DUMINICĂ, 23 OCTOMBRIE, DE LA 22.00. Regia: Édouard Molinaro (Franța, 1957, film alb-negru)

VIVA MARIA ! – DUMINICĂ, 24 OCTOMBRIE, DE LA 01.00. Regia, scenariul: Louis Malle (Franța/Italia, 1965)

L’ÉTRANGE MONSIEUR STEVE – DUMINICĂ, 30 OCTOMBRIE, DE LA 22.00. Regia: Raymond Bailly (Franța, 1957, film alb-negru)

Foto: Jeanne Moreau – cinemagia

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.