Lansare de carte la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova: „Teatrul.ro 30. Noi nume / Theatre.ro 30. New Entries”
https://www.ziarulmetropolis.ro/lansare-de-carte-la-teatrul-national-marin-sorescu-din-craiova-teatrul-ro-30-noi-nume-theatre-ro-30-new-entries/

Volumul colectiv bilingv Teatrul.ro 30. Noi nume / Theatre.ro 30. New Entries coordonat de criticul de teatru Oltiţa Cîntec se lansează sâmbătă, 8 februarie 2020, ora 18:30, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova. Materialul reuneşte portretele a 30 de artişti care s-au impus după momentul 1989. Printre aceştia şi regizorii Naţionalului craiovean – Radu Afrim şi Bobi Pricop.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2020

“Raportat la scară istorică, 30 de ani nu reprezintă prea mare lucru ca perioadă. Enciclopediile specializate consemnează conflicte care au durat mai mult! Trei decenii sunt o mică etapă în cronologia milenară, un stadiu în care evenimentele abia dacă au timp să se coaguleze, darămite să se maturizeze ori să-și atingă limitele. Însă din perspectivă personală, 30 de ani, câți au trecut de la momentul de cumpănă 1989, sunt echivalentul maturității, fie a celei biologice, fie a celei profesionale. Ca indivizi, nu avem la dispoziție generoasa dimensiune temporală a istoriei, o avem exclusiv pe aceea a propriei biografii, limitată în timp și pentru care acești 30 de ani înseamnă o bucată consistentă. E unul dintre considerentele pentru care mi s-a părut aproape obligatoriu să-mi mobilizez colegii și să orientăm reflectoarele analizei teoretice către numele noi din perimetrul scenic care s-au afirmat în condiții de libertate. (…) Contextul românesc a fost în acești ani de tranziție mereu sub asediul imprevizibilului, al instabilității și lipsei de predictibilitate. A trebuit să perseverăm pentru a impune fiecare mică schimbare care să zdruncine inerția și stagnarea. Ultimele trei decade nu s-au bucurat de un ritm al transformării de care România ar fi avut nevoie, și adesea nici direcția n-a fost cea mai avantajoasă pentru cetățeni. Volumul acesta nu e unul polemic, e un tablou de grup al celor care prin ceea ce au imaginat pentru scenă au reușit să împingă în sensul progresului arta căreia i s-au consacrat. Despre ei e vorba în paginile acestea.” Oltița Cîntec

Oltița Cîntec este critic de teatru, președintă a Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru România (AICT.RO), profesor asociat la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași. Publicist activ, cercetător al fenomenului teatral autohton și internațional, a semnat articole de specialitate și academice în țară și străinătate. Este autoare a mai multor cărţi de teorie şi istorie teatrală despre arta spectacolului contemporan, multe dintre ele premiate. De-a lungul timpului a contribuit cu studii în volume colective din ţară şi străinătate, îmbogățind informațiile cu privire la teatrul contemporan din România și din lume.

Lansarea volumului va fi moderată de Nicolae Coande, șeful serviciului dramaturgie al teatrului. La eveniment vor participa Oltița Cîntec, coordonatoarea lucrării, alături de Silvia Dumitrache și Oana Cristea-Grigorescu (critici de teatru, contributori), dar și regizorul Bobi Pricop, căruia ii este dedicat un capitol din acest volum.

De altfel, lansarea volumului este programată în preambulul spectacolului “RADIO” de Eric Bogosian, cea mai recentă producție a Teatrului “Marin Sorescu” Craiova, în regia lui Bobi Pricop, spectacol ce se va juca de la ora 19:00 în Sala “Amza Pellea”.

“Regizorul Bobi Pricop a făcut un spectacol fascinant despre demenţa patologică a lumii cu un text de Eric Bogosian, Talk Radio, premiat cu Premiul Pulitzer în 1987 şi ecranizat de Oliver Stone în 1988. E surprinzător să vezi cum o emisiune radiofonică de aproape două ore, redată ca atare pe scenă, devine atât de palpitantă și pe plan vizual.” – Oana Stoica, Scena9.ro

15
/09
/14

Cea de-a XXI-a ediție a Astra Film Festival, care va avea loc între 6 și 12 octombrie 2014 la Sibiu, prezintă o selecție a celor mai recente documentare filmate în România, de autori români și străini, reprezentând o radiografie a societății românești din perioada comunistă până în prezent. Filmele abordează subiecte sensibile actuale și episoade istorice controversate.

13
/09
/14

Teatrul Metropolis din București deschide stagiunea cu spectacolul „Visul unei nopți de vară“, în direcția de scenă a lui Victor Ioan Frunză și în scenografia Adrianei Grand. Instituția condusă de George Ivașcu va relua în luna septembrie și succesele stagiunii trecute, „Lecția de violoncel“, cu Radu Beligan și „Tom și Jerry“, cu Florin Piersic Jr.

12
/09
/14

CRONICĂ DE FILM Intrate recent pe marile ecrane, „Captiv” (r. Atom Egoyan) și „Vânătoarea de spioni” (r. Anton Corbijn) sunt două filme de festival care, sub camuflajul unor genuri bine determinate, oferă câteva idei stimulative, dar și lecții instructive de regie.

12
/09
/14

În amintirea actorului Ştefan Iordache, luni, 15 septembrie, în cadrul proiectului Teatrul Naţional de Televiziune, va fi difuzat spectacolul „Prinţul negru”de Iris Murdoch, în regia artistică a lui Cornel Todea, de la ora 20.10, la TVR 2.

12
/09
/14

Vineri, după prânzul cel mic. Ultima zi de concurs la Gala HOP. Interviul care urmează s-a consumat pe plaja din Costinești, cu epava pe fundal. Îndrăgita actriță Ana Ularu (29 de ani) este în costum de baie. Nu s-au decis deocamdată câștigătorii Galei, nu vom vorbi despre ei. Chiar și așa, rămân lucruri de spus.

12
/09
/14

Timp de trei zile si trei nopti, Capitala va serba peste jumatate de mileniu. Vor avea loc petreceri in aer liber, concerte, expozitii, targuri, explozii de muzica si culoare. In perioada 19-21 septembrie, Piata Constitutiei, Piata Universitatii, Parcul Cismigiu si Centrul istoric vor deveni "punctele fierbinti" ale Zilelor Bucurestiului.

12
/09
/14

Cea de-a 10-a stagiune a Teatrului ARCA din Clubul La Scena începe cu forțe proaspete, născute din asocierea cu Teatrul Apropo. Arca și Apropo nutresc aceleași convingeri legate de rostul teatrului, mai cu seamă în zona independentă. Ele cred în puterea teatrului, în capacitatea lui de a demola clișeele si răspunsurile prefabricate cu care ne bombardează societatea contemporană.