Lars von Trier inovează: „Nymphomaniac“ aparţine unei noi specii de film: „digresionismul“
https://www.ziarulmetropolis.ro/lars-von-trier-inoveaza-nymphomaniac-apartine-unei-noi-specii-de-film-digresionismul/

Compania Zentropa a revenit la începutul lunii cu noi informaţii despre cel mai recent film al lui Lars von Trier: „Nymphomaniac“, care va avea premiera oficială exact la Crăciun, în Copenhaga, Danemarca.

Un articol de Andrada Văsii|5 iunie 2013

Compania Zentropa a revenit la începutul lunii cu noi informaţii despre cel mai recent film al lui Lars von Trier: „Nymphomaniac“ (cu Charlotte Gainsbourg, Stellan Skarsgard, Shia LaBeouf, Uma Thurman), care va avea premiera oficială exact la Crăciun, în Copenhaga, Danemarca.

Echipa daneză a dezvăluit numele fiecăruia dintre cele 8 capitole ale filmului, precum şi faptul că Lars von Trier a inventat odată cu „Nymphomaniac“ o nouă specie/gen de film: digresionismul.

Cu aceeaşi ocazie a fost publicată o nouă fotografie. De această dată este vorba de un portret cu însuşi Lars von Trier legat la gură cu o bandă de scotch. Fotografia este semnată de Casper Sejersen, cel care a realizat şi imaginea de grup cu toţi actorii din „Nymphomaniac“ la un loc.

De curând, ca să nu mai existe zvonuri, producătorii au anunţat că „Nymphomaniac“ nu va participa la niciun festival (nici la cel de la Veneţia şi nici la Toronto) înainte de lansarea oficială din 25 decembrie, de la Copenhaga. Motivul oficial pentru care filmul nu a participat recent la Cannes 2013 (15 – 26 mai) este prelungirea neprevăzută a muncii de post-producţie.

„În 2011 (după incidentele verbale de la Cannes 2011 – n.red.) Lars von Trier a hotărât să se abţină de la orice declaraţii publice şi interviuri. Până acum s-a ţinut de cuvânt. Însă poveştile sale vor fi spuse în continuare fără reţinere lumii întregi, iar «Nymphomaniac» nu va face excepţie“. Aşa începe anunţul producătorilor danezi publicat pe 31 mai pe site-ul oficial al Trust Nordisk.

Cele 8 capitole şi genul digresionist

„Nymphomaniac“ va fi împărţit în două volume (Volumul 1 şi Volumul 2) şi opt capitole:

Capitolul 1: The Compleat Angler*

Capitolul 2: Jerôme

Capitolul 3: Mrs. H

Capitolul 4: Delirium

Capitolul 5: The Little Organ School

Capitolul 6: The Eastern & Western Church (The Silent Duck)

Capitolul 7: The Mirror

Capitolul 8: The Gun

*Nu este nicio greşeală de scriere. Cartea „The Compleat Angler“ a fost publicată în 1653 de către scriitorul britanic Izaak Walton (1953-1683).

Un film descoperit lunar

În fiecare lună de acum şi până la premiera oficială, echipa lui Lars von Trier va dezvălui câte o părticică din fiecare capitol. Câte un teasing constând fie într-un headline, o imagine sau o scurtă poveste a capitolului respectiv. Astfel încât, treptat, spectatorii să-şi facă o idee despre universul multistratificat din „Nymphomaniac“, film cu care Lars von Trier anunţă că intenţionează să introducă un nou gen de film: digresionismul (digressionism).

Foto credit: Nymphomaniac, Casper Sejersen

06
/10
/14

Cinema-edu, cel mai mare proiect de educație cinematografică, destinat liceenilor, va ajunge în lunile octombrie și noiembrie în șase orașe din țară: Ploiești(21-23 octombrie, Club Cinema Twins), Craiova (28-30 octombrie, Biblioteca Județeană Alexandru și Aristia Aman), Mediaș (4-6 noiembrie), Târgu Mureș (11-13 noiembrie, cinema Arta), Iernut (14 noiembrie) și Roman (25-27 noiembrie).

06
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Poarta Albă”, în regia lui Nicolae Mărgineanu, este un film fără vlagă, ilustrativ și cu personaje slab construite. Povestea teribilă a deținuților din lagărul comunist de muncă silnică ce dă titlul lungmetrajului nu are parte de o redare cinematografică pe măsură.

03
/10
/14

Scurtmetrajul de ficțiune O Lume Nouă (r. Luiza Pârvu, scenariul Toma Peiu, România – Ungaria – SUA, 2014), va putea fi văzut pentru prima oară în afara României în cadrul Festvalului Internațional de Film Central și Est European Let’s CEE de la Viena (2-11 octombrie 2014). Filmul va fi proiectat în cadrul programului de scurtmetraj Viață și Moarte, sâmbătă, 4 octombrie, de la ora 14:00 și joi, 9 octombrie, de la 15:00, la Village Cinema.

03
/10
/14

Competiția de lungmetraje din cea de-a doua zi a Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Braşov a propus trei filme venite din culturi diferite (americană, franceză și irlandeză), bine jucate și bine regizate.

02
/10
/14

Regizorul francez Michel Hazanavicius, premiat cu Oscar pentru filmul The Artist, este unul dintre invitații speciali ai Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie, Cinema Patria, Studio și Elvira Popescu). The Artist a câștigat peste 100 de premii și a marcat un record în cinematografia franceză

02
/10
/14

Fanii animaţiei vor şti să îşi rezerve în agendă săptămâna 3-12 octombrie, când unul dintre cei mai celebri animatori americani se întoarce la Anim’est. După prezenţa la a treia ediţie, în 2008, Bill Plympton este din nou invitat la cel mai iubit festival de film din capitală și aduce, în programul proiecţiilor de anul acesta, o mulțime de titluri premiate din cariera sa.

02
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Planșa”, debutul tânărului regizor Andrei Gheorghe, este un film curajos, care epatează prin imagine și rămâne restanțier la construcția personajelor și la acordarea dialogurilor. Însă merită salutată lejeritatea căreia i se dedă cu voluptate.

02
/10
/14

Dacă tot nu poți să combați legenda devenită (fals) brand de țară, atunci de ce să n-o folosești ca vehicul de promovare a unui festival de film (de nișă)? Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Brașov s-a deschis cu blockbusterul „Dracula Untold”, un debut cu multe locuri comune, dar și cu câteva ingeniozități.

30
/09
/14

Mă sună redactorul-șef al ziarului nostru să îmi pună în vedere că astăzi îndrăgita actriță Monica Bellucci împlinește frumoasa, deși scandaloasa vârstă de cincizeci de ani. Îmi sugerează, nu-mi impune, să scriu ceva la obiect, nu o odă, dar, probabil, ceva să placă la toată lumea.

30
/09
/14

"Toto şi surorile lui", un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă "chinuitoare, dar necesară" asupra "vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene", scrie The Hollywood Reporter.