Laura Georgescu: CNA are datoria morală de a veni cu soluţii când constată derapaje
https://www.ziarulmetropolis.ro/laura-georgescu-cna-are-datoria-morala-de-a-veni-cu-solutii-cand-constata-derapaje/

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje. Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de […]

Un articol de Andrada Văsii|8 februarie 2013

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje.

Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de articole depăşite, care trebuie schimbate.

Georgescu a declarat presei că îşi doreşte un real parteneriat cu mediul audiovizual, un prim-pas constituindu-l invitarea, pe rând, la şedinţele Consiliului a unei televiziuni, care se reflecte activitatea publică a instituţiei, şi nu doar aceea de a administra amenzi şi a anunţat că intenţionează să realizeze acest parteneriat în două săptămâni.

„Sunt jurnalist. Am venit ca să apăr jurnalismul de calitate”, a afirmat preşedintele CNA, care a refuzat să comenteze o serie de declaraţii privind relaxarea atribuţiilor sancţionatorii ale CNA.

CNA a organizat vineri, la Sala Drepturile Omului a Palatului Parlamentului, maratonul de dezbateri „Libertatea de exprimare – drept fundamental, dar nu absolut”, la care participă reprezentanţi din mediul academic şi ai ONG-urilor din media.

Participanţii la eveniment dezbat teme precum: Observaţiile Comisiei Europene semnalate în Raportul MCV privind „campaniile mediatice împotriva unor instituţii şi personaje-cheie ale Justiţiei”; Libertatea de exprimare. O garanţie esenţială a tuturor celorlalte drepturi şi libertăţi protejate de CEDO; Interesul public. Rolul important al presei în informarea opiniei publice; Limitele criticii acceptabile la adresa oamenilor politici sau a organismelor guvernamentale. Jurisprudenţa CEDO; Derapajul media. Cauze şi soluţii.

Sursa: Agerpres

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".