Les Films de Cannes à Arad, între 25 și 27 octombrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-arad-intre-25-si-27-octombrie/

Festivalul Les Films de Cannes revine la Arad cu o selecţie a celor mai aşteptate creaţii cinematografice din programul Festivalului de Film de la Cannes.

Un articol de Liliana Matei|23 Octombrie 2019

Între 25 și 27 octombrie, la Cinema ARTA, publicul poate viziona producții ale unor regizori de seamă, care s-au impus în competiția festivalului și au câștigat Palme d’Or, Premiul pentru regie, Premiul juriului și Premiul pentru interpretare feminină, în 2019.

Vineri, publicul va putea vedea Le Jeune Ahmed (foto sus), cel mai recent film al fraților Dardenne, o poveste despre un tânăr tulburat care este prins între tentațiile vârstei și idealurile religioase de puritate. Cu un palmares demn de invidiat și o prezență constantă la Festivalul de la Cannes, frații Dardenne sunt considerați maeștrii cinema-ului umanist, iar ultima realizare le reconfirmă acest status. Cei doi realizează „un portret percutant, impregnat de o mare umanitate” (Télérama), oferind o abordare liniștită și empatică în gestionarea unui personaj destul de controversat. „Un film de o forță rară”, conform cotidianului francez Le Nouvel Observateur, Le Jeune Ahmed le-a adus cineaștilor Premiul pentru regie la festivalul de pe croazetă.

Prima zi de festival se încheie cu, Parasite, de Bong Joon-Ho, o producție spectaculoasă care și-a adjudecat Palme d’Or cu unanimitate de voturi din partea juriului de la Cannes, condus de Alejandro González Iñárritu. Parasite este un basm modern despre inegalitățile sociale din Coreea de Sud. Familia Park este reprezentarea perfectă a avuției, în timp ce neamul Kim este încercat de greutățile vieții. Întâmplarea face ca cele două familii să-și împletească destinele când copiii familiei Kim se erijează, în mod convenabil, ca meditatori pentru cei din familia Park. Acesta este începutul unui șir de întâmplări imprevizibile care converg „într-un film genial, captivant ce refuză să fie încadrat într-un tipar”, conform IndieWire.

Parasite

Sâmbătă, publicul are șansa unei întâlniri captivante cu Little Joe, un film despre o plantă modificată genetic, cu proprietăți remarcabile: îngrijită corespunzător, aduce fericire proprietarului. Jessica Hausner, un nume deja consacrat al cinema-ului austriac, a participat în competiția oficială a festivalului cu acest comentariu vizual despre importanța fericirii artificiale, idealizate de societatea contemporană. Lungmetrajul care i-a adus actriței Emily Beecham Premiul pentru interpretare feminină a avut parte de o primire pozitivă din partea criticilor și a publicului, reconfirmând acuitatea regizorală și alegerile artistice imprevizibile ale cineastei. „Pentru cei care preferă un cinema aventuros, povestea ar trebui să exercite un farmec la fel de hipnotic precum planta modificată genetic”, sună recomandarea Screen Daily.

Little Joe

Tot sâmbătă va fi proiectat Portrait de la jeune fille en feu, în regia lui Céline Sciamma, peliculă ce a obținut Premiul pentru cel mai bun scenariu în 2019. La sfârșitul secolului al XVIII-lea, Marianne, o tânără pictoriță, este însărcinată să picteze portretul unei tinere ce urmează a fi folosit potrivit uzanței vremii pentru a stabili proiecte matrimoniale. Știind că tânăra, Héloïse, a refuzat anterior să pozeze, întrucât nu dorește să se căsătorească, Marianne se vede nevoită să apeleze la anumite subterfugii pentru a realiza portretul în secret. Recompensată cu numeroase premii, cineasta Céline Sciamma a participat la Cannes încă de la debutul său cu lungmetrajul Naissance des pieuvres. Primul film de epocă al regizoarei este „atât de bun încât îți vei dori să-l revezi cu încetinitorul pentru a înțelege exact cum e realizat”, spune Hollywood Reporter; mărturie a calităților remarcabile ale peliculei fiind și includerea pe lista celor mai bune filme ale deceniului conform IndieWire.

Portrait de la jeune fille en feu

În ultima zi, Les Films de Cannesà Aradprezintă proiecția filmului care a câștigat ex-aequo Premiuljuriului, Les Misérables. Deși nu este o adaptare după celebrul roman al lui Hugo, filmul împarte cu acesta cadrul suburbiei muncitorești Montfermeil și temele principale ce țin de justiție, etică și putere. Un film despre violența din periferiile capitalei franceze și tensiunile dintre rezidenți și poliție, Les Misérables transcende povestea intensă prin idei convingătoare și o energie infecțioasă care converg într-un act final palpitant. Ladj Ly, regizorul și scenaristul lungmetrajului, a reușit “o minune tehnică şi un debut uluitor” (Variety).

Les Misérables

Weekendul cinefililor se încheie cu cel mai recent film semnat de Xavier Dolan care continuă să surprindă și să impresioneze, de data aceasta cu Matthias et Maxime, selectat în competiția oficială de la Cannes. O poveste despre doi prieteni din copilărie ale căror vieți sunt date peste cap în urma unui gest aparent inofensiv: un sărut pentru filmarea unui scurtmetraj de amatori. Recompensat la Festivalul de la Cannes, la Festivalul de la Veneția sau la cel din Rotterdam, Xavier Dolan revine pe croazetă cu o dramă personală și plină de tandrețe despre prietenie, iubire și identitate personală.

Matthias et Maxime

Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile. Filmele sunt proiectate în versiune originală, cu subtitrare în limba română.

Programul integral al evenimentului este disponibil pe website.

Ne puteți urmări pe Facebook: Les Films de Cannes à Bucarest și Les Films de Cannes à Arad.

Festivalul Les Films de Cannes este prezentat de Orange România, partener de tradiție al evenimentului.

Proiect cultural finanțat de: Centrul Municipal de Cultură Arad, Primăria Municipiului Arad, Ministerul Culturii și Identității Naționale, Centrul Naţional al Cinematografiei

Cu sprijinul: Catena

Inspirat de: UniCredit Bank

Mașina oficială a festivalului:Renault
Partener: Europa Cinemas

Parteneri media principali: Magic FM, Rock FM, Adevărul, Dilema Veche, Historia, TVR
Parteneri media: Radio România Cultural, Zile și Nopți, Cinemagia, Agerpres, Senso TV, Tonica, Arad Culture, Inform Media Press, Jurnalul Arădean, Arad Online

Parteneri de monitorizare: MediaTRUST
Organizat de: Asociația Cinemascop

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.

13
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Realizator de seriale TV şi de filme, Rodrigo Sorogoyen este unul dintre noile talente din cinematografia spaniolă. Distribuit în sălile din România de Transilvania Film, „El reino” („Jocuri de putere”, 2018), deja penultimul său lungmetraj (între timp a lansat în 2019 şi „Madre”), este un impunător thriller politic.

10
/11
/19

PREVIEW A 13-a ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar (SFM) are loc între 10 şi 18 noiembrie la Bucureşti şi propune mai multe secţiuni atractive, printre care una dedicată câtorva filme clasice restaurate şi o alta pentru marcarea a 30 de ani de la căderea comunismului, în afara obişnuitului program de producţii noi.

08
/11
/19

„The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, va avea loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

07
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Pentru spectatorul român, filmul "Maria, Regina României" (2019), de Alexis Sweet Cahill, vine ca o ciudăţenie. E egal diferit de Noul Val şi de fostele filme pretins istorice de tip Sergiu Nicolaescu şi arată mai degrabă ca o producţie britanică de televiziune, doar că se vorbeşte şi româneşte.

Page 1 of 25312345...102030...Last »