„Libertatea bărbaților de a inoportuna”. Scandalul Weinstein naște… monștri sacri
https://www.ziarulmetropolis.ro/libertatea-barbatilor-de-a-inoportuna-scandalul-weinstein-naste-monstri-sacri/

Un editorial publicat de o serie de vedete şi intelectuale franceze, printre care celebra actriţă Catherine Deneuve, în ziarul Le Monde apără „libertatea de a inoportuna” a bărbaţilor şi se pronunţă împotriva campaniei de denunţuri care a apărut după izbucnirea scandalului Weinstein.

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2018

„Violul este o crimă. Dar curtea insistentă sau stângace nu este un delict, nici galanteria o agresiune machistă”, scriu cele o sută de actrițe, scriitoare, cercetătoare sau ziariste, care resping „puritanismul” apărut după primele acuzatii de hartuire sexuala care l-au vizat pe puternicul producător american.

„Campanie de delațiuni”, „justiție expeditivă”: bărbații au fost „sancționați în exercițiul meseriei lor, constrânși să demisioneze, când nu au făcut decât să atingă un genunchi, sa încerce să fure un sărut, să vorbească de lucruri intime în cadrul unui dineu de afaceri sau pentru că au trimis mesaje cu conotații sexuale unei femei” față de care atracția nu era reciproca”, scriu acestea, evocand un „val purificator”.

Pentru acestea, „această febră de a trimite „porcii” la abator, departe de a ajuta femeile să devina independente”, servește in realitate „intereselor dușmanilor libertății sexuale, extremiștilor religiosi, celor mai aprigi reacționari si celor care cred (…) că femeile sunt ființe aparte, copii cu chipuri de adulți, care au nevoie să fie protejate”.

„În calitate de femei, nu ne recunoaștem în acest feminism care, dincolo de denunțarea abuzurilor de putere, ia chipul unei uri față de bărbați si de sexualitate”, mai spun semnatarele textului, care afirmă că apără „libertatea de a inoportuna, indispensabilă libertății sexuale”.

Foto: Catherine Deneuve în “Belle de Jour” – facebook

 

24
/02
/22

CARTEA DE CINEMA Cinefilii care au îndrăgit celebra autobiografie a lui Ingmar Bergman, “Lanterna magică”, apărută şi în română la Editura Meridiane în 1994, s-ar putea să fie puţin dezamăgiţi sau măcar surprinşi de continuarea volumului, lansată la noi cu titlul “Imagini. Viaţa mea în film” şi scoasă recent de Editura Nemira (în traducerea Ioanei Ghişa şi cu o prefaţă de Andrei Gorzo).

21
/02
/22

LEGENDELE DE LA METROPOLIS Arta ei a însemnat enorm pentru filmul românesc. Pe scenă, prezența ei aducea întotdeauna un adevăr puternic, ce însoțea publicul după ce spectacolul s-a terminat.

15
/02
/22

96 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2021, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 16-a ediție a Galei Premiilor Gopo. Cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești va avea loc în luna aprilie.

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.