„Libertatea bărbaților de a inoportuna”. Scandalul Weinstein naște… monștri sacri
https://www.ziarulmetropolis.ro/libertatea-barbatilor-de-a-inoportuna-scandalul-weinstein-naste-monstri-sacri/

Un editorial publicat de o serie de vedete şi intelectuale franceze, printre care celebra actriţă Catherine Deneuve, în ziarul Le Monde apără „libertatea de a inoportuna” a bărbaţilor şi se pronunţă împotriva campaniei de denunţuri care a apărut după izbucnirea scandalului Weinstein.

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2018

„Violul este o crimă. Dar curtea insistentă sau stângace nu este un delict, nici galanteria o agresiune machistă”, scriu cele o sută de actrițe, scriitoare, cercetătoare sau ziariste, care resping „puritanismul” apărut după primele acuzatii de hartuire sexuala care l-au vizat pe puternicul producător american.

„Campanie de delațiuni”, „justiție expeditivă”: bărbații au fost „sancționați în exercițiul meseriei lor, constrânși să demisioneze, când nu au făcut decât să atingă un genunchi, sa încerce să fure un sărut, să vorbească de lucruri intime în cadrul unui dineu de afaceri sau pentru că au trimis mesaje cu conotații sexuale unei femei” față de care atracția nu era reciproca”, scriu acestea, evocand un „val purificator”.

Pentru acestea, „această febră de a trimite „porcii” la abator, departe de a ajuta femeile să devina independente”, servește in realitate „intereselor dușmanilor libertății sexuale, extremiștilor religiosi, celor mai aprigi reacționari si celor care cred (…) că femeile sunt ființe aparte, copii cu chipuri de adulți, care au nevoie să fie protejate”.

„În calitate de femei, nu ne recunoaștem în acest feminism care, dincolo de denunțarea abuzurilor de putere, ia chipul unei uri față de bărbați si de sexualitate”, mai spun semnatarele textului, care afirmă că apără „libertatea de a inoportuna, indispensabilă libertății sexuale”.

Foto: Catherine Deneuve în “Belle de Jour” – facebook

 

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.