Maia Morgenstern și Oana Pellea, pe posterul TIFF 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/maia-morgenstern-si-oana-pellea-pe-posterul-tiff-2018/

Campania de imagine a celei de-a 17-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania reproduce posterul şi una dintre scenele iconice din capodopera lui Ingmar Bergman, Persona, cu celebrele actriţe Maia Morgenstern şi Oana Pellea.

Un articol de Petre Ivan|27 Aprilie 2018

Este nu doar un omagiu adus legendarului cineast suedez, căruia TIFF îi dedică în acest an o retrospectivă la 100 de ani de la naștere, și capodoperei sale incontestabile, supranumită ,,Muntele Everest al analizei cinematografice’’, ci și o campanie vizuală în linia celor cu care festivalul de la Cluj și-a obișnuit deja publicul.

Înfruntarea pe muchie de cuțit dintre o actriță refugiată în muțenie (Liv Ullmann) și infirmiera sa (Bibi Andersson) face obiectul filmului în alb-negru regizat de Bergman în 1966.

În 2018, Maia Morgenstern și Oana Pellea recreează una dintre scenele-cheie din Persona, emblematică pentru relația de interdependență dintre cele două personaje și vampirizarea psihologică despre care vorbește filmul. Este o interpretare reverențioasă, agrementată cu un discret twist transilvănean, în care transferul de personalitate ia forma unei veritabile relații vampirice.TIFF 2018

„Am acceptat propunerea TIFF-ului din trei motive: e un festival pe care l-am admirat și sprijinit încă de la prima ediție, îl ador pe Ingmar Bergman și o ador pe Maia. M-a încântat rezultatul final și m-a convins încă odată că am avut dreptate să acceptaceastă provocare”, spune Oana Pellea.

„E paradoxal”, adaugă Maia Morgenstern.„Pentru mine s-a închis un cerc. Coincidența face că m-am întâlnit mai întâi cu scenariul de la Persona când, în facultate, mi-am dat o restanță la actorie cu o scenă din acest mare film – pe care abia ulterior l-am văzut.  Să recreez acum cu Oana această secvență-citat, apropiindu-ne cu tot umorul, gingășia, reverența și curajul de Persona, a fost o incursiune esențială  în dragostea pentru cinema și pentru această meserie. Cu atât mai importantă cu cât ea a fost prilejuită de TIFF, un festival ca o mare sărbătoare care înseamnă întâlnirea – la mine acasă – cu autorii de film. Cu marii maeștri, dar și cu cei aflați la început de drum. ”

În clipul oficial TIFF 2018, care va fi lansat în curând pe pagina de Facebook a festivalului, cele două actrițe îndrăgite din România aparpentru prima dată împreună pe marele ecran, în regiafraților Anton și Damian Groves, de la Studioset, implicați pentrua cincea oarăîn campania de imagine a celui mai important eveniment dedicat filmului în România.

Spotul a fost produs de Adriana Răcășan și Libra Film, filmările și ședința foto pentru posterul acestei ediții au avut loc la Studio 82, iar Ana Light&Grip și Cutare Film au asigurat echipamentele și aparatura de filmare.

Autorul fotografiei inspirate de afișul filmului Persona este Cosmin Bumbuț, grafica posterului este realizată de Andrei Pastuhov – art director TIFF, iar imaginea clipului este semnată de directorul de imagine Andrei Oană.

Foto: Maia Morgenstern și Oana Pellea pe posterul TIFF 2018 – tiff.ro

 

15
/01
/19

Incluse în proiectul Viitorului Memoriei, o platformă dedicată memoriei Holocaustului în România, filmele documentare realizate, fără patos, de Olga Ștefan înregistrează mărturiile prețioase ale mai multor supraviețuitori ai persecuțiilor împotriva evreilor. O formă de amintire necesară și inevitabil fragmentată.

14
/01
/19

Aflat la cea de-a 5-a ediție, Oscar Weekend aduce la Cinema Elvire Popesco cele mai titrate filme ale anului 2018, propuse sau aflate în cursa pentru Oscarul la categoria „Cel mai bun film într-o limbă străină”.

09
/01
/19

Folosirea tot mai numeroaselor servicii de streaming pare să înlocuiască încet dar sigur mersul la cinema. O platformă ca Netflix a devenit cunoscută în special pentru seriale. Însă există câteva site-uri unde cinefilii pot să vadă filme de artă, vechi sau noi, la un preţ accesibil.

07
/01
/19

Filmele biografice „Green Book” şi „Bohemian Rhapsody” şi drama „Roma” au fost marile câştigătoare la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur, care a avut loc duminică seară la Los Angeles.

06
/01
/19

PREVIEW Anul 2019 se anunță promițător pentru cinematografia română. Cele mai așteptate sunt noile filme realizate de Cristi Puiu și Corneliu Porumboiu, cu o potențială premieră la Cannes. Tot în acest an va ieși în săli și „Nu mă atinge-mă”, controversatul debut al Adinei Pintilie.

28
/12
/18

OPINIE Scris și regizat de Alfonso Cuarón, „Roma”va rămâne foarte probabil în istorie ca filmul despre care s-a discutat și s-a scris cel mai mult în 2018. Și asta chiar înainte de premiera mondială la Festivalul de la Veneția, unde a obținut, fără rezerve, Leul de Aur.

21
/12
/18

Primul week-end din 2019 aduce pe marile ecrane din România o nouă producție Columbia Pictures: “Holmes & Watson” – o comedie de aventuri, probabil cel mai amuzant film de până acum despre celebrul detectiv și asistentul său. Cei nerăbdători îl vor putea urmări, în avanpremieră, încă din 28 decembrie 2018.

20
/12
/18

Jason Momoa aduce pacea între lumea de la suprafaţă şi regatul celor şapte mări în ,,Aquaman”, alături de Amber Heard, Willem Dafoe, Nicole Kidman şi Dolph Lungdren, într-un un nou film din seria universului DC, care va putea fi vizionat de vineri, 21 decembrie, în 3D, IMAX 3D, Dolby Atmos şi 4DX.  

20
/12
/18

Ce merită să păstreze memoria cinefilă și istoria cinema-ului din anul 2018? Am făcut o listă, inevitabil subiectivă, a celor mai ambițioase și mai reușite filme văzute în acest an. Filme de mari autori: de la Lars von Trier, Alfonso Cuarón sau Steven Spielberg, până la Chang-dong Lee sau Hirokazu Koreeda.

20
/12
/18

Trofeul NexT 2018 a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, în timp ce Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraților.

19
/12
/18

CRONICĂ DE FILM În cel mai nou lungmetraj al său, „The House That Jack Built” (2018), cu care și-a făcut revenirea la Cannes (în afara competiției), danezul Lars von Trier se pune în mintea un criminal în serie. Rezultatul: un film teribil de ambițios, deopotrivă amuzant, grav și inconfortabil.

18
/12
/18

"Cred că fericirea este supraestimată. Să fii satisfăcut, împăcat cu tine, sunt ţeluri în viaţă mult mai realiste decât visatul la fericire." - Brad Pitt

Page 1 of 22612345...102030...Last »