Mandela, poliția politică și deșeurile de la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/mandela-politia-politica-si-deseurile-de-la-cannes/

Cinci filme intense pe subiecte ca poliţia politică, anii de închisoare ai lui Nelson Mandela, consecinţele consumerismului şi intruziunea politicului în vieţile personale vor fi proiectate la Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica (8 – 13 aprilie), în secţiunea Panorama, într-o subsecţiune dedicată Eye on Films.

Un articol de Petre Ivan|2 aprilie 2014

Înființată în 2011, Eye on Films este o rețea unică de profesioniști, care se asigură că filmele cineaștilor începători – primul și/sau al doilea lungmetraj – ajung să fie proiectate în festivaluri, în cinematografe, la televiziuni sau pe alte suporturi.

Dezvoltat cu sprijinul programului MEDIA Mundus, Eye on Films are parteneriate cu 46 de festivaluri și 40 de distribuitori. La Cinepolitica 2014 pot fi văzute cinci dintre cele mai puternice filme recente regizate de debutanți, din portofoliul rețelei.

Polițistul, în regia lui Nadav Lapid

Unui soldat din trupa de elită, anti-tero, a Israelului, îi sunt zdruncinate toate convingerile când întâlnește o grupare de stradă radicală și extrem de violentă. „O dramă politică puternică și îndrăzneț concepută”, potrivit „The Hollywood Reporter”.

–  miercuri, 9 aprilie, de la ora 20.00, la Cinema Union.

Cârtiţa, de Rafael Lewandowski

Un tânăr descoperă pe prima pagină unui ziar, la întoarcerea în țară, chipul tatălui său, sub titlul „Trădătorul”. Erou al mişcării muncitoreşti „Solidaritatea”, tatăl său este bănuit că ar fi fost, de fapt, un informator al Securităţii. Un linșaj mediatic și o investigație încep simultan într-o țară în care adevăruri importante n-au fost încă spuse.

– joi, 10 aprilie, la Cinema Union.

Dragii mei prieteni turnaţi, de Sára Cserhalmi

În Ungaria, la peste două decenii de la înlăturarea regimului comunist, reţeaua de foşti informatori şi legea lustraţiei sunt în continuare subiecte tabu. Filmul abordează, fără prejudecăţi, tema încă delicată a relaţiilor dintre turnători şi turnaţi.

– joi, 10 aprilie, la Cinema Union.

Super Trash, de Martin Esposito

„Instalați-vă bine în scaunele voastre și priviți: veți avea parte de o experiență bizară, undeva între senzația de înec și dorința de a ieși vii de acolo”, scria „Libération” despre acest film. Regizorul Martin Esposito a petrecut 18 luni în preajma unei gropi de gunoi uriașe de lângă Cannes pentru a trage un semnal de alarmă în privința consumerismului.

Mandela

– vineri, 11 aprilie, de la 15.00, la Cinema Elvira Popescu.

Complot pentru Mandela, de Carlos Agulló și Mandy Jacobson

Un documentar fascinant ce dezvăluie culisele eliberării lui Nelson Mandela şi ale sfârşitului apartheid-ului. Pentru prima dată, foști șefi de stat, generali, diplomați, spioni și activiști dau detalii neștiute până acum. Cheia improbabilă a celulei de închisoare a lui Mandela a fost, se pare, un misterios om de afaceri din Franța, cu numele de cod „Monsieur Jacques” în documentele clasificate.

– vineri, 11 aprilie, de la 19.00, la Cinema Elvira Popescu.

Politica intimității, de Yamini Lila Kumar

Filmul urmărește felul în care viețile intime a două cupluri reflectă climatul politic din Franța, sondându-le mereu, în același timp, propriile crezuri politice și modul în care ele evoluează.

– sâmbătă, 12 aprilie, de la 14.30, la Cinema Elvira Popescu

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica va avea loc între 8 și 13 aprilie, la Cinema Studio, Elvira Popescu și Union.

Foto: Complot pentru Mandela şi Super Trash – Cinepolitica.ro

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.