Maria Obretin şi Florin Piersic Jr., în eseul fotografic „Pelicula“
https://www.ziarulmetropolis.ro/maria-obretin-si-florin-piersic-jr-in-eseul-fotografic-pelicula/

Fotografa Cătălina Flămînzeanu le-a propus actorilor Maria Obretin şi Florin Piersic Jr. să facă parte din proiectul „Pelicula“. Rezultatul: 16 fotografii vor fi expuse la Godot Cafe Teatru, între 21 noiembrie şi 7 decembrie.

Un articol de Corina Vladov|18 noiembrie 2013

Fotografa Cătălina Flămînzeanu le-a propus actorilor Maria Obretin şi Florin Piersic Jr. să facă parte din proiectul său, „Pelicula“. Cei doi actori se întâlnesc astfel, pentru prima oară, într-o producţie vizuală. Rezultatul: 16 fotografii vor fi expuse la Godot Cafe Teatru, între 21 noiembrie şi 7 decembrie.

Cătălina Flămînzeanu este la al doilea proiect expozițional, după ce, în luna iunie, a prezentat portretele unor actrițe purtând ie. S-a impus prin fotografia de teatru la spectacolele semnate de nume precum Lia Bugnar, Chris Simion și Vlad Zamfirescu, iar pe 21 noiembrie urcă pe simezele Godot un spectacol mai puțin obișnuit – „Pelicula“, un eseu fotografic despre relația de cuplu, compus din 16 cadre cu Maria Obretin și Florin Piersic Jr.

„Am remarcat-o pe Maria Obretin în spectacolul «Noi 4» regizat de Lia Bugnar. M-a fascinat abilitatea ei de a juca roluri aflate la poluri opuse: soția înșelată, chelnerița și actrița. Mi-am spus atunci: ea este potrivită pentru proiectul meu fotografic în care inițial doream să surprind diferite stări ale ființei umane.

După realizarea mai multor portrete cu Maria, se contura deja o poveste în care era nevoie și de un personaj masculin pentru a crea un echilibru și a surprinde dinamica de cuplu. M-am bucurat că Florin Piersic Jr. a acceptat provocarea, mai ales că cei doi nu se întâlniseră încă pe o scenă”, spune fotografa.

Fotografiile surprind diferite stări ale celor două personaje, cei doi actori întrupând un el și o ea, parte dintr-un cuplu imaginat într-o ședință foto marcată de libertate actoricească. „Nu a fost o comunicare regizor – fotograf, întâlnirea noastră fiind dominată de spirit ludic.

Intenția era să realizez portrete în care să pun accent pe trăsăturile feței, pe nuanțele de expresie, având un decor minimalist”, mai spune Cătălina Flămînzeanu.

Maria Obretin si Florin Piersic Jr.

Actorii Maria Obretin şi Florin Piersic Jr., fotografiaţi de Cătălina Flămînzeanu

Pornind de la cele două sensuri ale cuvântului „peliculă” – film și membrană fină, Raluca Bogdan – curatoarea, a propus titlul expoziției.

Citiţi şi: Maria Obretin şi alţi artişti îi iau apărarea actriţei Oana Pellea printr-o scrisoare către Mircea Dinescu

„Fotografiile Cătălinei Flămînzeanu par cadre dintr-un film mut precum crâmpeiele de amintire ce rămân în urma unei relații. Starea de cuplu pare o relaționare din ce în ce mai fragilă construită pe imaginea protagoniștilor, precum o membrană fină ce ia forma dedesubtului, o stare pe care o marcăm printr-un dialog de cele mai multe ori mut.

Mai curios este că memoria alege să rețină amintiri niciodată dinamice, ci sub forma unor imagini statice, precum fotografiile cu mai multe sau mai puține detalii. De aici și dublul sens al discursului expozițional”, spune curatoarea.

Vernisajul are loc joi începând cu ora 18.00, iar expoziția poate fi văzută la Godot Cafe Teatru în perioada 21 noiembrie – 7 decembrie, urmând ca imaginile din proiect să fie publicate pe website-ul fotografei, într-o galerie dedicată.

Maria Obretin si Florin Piersic Jr.

Cătălina Flămînzeanu s-a remarcat anul acesta cu expoziția „Fotografie cu IE” semnând o serie de portrete ale unor actrițe purtând în situații cotidiene veștmânt românesc.

Expune, din 2011, în cadrul expozițiilor Fotoclubului „Floarea de Colț” din Râmnicu Vâlcea și sub auspiciile Asociaţiei Artiştilor Fotografi din România. Iubește chipul și surprinde stări în portrete predominant monocrome pentru a marca trăiri, emoții și a suprima exteriorul. Stau mărturie portofoliul și testimonialele de pe pagina acesteia.

Foto cu Maria Obretin şi Florin Piersic Jr. – Cătălina Flămînzeanu

13
/07
/19

Scena Control-ului capătă acum o nouă dimensiune lansând primul „canvas” de artă urbană open space, ce aduce împreună artiști vizuali și branduri care simt că orașul vibrează mai puternic dinspre strada Constantin Mille nr.4.

20
/06
/19

Un computer care se autodistruge în interiorul muzeului, drone care captează frânturi dintr-o corespondență paranormală, o mașină computațională care creează nori și se străduiește să devină parte a naturii, o frescă digitalizată a unei hărți celestiale din secolul XVI - o parte din propunerea Liminal, festivalul de artă, știință și tehnologie din București, care are loc zilele acestea.

19
/06
/19

Într-o epocă a dominației digitalului, cineastul francez Michel Gondry propune o întoarcere la un cinema artizanal, ca mijloc de distracție și de stimulare a imaginației și a creativității, la îndemâna oricui, prin „Uzina filmelor de amatori” inaugurată la Cluj-Napoca în timpul TIFF și deschisă până la sfârșitul lunii iulie.

15
/06
/19

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu se bucură în fiecare an de prezența unor reputați reprezentanți ai tuturor artelor spectacolului. Vă prezentăm seria de expoziții-instalație, de fotografie, grafice sau pictură care se regăsesc în programul festivalului, însoțite de vernisaje pentru celebrarea lucrărilor prezente timp de 10 zile printre cele 540 de evenimente ale ediției cu numărul 26 de FITS – le regăsiți o scurtă descriere și/sau detalii mai jos.

13
/06
/19

Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, prin Unitatea de Management a Proiectului, organizează, în cadrul proiectului CultPlatform_21 – Creative Spaces of the 21st Century, Festivalul de Artă dedicat patrimoniului invizibil. Evenimentul va avea loc în perioada 18-20 iunie, la Centrul Cultural POINT (Strada General Eremia Grigorescu 10) din București.

13
/06
/19

Teatrul de Comedie găzduiește în perioada 20-23 iunie 2019, în foyerul Sălii Radu Beligan, expoziția de fotografie „Actor. Actori”, semnată de fotograful și actorul Andrei Runcanu. Expoziția cuprinde 45 de portrete ale actorilor Teatrului de Comedie, ideea centrală fiind explorarea ideii de dialog dintre actor și camera de fotografiat, cu atât mai mult cu cât, atât cel fotografiat, cât și cel care realizează fotografia, sunt actori.