„Mariţa” şi „Ouăle lui Tarzan”, la Ceau, Cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/marita-si-ouale-lui-tarzan-la-ceau-cinema/

Filmul „Mariţa”, debutul în lungmetraj al regizorului Cristi Iftime, va fi proiectat în premieră în România la gala de închidere a celei de-a patra ediţii a festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|11 iulie 2017

În premieră la Timişoara şi doar la a doua proiecţie din România, „Ouăle lui Tarzan”, cel mai nou documentar al cunoscutului regizor Alexandru Solomon, va putea fi de asemenea văzut la Ceau, Cinema!

Proaspăt inclus în secţiunea competiţională „East of the West” a Festivalului de Film de la Karlovy Vary, unde a câştigat Marele Premiu al Juriului FEDEORA, „Marița” îl are în centru pe tânărul Costi (Alexandru Potocean). Sătul de propriile probleme de cuplu, i se face brusc dor de poveștile tatălui său (Adrian Titieni). Astfel se hotărăște să treacă pe la el și să meargă împreună de sărbători la mama și frații lui, cu toate că niciunul dintre ei nu-și dorise asta.

Ouale lui Tarzan

La proiecţia din 22 iulie vor lua parte producătoarea filmului, Ada Solomon, şi interpretul principal, actorul Alexandru Potocean, membru al juriului Ceau, Cinema!

Acțiunea din „Ouăle lui Tarzan”, prezentat recent de asemenea la Karlovy Vary, are loc în Suhum, capitala Abhaziei, o mică republică nerecunoscută oficial, aflată pe malul oriental al Mării Negre. Pe o colină deasupra orașului se întinde parcul unui institut medical de cercetare pe maimuțe, înființat de sovietici în anii ‘20. Legenda spune că a fost iniţiat pentru crearea unui hibrid între om și maimuță.

Creatura nu a fost zămislită niciodată, la fel cum nici Omul Nou al comunismului nu s-a născut. Astăzi, oamenii și maimuțele sunt captivi într-un teritoriu răvășit de război și decenii de cruzime, fiind și unii, și alții victimele unor serii de experimente nereușite.

Un film autist normal

La discuţiile de după proiecţia-eveniment vor participa doi dintre invitaţii speciali ai ediţiei din acest an, regizorul Alexandru Solomon şi producătoarea Ada Solomon.

În parteneriat cu One World Romania, Ceau, Cinema! va programa totodată două dintre documentarele de succes ale ultimei ediţii a prestigiosului festival din Bucureşti.

Premiat la mai multe festivaluri internaţionale, „Un film autist normal” („Normal Autistic Film”, 2016), al regizorului ceh Miroslav Janek, explorează lumile a cinci copii diagnosticaţi cu autism în diverse forme şi grade.

Realizat de Christian Krönes, Olaf S. Müller, Roland Schrotthofer şi Florian Weigensamer, „O viaţă germană” („A German Life”, 2016), coproducţie Austria-Germania, se bazează pe un tulburător interviu, realizat în alb-negru, cu Brunhilde Pomsel, fostă secretară a lui Joseph Goebbels, ministrul nazist al propagandei. Proiecţie posibilă cu sprijinul Consulatului Republicii Federale Germania la Timişoara.

Cea de-a patra ediţie a festivalului Ceau, Cinema! va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob, prima localitate rurală cu cinematograf modernizat din România.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Foto: Ceau, Cinema! –  facebook.com/ceaucinema

11
/06
/14

Cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) s-a încheiat spectaculos pe 8 iunie, cu premiera mult-așteptată a filmului Boyhood (r. Richard Linklater) la care au asistat aproape 2000 de spectatori, în Piața Unirii din Cluj. În cele 10 zile de festival, TIFF-ul a transformat orașul într-un imens centru cultural, cu sute de proiecții, lansări, concerte, masterclass-uri și dezbateri.

10
/06
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la film! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „Legendele din Oz: Întoarcerea lui Dorothy”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

04
/06
/14

Prima jumătate a TIFF 13 a însemnat, personal, cinci zile cu destule filme bune (noi), câteva mari filme (vechi), două-trei rateuri, un concert-eveniment care a reînviat „Crucișătorul Potiomkin” (1925), o conferință pentru salvarea cinematografelor de stat și o neîntreruptă alergătură între săli de proiecție.

04
/06
/14

Cinema-Edu împreună cu echipa de film a liceului Lazăr invită liceenii să călătorească în lumea filmelor ALTFEL. Cinema-Edu este cel mai extins proiect de educație cinematografică și socială din țară, care a ajuns la ediția a IV-a.

03
/06
/14

Caravana Metropolis – Cinema in aer liber debuteaza vara aceasta, in premiera, la Teatrul de Vara din Targu-Mures (Piata Trandafirilor nr. 42), in perioada 5 - 8 iunie. De joi pana duminica, de la ora 21.30, muresenii sunt primii norocosi care vor putea viziona cele mai aclamate filme europene si de autor din ultimul an, unele proiectate in premiera nationala.

02
/06
/14

Caravana Metropolis – Cinema în aer liber poposeşte vara aceasta, pentru al treilea an la rând, în Piaţa Sfatului din Braşov, în perioada 10 - 15 iunie. De marţi până duminică, începând cu ora 21.30, braşovenii vor putea viziona o selecţie de excepţie de filme europene şi de autor, sub cerul liber.

02
/06
/14

Prima și cea mai amplă campanie menită să responsabilizeze publicul și autoritățile și să găsească soluții pentru refacerea rețelei de cinematografe din România, „Salvați Marele Ecran!”, lansează un apel de strângere de fonduri pentru Depozitul de Filme.

01
/06
/14

INTERVIU Într-un interviu acordat Ziarului Metropolis la Cluj, cu ocazia conferinței ”Salvați Marele Ecran” din cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai-8 iunie), președintele TIFF și regizorul Tudor Giurgiu a explicat de ce trebuie salvate cinematografele din țară și cum vrea să facă acest lucru.

31
/05
/14

Cea de-a 13-a ediție (30 mai-8 iunie) a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) a găzduit sâmbătă conferința internațională Salvați Marele Ecran, ca parte a unei campanii începute în luna martie.

31
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. „Walesa”, cel mai nou film al lui Andrzej Wajda, este un exercițiu de admirație care, prin amestecul său vioi de reconstituire istorică și imagini-document, încununează preocuparea de-o viață a consacratului cineast polonez de a cerceta trecutul țării sale.