“Moromeții 2”, “Charleston”, “Dragoste 1. Câine” și “Pororoca”, cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/morometii-2-charleston-dragoste-1-caine-si-pororoca-cele-mai-multe-nominalizari-la-premiile-gopo-2019/

“Charleston” (regia Andrei Creţulescu), “Dragoste 1. Câine” (regia Florin Șerban), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (regia Radu Jude), “Moromeţii 2” (regia Stere Gulea) şi “Pororoca” (regia Constantin Popescu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film. Câstigătorii vor fi anunţaţi în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marţi, 19 martie, la Teatrul Naţional din Bucureşti. Evenimentul va fi transmis live, începând cu ora 20.00, pe Film Now.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2019

19 lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2018 au fost luate în considerare de juriul din acest an pentru desemnarea nominalizărilor la cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo.

Filmele cu cele mai multe nominalizări sunt: “Moromeții 2” (14), “Charleston” (13), “Dragoste 1. Câine” (11) și “Pororoca” (10).

Morometii

Pentru categoria cel mai bun regizor, nominalizările sunt: Andrei Crețulescu pentru “Charleston”, Florin Șerban pentru “Dragoste 1. Câine”, Radu Jude pentru “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, Stere Gulea pentru “Moromeții 2” și Constantin Popescu pentru “Pororoca”.

Silvana Mihai și Florentina Năstase (“Câteva conversații despre o fată foarte înaltă”), Cosmina Stratan (“Dragoste 1. Câine”), Dorotheea Petre (“În pronunțare”) și Irina Velcescu (“Secretul fericirii”) concurează pentru statueta acordată celei mai bune actrițe într-un rol principal.

La categoria Cel mai bun actor într-un rol principal au fost nominalizați Șerban Pavlu (“Charleston”), Valeriu Andriuță ( “Dragoste 1. Câine”), Horațiu Mălăele (“Moromeții 2”), Bogdan Dumitrache (“Pororoca”) și Vasile Pavel (“Soldații. Poveste din Ferentari”).

Morometii

“Caisă” (regia Alexandru Mavrodineanu), “Dacii liberi” (regia Andrei Gorgan și Monica Lăzurean- Gorgan), “Fotbal infinit” (regia Corneliu Porumboiu), “Licu, o poveste românească” (regia Ana Dumitrescu) și “PhoeniXXX” (regia Mihai Gavril Dragolea) sunt cele cinci producții care la categoria Cel mai bun film documentar.

La categoria Cel mai bun film european, criticii de film din juriul de nominalizări au votat pentru urmatoarele cinci titluri distribuite în cinematografele din România anul trecut: “Dovlatov” (regia Aleksey German), “Uciderea cerbului sacru” / “The Killing of a Sacred Deer” (regia Yorgos Lanthimos),  “Utøya – 22 iulie” / “Utøya 22. juli” (regia Erik Poppe), “Chipuri, locuri” / “Visages villages” (regia JR, Agnès Varda), “Lumina dinăuntru” / “Un beau soleil intérieur” (regia Claire Denis).

Lista completă a nominalizărilor este disponibilă pe https://premiilegopo.ro/

Nominalizările la toate categoriile Premiilor Gopo au fost stabilite de un juriu de preselecţie alcătuit din profesioniști din domeniu:

Pororoca

regizorul Daniel Sandu, actrița Mirela Oprișor, operatorul Constantin Chelba, inginerul de sunet Horea Murgu, Ileana Cecanu, distribuitor de film și organizator al festivalului Pelicula, selecționerul și curatorul Andrei Tănăsescu, alături de reputați critici, teoreticieni și jurnaliști de film precum Ana Maria Sandu, Anca Grădinariu, Georgiana Mușat, Cătălin Mesaru și Christian Ferencz-Flatz.

După anunțarea nominalizărilor, aproximativ 600 de membri activi din industria cinematografică românească vor fi invitați să desemneze câștigătorii trofeelor Gopo.

Gala Premiilor Gopo 2019 – ediția a 13-a este organizată de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc împreună cu Asociația Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Teatrului National Bucuresti și Babel Communications.

Foto: Gala Premiilor Gopo 2019 – facebook

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.