“Moromeții 2”, “Charleston”, “Dragoste 1. Câine” și “Pororoca”, cele mai multe nominalizări la Premiile Gopo 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/morometii-2-charleston-dragoste-1-caine-si-pororoca-cele-mai-multe-nominalizari-la-premiile-gopo-2019/

“Charleston” (regia Andrei Creţulescu), “Dragoste 1. Câine” (regia Florin Șerban), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (regia Radu Jude), “Moromeţii 2” (regia Stere Gulea) şi “Pororoca” (regia Constantin Popescu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film. Câstigătorii vor fi anunţaţi în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marţi, 19 martie, la Teatrul Naţional din Bucureşti. Evenimentul va fi transmis live, începând cu ora 20.00, pe Film Now.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2019

19 lungmetraje românești lansate în cinematografe în 2018 au fost luate în considerare de juriul din acest an pentru desemnarea nominalizărilor la cea de-a 13-a ediție a Galei Premiilor Gopo.

Filmele cu cele mai multe nominalizări sunt: “Moromeții 2” (14), “Charleston” (13), “Dragoste 1. Câine” (11) și “Pororoca” (10).

Morometii

Pentru categoria cel mai bun regizor, nominalizările sunt: Andrei Crețulescu pentru “Charleston”, Florin Șerban pentru “Dragoste 1. Câine”, Radu Jude pentru “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, Stere Gulea pentru “Moromeții 2” și Constantin Popescu pentru “Pororoca”.

Silvana Mihai și Florentina Năstase (“Câteva conversații despre o fată foarte înaltă”), Cosmina Stratan (“Dragoste 1. Câine”), Dorotheea Petre (“În pronunțare”) și Irina Velcescu (“Secretul fericirii”) concurează pentru statueta acordată celei mai bune actrițe într-un rol principal.

La categoria Cel mai bun actor într-un rol principal au fost nominalizați Șerban Pavlu (“Charleston”), Valeriu Andriuță ( “Dragoste 1. Câine”), Horațiu Mălăele (“Moromeții 2”), Bogdan Dumitrache (“Pororoca”) și Vasile Pavel (“Soldații. Poveste din Ferentari”).

Morometii

“Caisă” (regia Alexandru Mavrodineanu), “Dacii liberi” (regia Andrei Gorgan și Monica Lăzurean- Gorgan), “Fotbal infinit” (regia Corneliu Porumboiu), “Licu, o poveste românească” (regia Ana Dumitrescu) și “PhoeniXXX” (regia Mihai Gavril Dragolea) sunt cele cinci producții care la categoria Cel mai bun film documentar.

La categoria Cel mai bun film european, criticii de film din juriul de nominalizări au votat pentru urmatoarele cinci titluri distribuite în cinematografele din România anul trecut: “Dovlatov” (regia Aleksey German), “Uciderea cerbului sacru” / “The Killing of a Sacred Deer” (regia Yorgos Lanthimos),  “Utøya – 22 iulie” / “Utøya 22. juli” (regia Erik Poppe), “Chipuri, locuri” / “Visages villages” (regia JR, Agnès Varda), “Lumina dinăuntru” / “Un beau soleil intérieur” (regia Claire Denis).

Lista completă a nominalizărilor este disponibilă pe https://premiilegopo.ro/

Nominalizările la toate categoriile Premiilor Gopo au fost stabilite de un juriu de preselecţie alcătuit din profesioniști din domeniu:

Pororoca

regizorul Daniel Sandu, actrița Mirela Oprișor, operatorul Constantin Chelba, inginerul de sunet Horea Murgu, Ileana Cecanu, distribuitor de film și organizator al festivalului Pelicula, selecționerul și curatorul Andrei Tănăsescu, alături de reputați critici, teoreticieni și jurnaliști de film precum Ana Maria Sandu, Anca Grădinariu, Georgiana Mușat, Cătălin Mesaru și Christian Ferencz-Flatz.

După anunțarea nominalizărilor, aproximativ 600 de membri activi din industria cinematografică românească vor fi invitați să desemneze câștigătorii trofeelor Gopo.

Gala Premiilor Gopo 2019 – ediția a 13-a este organizată de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc împreună cu Asociația Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Teatrului National Bucuresti și Babel Communications.

Foto: Gala Premiilor Gopo 2019 – facebook

30
/11
/20

Insula 42 are plăcerea de a vă invita să participați astăzi, luni, 30 noiembrie, ora 16:00, live pe pagina oficială de Facebook, la un nou „Salon Insula 42”.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.