Mos Craciun e o jigodie, o comedie horror de Andreea Bibiri
https://www.ziarulmetropolis.ro/mos-craciun-e-o-jigodie-o-comedie-horror-de-andreea-bibiri/

Godot Cafe Teatru vă invită, luni, 23 decembrie, de la ora 19.00, la avanpremiera spectacolului Mos Craciun e o jigodie, o comedie horror după textul companiei „Le Splendid”, regizată de Andreea Bibiri.

Un articol de Petre Ivan|19 decembrie 2013

Godot Cafe Teatru vă invită, luni, 23 decembrie, de la ora 19.00, la avanpremiera spectacolului Mos Craciun e o jigodie, o comedie horror după textul companiei „Le Splendid”, regizată de Andreea Bibiri.

Le Père Noël est une ordure (în original) este o piesă-cult, creată în Franţa, în 1979, de către membrii trupei de teatru Le Splendid.

Trei ani mai târziu, în 1982, regizorul Jean-Marie Poiré a realizat după acest text şi un film a cărei vizionare a devenit tradiţie în Franţa, în perioada sărbătorilor de iarnă.

La Paris, în Ajunul Crăciunului, Pierre şi Thérèse se află la birou, în tura de noapte. Voluntari dedicaţi, ei deservesc o linie telefonică de tip helpline pentru persoane singure şi deprimate.

Treptat, seara lor începe să se populeze cu musafiri nepoftiţi – Katia, un travestit aflat în depresie, şi Josette, o femeie însărcinată care fuge de logodnicul ei, Félix.

Acesta îşi face apariţia în costum de Moş Crăciun şi înarmat cu un încălţător, în căutarea lui Josette. Incidentele generate de aceste întâlniri sunt încontinuu punctate de apariţiile ”incomode” ale vecinului de imobil, domnul Preskovich.

Cu replici deochiate si umor caustic, Moş Crăciun e o jigodie este o poveste de sărbători incorectă politic, o fabulă urbană comică şi crudă în acelaşi timp, care acuză fără milă ipocrizia societăţii mic-burgheze faţă de marginali, de persoanele defavorizate.

O bijuterie a comicului francez, cu replici mitice şi situaţii incredibile!

Al doilea proiect al Andreei Bibiri ca regizor-actor, spectacolul îi reuneşte în distribuţie pe Oana Tudor, Pavel Bârsan, Radu Zetu, Laurenţiu Bănescu, Lucian Pavel şi Andreea Bibiri.

Mos Craciun

Afișul comediei Mos Craciun e o jigodie, realizat de Amandine Bănescu

Scenografia este semnată de Raluca Andreea Chelaru, iar mişcarea scenică de către Andreea Duţă. Traducerea a fost facută de Oana Tudor.

Viaţa e un animal monstruos care-i devorează fără milă pe cei slabi. E demonstrat statistic că depresivii se sinucid de două ori mai des decât ceilalţi.

Pentru a sparge acest zid al tăcerii o mână de oameni binevoitori au creat „Amicii Depresivului”. Pentru voi, depresivii, există astfel cineva care să vă asculte şi să vă răspundă. E foarte simplu: formaţi cuvântul DDMGPST sau 44877490432854570721342 iar noi, până şi în seara de Crăciun, vom găsi cuvinte de alinare.

INFO

Avanpremiera: Luni, 23 decembrie, ora 19.00, Godot Cafe Teatru

Durata: 1h30 / Preţ bilet: 35 lei

Telefon rezervări Godot Cafe-Teatru: 0213161682 şi 0736 414 244 (L-D 11:00 – 23:00)

godotcafeteatru.ro

 Următoarele reprezentaţii:

Sâmbătă, 28 decembrie | 20.15 h | Teatrul de Artă Bucureşti (Str. Sf. Ştefan, nr. 21)

Duminică, 29 decembrie | 20.00 h | Godot Cafe Teatru (Str. Blănari, nr. 14)

Foto cu Andreea Bibiri, regizoarea spectacolului Mos Craciun e o jigodie – Cinemagia

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.