Muzeul Luvru, în pericol. Şobolani în plin centru al Parisului
https://www.ziarulmetropolis.ro/muzeul-luvru-in-pericol-sobolani-in-plin-centru-al-parisului/

Şobolanii au invadat grădinile din apropierea muzeului Luvru, în centrul Parisului, atraşi în special de resturile alimentare lăsate în urmă de amatorii de picnic din această zonă, relatează AFP.

Un articol de Liliana Matei|29 iulie 2014

Alexandre, un student în vârstă de 19 ani a văzut un şobolan în timp ce se afla la picnic împreună cu prietenii săi, pe o peluză a grădinii Tuileries, în apropiere de celebrul muzeu Luvru din centrul Parisului.

Turiştii se plimbă cu sutele între piramida muzeului Luvru şi grădinile Carrousel unde peluze mari, mărginite de gard viu, oferă oaze de linişte pentru amatorii de picnic, dar şi pentru rozătoare, care nu ezită să iasă la lumina zilei.

„Nu suntem prea departe de cheu (în apropiere de Sena). Este cald. Ies pentru hrană, dar atât timp cât nu se apropie de noi, nu mă deranjează”, asigură la rândul său Ken, în vârstă de 22 de ani, cu un castron de orez în mână, scrie Mediafax.

Pentru unele persoane obişnuite să ia masa pe iarbă, în pauza de prânz, venirea şobolanilor este consecinţa neglijenţei oamenilor.

„Sunt atâtea gunoaie, este destul de murdar. Sunt mucuri de ţigară şi resturi de mâncare”, constată Ariane Dalle, director artistic care lucrează în cartier şi vine în mod regulat la picnic în această zonă.

„Problema este că oamenii nu au respect pentru mediul înconjurător”, adaugă ea, arătând cu degetul deşeurile care se acumulează pe gazon în pofida prezenţei a numeroase coşuri de gunoi.

Ralf Franckemoelle, în vârstă de 44 de ani, un german din Stadtlohn, în Rhenania-de-Nord-Westphalia, mănâncă împreună cu familia un sandviş şi consideră că parcul nu este chiar atât de murdar. „În alte părţi este cu mult mai rău”, susţine el. „Iar şobolanii sunt peste tot”.

„Sunt tot timpul anului. Dar picnicurile de vară atrag şi mai mult şobolanii”, afirmă echipele de la muzeul Luvru, unul dintre cele mai vizitate din lume, cu 9,2 milioane de vizitatori anul trecut.

„La fiecare două luni, grădinile exterioare sunt deratizate, iar vara această procedură are loc în fiecare lună”, afirmă Elise Guillou, putătoarea de cuvânt a muzeului. „Când proliferarea este mare, aşa cum este cazul în acest moment, firma este avertizată imediat de echipele muzeului pentru a reacţiona cât mai repede şi pentru a creşte frecvenţa intervenţiilor”.

Potrivit lui Frédéric Devanlay, de la compania de deratizare Avipur, „există o recrudescenţă a rozătoarelor de opt ani” la Paris. Este imposibil de aflat numărul lor exact, dar se estimează că sunt cel puţin doi şobolani la fiecare parizian, a declarat el.

Şi cum un cuplu de şobolani se poate împerechea de cinci ori pe an, având de fiecare între cinci şi 12 pui, „aceasta înseamnă circa 5.000 de pui de şobolan pe an”.

Cu parcări subterane, metrou şi canalizări, Parisul este un adevărat paradis pentru rozătoare care, în afară de miros şi stricăciuni, pot transmite boli grave, între care leptospiroză care se transmite la om la contactul cu pielea sau urina animalului.

„Ei se obişnuiesc cu prezenţa omului şi intră din ce în ce mai mult în contact cu fiinţele umane”, afirmă Devanlay.
Multiplicarea lucrărilor de construcţie favorizează, de asemenea, migrarea şobolanilor care se obişnuiesc cu produsele chimice care ar trebui să îi combată, adaugă deratizatorul.

Oraşul Paris şi prefectura desfăşoară la rândul lor propria campanie de deratizare, care a avut loc în acest an în primăvară.

Foto cu Muzeul Luvru – wikipedia

18
/10
/18

Walk & Shoot a reprezentat în ultimii doi ani o alternativă unică pe piața din București la workshopuri și ateliere de fotografie. Fiind gândit de o echipă cu experiență în organizare de evenimente culturale, dar aflată în afara zonei de fotografie, și în colaborare cu fotografi cunoscuți și respectați la noi, Walk & Shoot reușise să iasă din tiparul „hai să învâțăm despre diafragmă, iso și timp de expunere în timp ce stăm cu toții într-o cameră și ne uităm la un ecran de proiecție”.

12
/10
/18

Timp de o lună, 28 de artiști angajați social și politic, 8 regizori de film, 16 cercetători în arte vizuale și discipline conexe vor participa la proiectul "Mad(e) In Romania", aflat la intersecția dintre artă, politică și dialog. Mihai Șora, Caterina Preda, Ileana Pintilie, Dan Perjovschi, Ion Barbu, Claudiu Cobilanschi, Mircea Toma sunt o parte din cei care vin la Timișoara pentru a spune cum arată arta care ține cetățenii treji și le face vocea auzită. "Mad(e) In Romania" va avea loc în perioada 15 octombrie – 20 noiembrie

08
/10
/18

„Monumente în mișcare – patrimoniu dispărut” 2018, proiect produs de Nasui collection & Gallery și Muzeul Județean de Istorie Brașov, își propune promovarea patrimoniului istoric al Brașovului dispărut, prin producția și plasarea în spațiul public a două sculpturi de mari dimensiuni, contemporane, temporare și neintruzive, prin organizarea de module educaționale pentru tineri și printr-o expoziție documentară outdoor dedicată publicului larg.

06
/10
/18

Au mai rămas două săptămâni până la începutul Festivalului Național de Teatru, ediția a 28-a, care se va desfăşura la Bucureşti, în perioada 19 – 29 octombrie. În an centenar, peste 100 de evenimente sunt propuse publicului în cele 11 zile de Festival.

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.