Textul spectacolulului „Noi. Nouă, Ne.Ni. – Studii despre iubire” a fost conceput precum un dialog între Chris Simion şi Ortega y Gasset. Distribuţia este formată din Carla Maria Teaha, Irina Strungăreanu şi Denis Bolborea.
Un articol de Judy Florescu|10 septembrie 2014
Regizoarea Chris Simion a adoptat o manieră extrem de interesantă de a-și apropia publicul de noile sale creații teatrale, invitându-l să participe la pregătirile spectacolelor. În acest mod, publicul se simte ca parte integrată din procesul creației, și poate chiar să țină un jurnal al evoluției spectacolului de la prima întâlnire până la prima reprezentație, care va fi diferită și în totalitate închegată.
Chris Simion: „De ce am ales turnul de la MȚR și de ce nu v-am chemat în stradă sau în pivniță la MȚR sau în bucătărie La Taica să vedeți acest spectacol, în faza de lucru? Fiecare dintre noi, la începutul unei relații, are un balcon sau un turn, pe care mai la final se întind rufele.
„În seara aceasta asistați la un work in progress în modul cel mai autentic al cuvântului. Este a doua oară când adaptăm acest text, când încă suntem în fază de lucru. Căutăm o direcție atât la nivel de coregrafie, text, video-proiecție, sunet. Cred că dintre toate, sunetul ne este cel mai clar și cu partea de coregrafie. Le mulțumesc colegilor mei pentru că au vrut să experimentăm în Undercloud 2014 acest exercițiu, pentru că încercăm în festival să promovăm și faza de workshop. E un risc. E o altă stare decât atunci când spectacolul e gata, când știi că ai traseul delimitat. În faza de work in progress există improvizație, există libertate atât pe actorie, cât și pe partea de coregrafie.”
Parcurgem labirintul unor etaje cu multe scări și multe povești adâncite în cărămizile pereților. Ajungem în turnul MȚR, unde ambianța muzicală este asigurată într-o mică parte de zgomotul străzii, trec multe ambulanțe și alarma lor îți inundă auzul și imaginația. Carla Maria Teaha, protagonista spectacolului, îmbrăcată în haine de spital, parcă se pregătea să urce într-una dintre mașinile salvării, dar nu înainte de a ne citi despre iubire, Studii despre iubire.
Interiorul turnului este acoperit de o lumină roșie, vibrantă, din ale cărei obscurități se desprind siluetele dansatorilor Irina Strungăreanu și Denis Bolborea, care ne ilustrează prin mișcare și expresie frânturi ale unei relații de dragoste. Dansul lor pe melodii bine alese de regizor este o imagine frumoasă a ceea ce poate fi o relație de dragoste, despre care nu știm dacă s-a întâmplat sa nu. Piesa ne oferă o mulțime de posibilități în acest sens.
foto/video: Judy Florescu