Nou la Teatrul Metropolis: „Ultimii”, de Mimi Brănescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/nou-la-teatrul-metropolis-ultimii-de-mimi-branescu/

Se joacă la Teatrul Metropolis „Ultimii”, în regia lui Mimi Brănescu, un spectacol despre cum nimic nu e prea mult în numele fericirii. Nerecomandat tinerilor sub 16 ani!

Un articol de Liliana Matei|19 februarie 2019

În piesele lui Mimi Brănescu nu există menajamente şi nici false pudori. Lacrima şi râsul sunt trăite frust, iar adevărul nu poate fi spus cu jumătate de gură.

Într-o lume în care disperata căutare a fericirii devine argumentul suprem, preţul indecenţei sau al lipsei de morală joacă un rol secund. Nu este o tragi-comedie altfel decât o felie de viaţă poate imagina.

Cu cât replica răstoarnă mai multe tabuuri, pe atât neputinţa şi acceptarea devin semnele unei umanităţi profunde. Căci, dincolo de zbuciumul interior, de dramele ce sfâşie şi erodează în carne, personajele speră şi visează. Ică să-şi regăseacă prima iubire, Marcu la o viaţă mai bună, Lulu la America, iar Luminiţa la iubire.

Ultimii” este un spectacol despre noi cei de acum, în distribuția căruia îi regăsim pe Adrian Titieni (Ică), Emanuel Pârvu (Marcu), Conrad Mericoffer (Lulu) și Andreea Mateiu (Luminița).

Ultimii

Regia: Mimi Brănescu

Cu: Adrian Titieni, Emanuel Pârvu, Conrad Mericoffer, Andreea Mateiu.

Scenografie: Adela Pârvu , Maria Tache, Andreea Beșliu

Muzica: Vasi Bordianu

Light design: Șerban Ionescu

Durata: 1h 45min

Teatrul Metropolis, București

Foto: Teatrul Metropolis

22
/06
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE. Debut în regie al directorului de imagine Nicolae Mărgineanu, „Un om în loden” (1979) este un mai mult decât onorabil film polițist, vizionabil și astăzi, în pofida a două mari ghiulele propagandistice care îl trag în jos.

21
/06
/14

Scriitoarea, jurnalista şi profesoara Ana Maria Sireteanu, director al postului Radio România Cultural în perioada 1996 - 2002, a murit vineri, la vârsta de 69 de ani, după o lungă şi grea suferinţă.

21
/06
/14

Cea de-a XI–a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent ANONIMUL se desfăşoară în acest an, în mod excepţional, în Bucureşti, în perioada 12-17 august, păstrând atmosfera din Deltă şi ideea de a te îndepărta de “betoanele urbane” ca să vezi filme bune într-o atmosferă specială.

20
/06
/14

CRONICĂ DE FILM. Cel mai recent lungmetraj de ficțiune al surprinzător de prolificului regizor Radu Gabrea, „O poveste de dragoste, Lindenfeld”, este ca o creatură împăiată: de la distanță pare un film promițător, dar, privit de aproape, lipsa naturaleții și a ritmului lasă o impresie pregnantă de dezamăgire.

19
/06
/14

Astăzi, începând cu ora 16.00 și până la ivitul zorilor, institutele și centrele culturale membre ale Clusterului EUNIC București și partenerii lor vă dau întâlnire la a opta ediție a Nopții Institutelor Culturale la București.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

19
/06
/14

Festivalul Național de Teatru “Toma Caragiu” a propus într-o marți, la Ploiești, evitând cu eleganță cele trei ceasuri rele prevestite de mai de mult, premiera spectacolului “Chip de foc” (“Fireface”), după un text absolut nebun al dramaturgului german Marius von Mayenburg (42 de ani).

19
/06
/14

În zilele noastre în care rețele sociale dezvăluie pas cu pas fiecare amănunt din viața unui om, ne-a mai rămas un singur loc în care putem fi surprinși sau uimiți de oameni – sala de teatru. 

19
/06
/14

„A face (cuiva) capul calendar” este o expresie folosită adesea când ne întâlnim cu cineva care vorbește prea mult. De asemenea, este utilizată atunci când vrem să transmitem mesajul că suntem copleșiți de prea multe informații. Dar de ce „calendar”, și nu „almanah” sau „revistă”?