O clipă de tandrețe
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-clipa-de-tandrete/

Noua stagiune a Teatrului Dramaturgilor Români a fost deschisă de un spectacol semnat Felix Alexa, un spectacol menit să trezească o stare de spirit, o reacţie de gust estetică şi una speculativă a ceea ce ne înconjoară şi pe care de cele mai multe ori o ignorăm. Starea de aparenţă – esenţă, tandreţea.

Un articol de Georgiana Ene|12 octombrie 2018

Dacă Albet Camus susținea „că lumea noastră este lipsită de iluzii”, regizorul demonstrează într-un stil elegant, într-un mod raționalist și discursiv printr-o montare bine pusă la punct că nu este așa. Personalitatea umană poate fi redusă la posibilități simple și avem libertatea de alege în orice moment. De data aceasta, Felix Alexa a ales tandrețea.

Matei Vișniec și Felix Alexa, autor, respectiv regizor, și inteligența remarcabilă a ambilor, în ancheta lor implacabilă prin silogisme, conving că mai este loc de tandrețe, într-o derulare a celor șase scene din care este compus spectacolul, fără a fi nevoie de confilct, într-o avangardă poetică, sensibilă, mai mult lirică și destul de puțin întâlnită în ultimul timp

Spectacolul văzut din perspectivă filosofică are puțin mister: cele două scene de început și final, în oglindă, între un bărbat și o femeie care se află la aceeași oră și repetă aceleași mișcări, în fața unei ferestre timp de doi ani, are putere – obținută prin cultivarea misterului și umor fin – pentru că celelalte partu scene sunt atemporale, se petrec tot între un bărbat și o femeie care petrec împreună o clipă de tandrețe, și eros pentru că pune la încercare fascinația minții, de la început până la sfârșit.

Spectacolul este frumos prin simplitatea derulării concretă a scenelor, fără ambiguitate și vine în întâmpinarea unei realități, a unei normalități demult uitată readusă în fața publicului cu multă eleganță de regizor. Acțiunile translează ritmic, poetic, de la realitate la amintire și îl echilibrează. Felix Alexa a surprins cu multă finețe ideea piesei lui Matei Vișniec cu personaje extrem de inteligent construite care rămân consecvente până la capăt și demonstrează că fiecare ființă umană are de fapt un miez esențial, imuabil, un suflet sensibil, nemuritor și multă tandrețe.

Echilibrul pe care îl găsește regizorul, în afara textului, este reprezentat de structura organizată de formulări şi imagini care se întrepătrund şi care trebuie înţelese în totalitatea lor, cu aceeși temă, într-o simfonie, căpătând înţeles prin simultaneitatea interacţiunii lor aceste variaţii servesc doar pentru a pune accentul pe similaritatea esenţială a situaţiei: clipa de tandrețe.

„Despre tandrețe” – INFO

de Matei Vișniec

Regia: Felix Alexa

Ilustrația muzicală: Felix Alexa

Scenografia: Andrada Chiriac

Video-design: Auraleye

Light-design: Felix Alexa

Versiunea scenică: Felix Alexa

Despre tandrețe,Despre tandrețe teatru,Despre tandrețe spectacol,Despre tandrețe felix alexa.Despre tandrețe visniec,Despre tandrețe teatrul dramaturgilor romani

Foto: „Despre tandrețe”

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.

07
/01
/15

Joi, 8 ianuarie, de la ora 19.00, la Sala Mare a Teatrului Naţional Vasile Alecsandri din Iaşi va avea loc premiera spectacolului O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L. Caragiale. Din distribuţie: Petru Ciubotaru, Dionisie Vitcu, Irina Răduţu, Codreanu, Cosmin Maxim, Teodor Corban, Constantin Puşcaşu, Doru Aftanasiu, Călin Chirilă, Ionuţ Cornilă, Constantin Avădanei, Gelu Zaharia, Radu Homiceanu, Horia Veriveş şi Andreea Spătar.