O nouă galerie de artă în București: Estopia
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-noua-galerie-de-arta-in-bucuresti-estopia/

Un nou an, o nouă galerie de artă contemporană în Bucureşti. Galeria Estopia a deschis spaţiul din strada Bocşa nr. 5, cu expoziţia „Fractured Realities”, de Andrada Feşnic.

Un articol de Liliana Matei|25 ianuarie 2019

Fondată de Claudio Scorretti și Irina Ungureanu, Estopia propune un spațiu proaspăt de confluență între artiști români și internaționali, o platformă a dialogului permanent cu cele mai recente practici artistice contemporane. Cu o experiență de peste un deceniu în organizarea de expoziții în special cu artiști români și din zona Europei de Est, completată, în ultimii ani, de realizarea a peste 10 proiecte de artă contemporană pentru Imago Mundi – Luciano Benetton Collection, cei doi fondatori ai galeriei revin pe scena bucureșteană cu proiectul Estopia – un manifest pentru Est ca fenomen artistic creativ și pentru oportunități concrete de acces către piața artistică internațională. Fondat în 2009 ca D’Ancona Budis Art Gallery, spațiul a primit în 2018 un nou nume, Estopia, odată cu cooptarea lui Edwin Scorretti în direcția artistică a galeriei.

Pe 17 ianuarie, Estopia dă startul primului proiect pe agenda galeriei: Estopia Young, un spațiu special dedicat promovării artiștilor din noua generație. Vernisajul primei expoziții, Fractured Realities, aduce în atenție cea mai recentă serie de lucrări a Andradei Feșnic, pentru care pictura echivalează cu un veritabil teren experimental unde straturile suprapuse, efectul de colaj realizat pictural și descompunerea atent orchestrată a elementului figurativ definesc un profil artistic marcat vizual de Școala de la Cluj, de unde provine artista, dublat, în același timp, de o clară direcție proprie.

Decupaje de realitate, sau, mai degrabă, puzzle-uri din care par să lipsească piese enigmatice: pânzele Andradei Feșnic invită spectatorul într-un complicat labirint de realități suprapuse. Ochiul fuge de la un detaliu la altul și descoperă, uluit, că, dincolo de pojghița subțire a unei suprafețe, se ascund noi și noi realități fluide, angajate într-un joc nesfârșit și oniric, aproape, al perspectivelor.

Realitatea, crede Andrada Feșnic, nu se află sub cupola unui adevăr unic, iar artistul e dator să sugereze doar pistele pe care vrea să își trimită privitorul, fără direcții prestabilite. Peisaje interioare sau spații ale coexistenței între memorie, vis, utopie, absurd și ceea ce în mod convențional numim realitate: astfel se prezintă lucrările Andradei Feșnic. Cât despre tehnica de realizare a acestui insolit colaj vizual de spații suprapuse, decupate și derivate unele din altele, ea descrie siguranța unei artiste stăpână pe propria mână și viziune.

Andrada Feșnic s-a născut în 1987 la Cluj-Napoca, unde trăiește și lucrează. A studiat pictura la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde a obținut licența și, recent, masteratul. În 2015 a beneficiat de o bursă de studii la Central Saint Martins, University of the Arts London. Centrul de Interes din Cluj-Napoca a găzduit în 2018 expoziția personală Aftermath a artistei, în A+ Project Space. Andrada Feșnic și-a prezentat lucrările într-o serie de expoziții de grup și proiecte internaționale, printre care Performing the Unconscious, Freud Museum, Londra, 2015, desfășurată pe durata bursei de studii la University of the Arts London.

Andrada Feșnic, Fractured Realities

17 ianuarie – 15 februarie 2019

Curator: Irina Ungureanu

Graphic design: Theodor Moise

Estopia Art Gallery (Strada Bocșa nr. 5, sector 2, București. Galeria se află la câteva minute de străzile Batiște, Armenească, Maria Rosetti și 15 minute de mers pe jos de la Piața Univeristății și stația de metrou Universitate).

18
/12
/20

Muzeul Național Cotroceni lansează joi, 17 decembrie 2020, Portret de artist, un proiect de anvergură care îi are în prim plan pe unii dintre cei mai importanți artiști plastici ai momentului. Artiștii se destăinuie în fața publicului într-o suită de interviuri care reflectă emoțiile și părerile lor despre situația generată de pandemie, despre parcursul creațiilor și al artei în general, despre propria evoluție în domeniul artei și în situația actuală.

14
/12
/20

Până pe 28 martie 2021, Muzeul Național de Artă al României prezintă expoziția temporară Piranesi. Arhitecturi și fantasme, deschisă din 5 decembrie 2020. Expoziția aniversează 300 de ani de la nașterea artistului Giovanni Battista Piranesi (1720 – 1778) și este realizată de curatorul Cosmin Ungureanu, din cadrul Secției de Artă Europeană a MNAR, anunță organizatorii.

12
/12
/20

Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” organizează în perioada 12-20 decembrie 2020, în zilele de weekend – 12, 13, 19 și 20 decembrie – evenimentul Am venit să colindăm „Florile Dalbe”.

04
/12
/20

Pe 8 decembrie 2020, începând cu ora 13:00, în foaierul Sălii Mari a Teatrului Național „I.L.Caragiale” din București, va avea loc primul eveniment de promovare din cadrul Proiectului „Expoziție inovativă cu bunuri restaurate din colecția Muzeului Teatrului Național București”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

03
/12
/20

Muzeul Național de Artă Contemporană al României se alătură colegilor din Rețeaua Națională a Muzeelor din România, instituțiilor culturale non-guvernamentale și creatorilor independenți, manifestându-și dezacordul cu strategiile promovate de Visarta pentru a consolida cadrul a ceea ce se urmărește în mod implicit a deveni un monopol asupra gestionării drepturilor percepture din comunicarea publică a operelor de artă vizuală.

27
/11
/20

Galeria Estopia București deschide astăzi expoziția „Not Natural”, de Andrada Feșnic. La aproape doi ani de la prima expoziție solo a artistei la Estopia – care a coincis atunci chiar cu deschiderea galeriei – Andrada Feșnic revine la București cu o nouă serie de lucrări realizate integral pe durata ultimului an.

27
/11
/20

Libertatea, egalitatea și democrația sunt printre cele mai puternice valori ale lumii contemporane. Însă lucrurile nu au stat întotdeauna așa și, din păcate, istoria ne demonstrează că, timp de sute de ani, omenirea a reprimat potențialul intelectual a jumătate din populație prin constrângerea femeilor.