Only Lovers Left Alive va fi proiectat în premieră la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-lovers-left-alive-va-fi-proiectat-in-premiera-la-bucuresti/

Jim Jarmusch şi filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiţia Festivalului de la Cannes. Pelicula va fi proiectată în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest.

Un articol de Andrada Văsii|14 octombrie 2013

Jim Jarmusch și filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiția Festivalului de la Cannes. Producţia va fi proiectată în premieră în România, la Les Films de Cannes à Bucarest.

„Vampirii n-au fost niciodată mai cool, mai cultivați și, sincer vorbind, mai umani ca în comedia romantică a lui Jim Jarmusch”, scria de curând „Vanity Fair”.

Pentru revista „The Hollywood Reporter”, Only Lovers Left Alive este „cel mai bun film al lui Jim Jarmusch din ultimii ani, cel mai probabil de la Dead Man, din 1995”.

Tom Hiddleston și Tilda Swinton au rolurile a doi vampiri sofisticați a căror istorie de amor durează de cel puțin câteva secole.

Actualmente, el este un muzician underground profund deprimat din cauza drumului pe care a apucat-o omenirea, ea e o femeie puternică și enigmatică care locuiește în Tanger. Când se reîntâlnesc, idila lor e perturbată de sosirea surorii ei mai mici (Mia Wasikowska), o tânără pe cât de extravagantă, pe atât de incontrolabilă.

Les Films de Cannes à Bucarest aduce Only Lovers Left Alive

Jim Jarmusch este unul dintre cei mai celebrați autori de film contemporani. Original, idiosincratic, minimalist, cu un umor negru inconfundabil, Jarmusch a regizat filme de referință ca Stranger than Paradise (1984), Down by Law (1986), Mystery Train (1989), Night on Earth (1991), Dead Man (1995), Coffee and Cigarettes (2003) sau Broken Flowers (Marele Premiu la Cannes, 2005).

O melodramă captivantă, superb jucată, cu doi actori fermecători în rolurile principale – Tahar Rahim și Léa Seydoux – este şi Grand Central, regizată de Rebecca Zlotowski, care va întregi programul deschis de Only Lovers Left Alive.

Producția proiectată în secțiunea Un Certain Regard la Cannes și adusă în premieră la București a primit atenție specială din partea criticii internaționale, care a descris-o drept una dintre cele mai frumoase reveniri la Cannes, după debutul cu Belle épine (inclus în Semaine de la Critique 2011).

Ovaționat la premiera canneză, Grand Central – dramă socială și pasionant film de dragoste – s-a plasat printre favoriții secțiunii la premii. Acțiunea este plasată într-o centrală nucleară, unde un tânăr angajat se îndrăgostește de frumoasa soție a unui coleg.

Cinefilii români sunt invitați să-i întâlnească la această ediție a Les Films de Cannes à Bucarest pe doi dintre cei mai influenți critici de film ai momentului: Scott Foundas, de la „Variety”, și Nick James, redactorul-șef al prestigioasei revistei britanice „Sight & Sound”. Cei doi critici se vor întâlni cu studenții școlilor de film și vor introduce și modera discuțiile pe marginea câtorva filme din programul completat de Only Lovers Left Alive.

Scott Foundas este chief film critic al publicației americane „Variety”, poziție pe care a ocupat-o anterior la renumita revistă „Village Voice”.

Citiţi şi: Cele mai aşteptate filme ale anului 2013

Între 2010 și 2012, a ocupat funcția de director adjunct de programe pentru Film Society du Lincoln Center, fiind în același timp contributing editor al revistei „Film Comment” și membru al comitetului de selecție al New York Film Festival. Articolele sale au apărut și pe Indiewire.com sau în „The New York Times”. Este consultant special al Festivalului de la Cannes și membru al National Society of Film Critics din SUA.

 Only Lovers Left Alive Tilda Swinton

Tilda Swinton, în filmul Only Lovers Left Alive

Nick James este redactorul-șef al „Sight & Sound”, una dintre cele mai influente publicații din lume dedicate cinematografiei, editată de British Film Institute. De-a lungul timpului, Nick James a scris articole despre film, literatură și artă pentru „The Guardian”, „The Observer”, „The Independent”, „US Vogue”, „Time Out”, „The London Review of Books” și „The Literary Review”. În 2011, a primit o medalie specială din partea Telluride Film Festival, în numele „Sight & Sound”, pentru remarcabila contribuție a revistei în lumea filmului.

Info:

Cei interesați își pot cumpăra în avans bilete, separat pentru fiecare dintre cele trei cinematografe: pentru Cinema Studio, de la casieria cinematografului.

Foto credit: Les Films de Cannes à Bucarest, filmul Only Lovers Left Alive

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.