VIDEO Operele de artă au înlocuit panourile publicitare, în cea mai mare expoziţie din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/operele-de-arta-au-inlocuit-panourile-publicitare-in-cea-mai-mare-expozitie-din-lume/

Un număr de 57 de opere de artă au fost reproduse pe 22.000 de panouri publicitare în Marea Britanie, în cea mai mare expoziţie de artă din lume, în care un autoportret de Lucian Freud este expus pe un refugiu dintr-o staţie de autobuz.

Un articol de Andrada Văsii|13 august 2013

Un număr de 57 de opere de artă au fost reproduse pe 22.000 de panouri publicitare în Marea Britanie, în cea mai mare expoziţie de artă din lume, în care un autoportret de Lucian Freud este expus pe un refugiu dintr-o staţie de autobuz, iar un peisaj de John Constable decorează un centru comercial.

Pentru această expoziţie unică în felul ei, publicul a jucat rolul de conservator: el a ales, pe baza unei liste predefinite, cele 57 de opere ale unor artişti britanici care vor fi reproduse şi expuse pe străzile din Marea Britanie.

Rezultatul: „The Lady of Shalott”, o pictură romantică în ulei a pictorului prerafaelit John William Waterhouse, a ocupat primul loc în preferinţele publicului.

Pe locul al doilea s-a clasat „Ophelia”, de John Everett Millais, reprezentând moartea tragică a Ofeliei, personajul shakesperian din „Hamlet”, iar poziţia a treia a revenit tabloului „Head VI”, de Francis Bacon, un portret al papei Inocenţiu al IX-lea.

2.000 de autobuze și 1.000 de taxiuri

Printre ceilalţi artişti aleşi figurează inconturnabilii pictori clasici John Constable şi Thomas Gainsborough, dar şi artişti contemporani precum David Hockney, Tracey Emin şi Damien Hirst.

Reproducerile după cele 57 de capodopere sunt expuse pe faţade de cinematografe, centre comerciale, pe zidurile unor gări, parcări, baruri şi săli de sport, dar şi pe 2.000 de autobuze şi 1.000 de taxiuri, până pe 25 august, în întreaga ţară.

„Este vorba de a transforma spaţiile publicitare în opere de artă magnifice” pentru „a celebra arta britanică”, a explicat un reprezentant al Art Everywhere. „Este un proiect fantastic şi îmi realizez o fantasmă, văzându-mi creaţiile reproduse pe afişe în toată Marea Britanie”, a declarat singura artistă în viaţă din Top 10, Cornelia Parker, aleasă cu instalaţia ei „Cold Dark Matter: An Exploded View”, alcătuită din rămăşiţele unui copac de grădină distrus la cererea ei de armata britanică, notează Mediafax.

Acest veritabil muzeu în aer liber este finanţat de donatori privaţi şi de industria britanică din domeniul afişajului stradal. Expoziţia are loc în perioada 12-25 august.

Foto credit: Art Everywhere

 

16
/04
/21

TRIUMF AMIRIA. Muzeul Culturii Queer [?] este un proiect de recuperare a producției culturale queer din ultimii 20 de ani, care se axează pe trei direcții: arte vizuale, arte performative și literatură. TRIUMF AMIRIA este un efort de diseminare extinsă a culturii queer locale, care își propune în același timp să identifice mai multe direcții pentru viitorul producției culturale queer.

05
/04
/21

În aşteptarea întâlnirii cu publicul, spectacolul „Maria Tănase. O poveste”, pus în scenă de regizoarea Carmen Lidia Vidu la Teatrul de Stat din Constanţa, şi-a avut repetiţia generală, într-un weekend înnorat şi friguros. O vreme ce poate amplifica dezolarea pe care i-o sugerează unui nou-venit multe din clădirile în paragină din centrul oraşului.

02
/04
/21

Ambasada Spaniei la Bucureşti organizează, în colaborare cu Muzeul Naţional Prado din Madrid şi cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca şi al Consulatului onorific al Spaniei la Cluj-Napoca, expoziţia fotografică „Muzeul Prado iese în stradă”.

29
/03
/21

După expoziții care-au atras atenția în 2020, precum „Woman Unchained“, by Irina Greciuhina, „Un veac de singurătate“, aparţinând celei mai mari pictoriţe din Republica Moldova, Valentina Rusu Ciobanu, ajunsă la vârsta centenarului, și „The Severed Garden“, by Vadim Creţu, spațiul expozițional Arbor.art.room propune, începând de săptămâna aceasta, o nouă expoziție, de această dată deschizându-se spre domeniul „artei conceptuale“.

28
/03
/21

Primăvara aduce, săptămânal, la TVR 3, peste 40 de ore de programe culturale. Sezoane noi ale emisiunilor consacrate, dar şi producţii realizate în premieră vă aşteaptă din 29 martie, la TVR 3.